Pups te koop in dierenwinkel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Re: Pups te koop in dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:15

FlairS schreef:
Bij ons in het dorp kun je ook jonge hondjes en poesjes kopen.Ik vraag me af wat er met die dieren gebeurd als ze te oud zijn geworden om te verkopen(of misschien wil ik het eigenlijk wel liever niet weten)

denk dat je dat niet wilt wete

ze hebben ook niet echt de ruimte das nog het ergste

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:15

in engeland gebeurt het veel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:10

hier in belgie gebeurt het ook,om de hoek zit een diernwinkel met hokken vol honden....

maar even een vraagje,een goede kennis van mij fokt koikerhondjes en heeft zelf een dierenwinkel,daar woont ze ook boven,nou heeft ze de pups gewoon boven in haar huis opgevoed en verkocht,maar waren deze pups nu slechter als ze ze in de winkel had verkocht???

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:29

tja, ik ben het met enkele eens, zolang er vraag is zal er verkocht worden...

Ik heb vroeger eens een verzorgpaard gehad bij een boer in de buurt. Hij had altijd wel pups rondlopen, maar ik heb er nooit wat achter gezocht...
Hij is nu al 2 keer opgepakt en ze hebben er 2 keer meer dan 150 pups weggehaald...) en 2 keer 100 shetlanders...)

Hij had alles achter gesloten deuren zitten en als er mensen kwamen kijken had ie zogenaamd 1 nestje..

Het ergste vind ik nog dat ik, als mega-dierenvriend, het absoluut niet doorgehad heb.

Mijn vriendin heeft ook een hondje bij zo'n boer weg, maar daar zaten de pups tenminste in ruime hokken (paardenstallen met goed licht en lucht)met vers water en een lekker strobedje.. Ook niet alles, maar beter dan in het donker in je eigen prut..

Maar nog even over het verkopen van honden in dierenwinkels: Als ze er geld aan kunnen verdienen zullen ze het blijven doen, zo simpel is het. Ik vind het net zo erg om een hond te zien in een dierenwinkel dan een konijn of cavia: weet je wel hoeveel konijnen er per jaar losgelaten worden? Of sterven aan uitdroging omdat men een week lang vergeten is het flesje bij te vullen?
Ook zijn er vaak fretten te koop, ook dit vind ik zelf niet kunnen: een fret kost net zoveel tijd als een hond, maar veel mensen denken dat het een knaagdier is...(ik heb ooit een fretje uit de opvang gehaald die bleek al 2 jaar op fruithapjes te leven, het zijn dus vleeseters..)

Nou ja, zolang de wetten niet veranderen kunnen we heel lang door blijven discusieren maar veel zal het niet helpen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:02

kimmie261 schreef:
hier in belgie gebeurt het ook,om de hoek zit een diernwinkel met hokken vol honden....

maar even een vraagje,een goede kennis van mij fokt koikerhondjes en heeft zelf een dierenwinkel,daar woont ze ook boven,nou heeft ze de pups gewoon boven in haar huis opgevoed en verkocht,maar waren deze pups nu slechter als ze ze in de winkel had verkocht???

Mensen die met zorg pups fokken verkopen ze niet in een dierenzaak. Want mensen die echt op zoek zijn naar zo'n goed gefokt pupje vinden hem wel, ook als hij niet in de etalage zit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:13

ze heeft ze ook niet in haar zaak verkocht,maar gewoon volgens de verenigingregels verkocht,oftewel,ze kreeg de mensen van de wachtlijst!!!

maar ik vraag me af,dat als zij nu deze zelfde pups wel in haar winkel had verkocht,dat je dan per definitie een slechte hondje had gekocht(ipv dat als je hetzelfde hondje bij een rasvereniging haalt).

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:16

kimmie261 schreef:
ze heeft ze ook niet in haar zaak verkocht,maar gewoon volgens de verenigingregels verkocht,oftewel,ze kreeg de mensen van de wachtlijst!!!

maar ik vraag me af,dat als zij nu deze zelfde pups wel in haar winkel had verkocht,dat je dan per definitie een slechte hondje had gekocht(ipv dat als je hetzelfde hondje bij een rasvereniging haalt).

Nee dat bedoel ik. Die goed gefokte hondjes komen gewoon niet in een zaak. Als ze in een dierenwinkel liggen zouden ze niet meteen mindere hondjes zijn, maar je bevorderd het aantal impulsaankopen en ik vind een zaak niet geschikt om honden op te laten groeien.
Maar wat ik wil zeggen, je zult geen goedgefokte honden in een winkel vinden omdat fokkers niet zo dom zijn om hun met zorg gefokte nest te onderwerpen aan impulsaankopen. Dus kun je wel stellen dat al die hondjes die daar liggen van mensen komen die alleen maar hun pup kwijt willen en er het liefst nog wel een centje aan overhouden.