Kruising Pit Bull ook verboden ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antheya

Re: Kruising Pit Bull ook verboden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 17:37

ok
Laatst bijgewerkt door Antheya op 06-09-05 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:40

Misz_Do schreef:
Cloris.... ik ging zoeken naar dat ras... en het is zo.. precies mijn hond...
zijn die ook verboden ????

Als er geen stamboom bijzit van de Raad van Beheer (met FCI stempel dus) dan valt hij onder de Pitbull wet en is het dus verboden om zo'n hond te hebben.
Het kan heel lang goed gaan, maar het kan ook maar zo zijn dat hij in beslag genomen wordt. Daar doe je niets tegen.

Je iets meer verdiepen in honden (en de rassen) voordat je een hond aanschaft is wel zo verstandig.
Alleen al op internet staat heel veel informatie over de pitbull wet.
Je kan dus niet aankomen met de smoes: ik wist het niet.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 17:42

ok
Laatst bijgewerkt door Antheya op 06-09-05 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:46

Er is maar een Wet en daar heb je jezelf gewoon aan te houden.
Het is zo eenvoudig terug te vinden dat alle exuses wat mij betreft onzin zijn. Voordat je een hond koopt verdiept een normaal mens zichzelf eerst in het ras wat hij/zij aanschaft en dan kom je, in jouw geval, al heel snel uit bij de pitbull wet.
Bijna elke sites over Staffs waarschuwen hiervoor en ook op Markplaats staan heel vaak waarschuwingen hierover.

Edit: Als ik een hond ga kijken en ik krijg een hond te zien die onder de Pitbull wet valt ben ik heel snel weg zonder hond. Dus dat excuus snap ik ook totaal niet.
Nogmaals edit : Ook op de foto van marktplaats was overduidelijk te zien dat dit een Engelse Staff betrof!!

Lees onderstaande url eens door en je begrijpt dat er geen misverstand mogelijk is:

http://www.dierenasielzandvoort.nl/fram ... intro.html

En dit kan je dus te wachten staan:

Ja, maar... Mijn hond heeft geen FCI-stamboom
Maar wat nu als u een RAD-hond heeft zonder stamboom? Dan kan de agent overgaan tot inbeslagname van de hond en wordt het dier overgebracht naar een door Justitie aangewezen opslaghouder. De eigenaar wordt de locatie niet verteld en kan geen contact hebben met zijn hond. De hond dient geschouwd te worden door één van de aangewezen schouwers -waarvan er een aantal zijn in Nederland-. Wordt bepaald dat de hond tot de Pitbull-achtigen behoort, dan zal de Officier van Justitie in voorkomende gevallen bepalen dat de hond 'aan het verkeer onttrokken dient te worden'. Met andere woorden, de hond wordt afgemaakt. Beslist de schouwer dat de hond geen Pitbull-achtige is, dan zal er een 'vrijwaringsbewijs' verstrekt worden en mag de hond blijven leven.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:51

ThePast03 schreef:

En dit kan je dus te wachten staan:

Ja, maar... Mijn hond heeft geen FCI-stamboom
Maar wat nu als u een RAD-hond heeft zonder stamboom? Dan kan de agent overgaan tot inbeslagname van de hond en wordt het dier overgebracht naar een door Justitie aangewezen opslaghouder. De eigenaar wordt de locatie niet verteld en kan geen contact hebben met zijn hond. De hond dient geschouwd te worden door één van de aangewezen schouwers -waarvan er een aantal zijn in Nederland-. Wordt bepaald dat de hond tot de Pitbull-achtigen behoort, dan zal de Officier van Justitie in voorkomende gevallen bepalen dat de hond 'aan het verkeer onttrokken dient te worden'. Met andere woorden, de hond wordt afgemaakt. Beslist de schouwer dat de hond geen Pitbull-achtige is, dan zal er een 'vrijwaringsbewijs' verstrekt worden en mag de hond blijven leven.

