Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misz_Do schreef:Cloris.... ik ging zoeken naar dat ras... en het is zo.. precies mijn hond...
zijn die ook verboden ????
ThePast03 schreef:
En dit kan je dus te wachten staan:
Ja, maar... Mijn hond heeft geen FCI-stamboom
Maar wat nu als u een RAD-hond heeft zonder stamboom? Dan kan de agent overgaan tot inbeslagname van de hond en wordt het dier overgebracht naar een door Justitie aangewezen opslaghouder. De eigenaar wordt de locatie niet verteld en kan geen contact hebben met zijn hond. De hond dient geschouwd te worden door één van de aangewezen schouwers -waarvan er een aantal zijn in Nederland-. Wordt bepaald dat de hond tot de Pitbull-achtigen behoort, dan zal de Officier van Justitie in voorkomende gevallen bepalen dat de hond 'aan het verkeer onttrokken dient te worden'. Met andere woorden, de hond wordt afgemaakt. Beslist de schouwer dat de hond geen Pitbull-achtige is, dan zal er een 'vrijwaringsbewijs' verstrekt worden en mag de hond blijven leven.
Tinkerhorse schreef:ilovejuno schreef:Mag ik dan een foto zien van je hond?
Waarom? Mag wel hoor, maar wil graag weten waarom.
abukir schreef:
Ze heeft gelijk! De am .Bulldog word niet erkend in NL en kan je dus ook niet krijgen met een FCI stamboom.(alleen amerikaanse papieren)
En daarom heeft de Raad van Beheer een alternatief verzonnen voor de Am. Bull (totdat ze erkend worden)zodat ze toch "legaal"
over straat kunnen lopen.
ThePast03 schreef:
Met het schouwen van een AmBull heb je nog geen FCI papieren. En die FCI papieren zijn de enige papieren die geldig zijn in Nederland.
Al die andere papieren die soms bij dit soort rassen worden gegeven (o.a. arfe geloof ik) zijn volstrekt waardeloos ivm pitbull wet.
Ik zou dus niet met zo'n gerust hart rondlopen als jouw kennis.
madelien schreef:dus zeg maar een kruising boxer labrador valt er niet onder? want ik heb nu 2 van die honden van 8 maanden, ze hebben wel een bewijs van de dierenarts welk ras ze zijn, maar de een heeft toch wel wat weg van een stafford. toch kan je duidelijk boxers erin zien. wil natuurlijk niet dat ze in beslag worden genomen
madelien schreef:dus zeg maar een kruising boxer labrador valt er niet onder? want ik heb nu 2 van die honden van 8 maanden, ze hebben wel een bewijs van de dierenarts welk ras ze zijn, maar de een heeft toch wel wat weg van een stafford. toch kan je duidelijk boxers erin zien. wil natuurlijk niet dat ze in beslag worden genomen
madelien schreef:ja maar wat is dan het verschil in uiterlijk bij een pitbull en een boxer? en dan heb ik het vooral over hun hoofden