Kijk deze schouwing had ik het over in een eerder bericht

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:30

Met het schouwen van een AmBull heb je nog geen FCI papieren. En die FCI papieren zijn de enige papieren die geldig zijn in Nederland.
Al die andere papieren die soms bij dit soort rassen worden gegeven (o.a. arfe geloof ik) zijn volstrekt waardeloos ivm pitbull wet.
Ik zou dus niet met zo'n gerust hart rondlopen als jouw kennis.

Een St. Hubertus stamboom is ook een FCI stamboom, een hond met zo'n stamboom kun je probleemloos laten overschrijven in het Nederlandse Hondenstamboek. Zo'n stamboom is dus prima in orde
[/quote]

nee je snapt het verkeerd, deze am bull is geschouwd door iemand die werkzaam is met de rad... en deze hond is dus als niet pitbull achtige beoordeeld en heeft daar dus een officieel bewijs van dat hij niet onder de rad valt... staat helemaal los van een fci stamboom ( of een of ander geknutseld stamboompje)

en ja hubertus is ook een erkende stamboom, mits je hem wel laat overschrijven, anders dus niet, dat is wat cloor bedoeld...
[/quote]

Ze heeft gelijk! De am .Bulldog word niet erkend in NL en kan je dus ook niet krijgen met een FCI stamboom.(alleen amerikaanse papieren)
En daarom heeft de Raad van Beheer een alternatief verzonnen voor de Am. Bull (totdat ze erkend worden)zodat ze toch "legaal"
over straat kunnen lopen. [/quote]

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:25

heel het probleem is dat de schouwers niet weten waar ze over praten nog de policie mannetjes die de honden in beslag nemen

als ze met zijn alle nu eens de richt lijnen uit hun hoofd zouden leren hoe een Pittbull er uit moet zien zou je van een hoop leed verlost zijn.

mol

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:58

Tinkerhorse schreef:
ilovejuno schreef:
Mag ik dan een foto zien van je hond?

Waarom? Mag wel hoor, maar wil graag weten waarom.

gewoon uit nieuwschierugheid hoe dat eruit ziet

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:34

abukir schreef:

Ze heeft gelijk! De am .Bulldog word niet erkend in NL en kan je dus ook niet krijgen met een FCI stamboom.(alleen amerikaanse papieren)
En daarom heeft de Raad van Beheer een alternatief verzonnen voor de Am. Bull (totdat ze erkend worden)zodat ze toch "legaal"
over straat kunnen lopen.

Dan weet jij meer dan mij want wat is dit alternatief dan? Wij zijn bezig met het erkennen van de AmBull maar hier weten wij niets vanaf? Er is nog helemaal niets vanuit de RvB gedaan voor de Ab dus ben benieuwd waar je het over hebt

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:42

ThePast03 schreef:

Met het schouwen van een AmBull heb je nog geen FCI papieren. En die FCI papieren zijn de enige papieren die geldig zijn in Nederland.
Al die andere papieren die soms bij dit soort rassen worden gegeven (o.a. arfe geloof ik) zijn volstrekt waardeloos ivm pitbull wet.
Ik zou dus niet met zo'n gerust hart rondlopen als jouw kennis.

Dit gaat over mijn hond en ik liep altijd al met een gerust hart over straat maar nu nog meer. Zoals al beschreven is mijn hond officieel geschouwd en heb ik de officiele papierren hier.

Afbeelding

Mijn hond zal dus nooit in beslag kunnen worden genomen als zijnde Pitbullachtige (holadieee ) Ja, hij heeft Pitbullachtige kenmerken maar niet voldoende om ook als zijnde aangezien te kunnen worden. Grootste nee was zijn onderbeet en toch wel stompe neus.

Het dubbele aan die hele k*twet is dat deze van mij:

Afbeelding

Een Ca de Bou met FCI papieren WEL onder de wet zou vallen als hij geen papieren zou hebben terwijl en totaal NIETS van een Pitbullachtige in zit, een volledig Bullenras die dus alleen door uiterlijk er al onder zou kunnen vallen. Hij is wat zwaarder gebouwd maar heeft verder heel veel Pitbullachtige kenmerken, brede kaken, puntneus en geen onderbeet, de hoogte, staartaanzet enz enz. Als hij deze zou moeten keuren zal hij waarschijnlijk er wel onder vallen, tis dat hij papieren heeft.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:52

maar hoe zit het dan met boxer kruisings? want vallen boxers er ook onder?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:57

nee boxers zeker niet!!

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:59

dus zeg maar een kruising boxer labrador valt er niet onder? want ik heb nu 2 van die honden van 8 maanden, ze hebben wel een bewijs van de dierenarts welk ras ze zijn, maar de een heeft toch wel wat weg van een stafford. toch kan je duidelijk boxers erin zien. wil natuurlijk niet dat ze in beslag worden genomen

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:02

madelien schreef:
dus zeg maar een kruising boxer labrador valt er niet onder? want ik heb nu 2 van die honden van 8 maanden, ze hebben wel een bewijs van de dierenarts welk ras ze zijn, maar de een heeft toch wel wat weg van een stafford. toch kan je duidelijk boxers erin zien. wil natuurlijk niet dat ze in beslag worden genomen

het kan, het ligt er maar net aan wat voor een uiterlijke kenmerken ze hebben, dat is het hele probleem van de wet.... er staat geloof ik in dit topic een lijst (?) met waar ze op letten...

ik ken zelf een boxer /rottweiler, een boxer /pointer... en ja die kunnen er wel degelijk onder vallen....

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:03

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:05

madelien schreef:

als de hond de uitelijke kenmerken heeft van de pittbull valt deze onde de pittbullwet, simpel, als is het een tekkel gekruist met een jackrussel en het pakt verkeert uit is dat hondje gewoon de L*L.
en dan kan je DA nog welke weet ik veel wat op zijn kop staan de hond valt onder die wet.
als de mantetjes in blauw dus dood leuk dat hondje mee nemen en laten schauwen en de schauwer zegt pittbull achtig is het einde verhaal , er is geen aschijt geen wat hoe en waneer alleen een mededeling dat de hond is vernieticht onde de wet van bla bla bla.

mol

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:14

ja maar wat is dan het verschil in uiterlijk bij een pitbull en een boxer? en dan heb ik het vooral over hun hoofden

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:28

madelien schreef:
ja maar wat is dan het verschil in uiterlijk bij een pitbull en een boxer? en dan heb ik het vooral over hun hoofden

grof vertaalt heeft de hond een wigvormig hoofd en brede voor snuit een tang of schaar gebit,een brede kaaklijk met zwaare kaak spieren een sterke bespierde hals evenwicht of gelijk aan de omtrek van de schedel een slank lichaam maar goeie bespiering, meer dan de standaard proportie bespiering op de bil partij valt de hond onder de wet hier onder een antal fotos van honden die er onder zouden kunnen vallen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dus ook de honden van de foto die jij geplaats heb kunnen er onder vallen.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:34

dus jij denkt dat mijn honden er ook onder zullen vallen? want in mijn topic denkt bijna niemand dat het pittbulachtige honden zijn

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 16:59

Nee, ik denk jou honden niet, ze hebben eerder wat weg van een mastiff, ze hebben toch aardig wat rimpels op hun hoofd, pit bulls hebben een heel glad hoofd...

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:25

ja dat vind ik nou ook. ze hebben echt van die hangende wangen ofzo hahaha

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:00

zoek het eens op zou ik zeggen.

mol

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:03

Ehh, dat hebben we toch gedaan ?

Waar ik me trouwens enorm over verbaas (boos/woedend maak) , is de MAG-test..
Ik snap niet welk dom/simpel persoontje die test heeft verzonnen... Die oefingen die je moet doen, god , een beetje hond reageerd daar toch op... Wat vinden jullie van die test ?

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:12

nou vertel mij nou eens wat de Pittbull wet zeg en vertel mij nou eens hoe de mag test er uit zien kom verbaas me?

mol

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:16