Help deze dieren door te tekenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re: Help deze dieren door te tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 15:26

Jaja, bijna 10.000!!! Al 50 pagina's met handetekeningen en opmerkingen!!!

Fantastisch zeg!!!!

En even weer een schopje omhoog

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:30

ahhh wa sneu,

hopelijk komen ze er weer boven op

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:40

Ik zal ook tekenen

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:48

Ongelofelijk dat dit kan. Deze mensen zouden nooit meer dieren mogen hebben!
Ik heb natuurlijk getekend!

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:08

Ik heb ook getekend.
Ik had niet door dat dit topic er al was dus ik had er zelf ook nog een geplaatst
Zo zie je maar hoeveel mensen er meeleven.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 10:52

Maakt idd niet uit. Zolang er maar getekend wordt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:56

als het nu maar helpt. Want luisteren naar de mensen is geen sterke eigenschap van dergelijke instanties....

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:57

Echt zielig.
Kijk die benen dan van die bruine hond!
Ik heb getekend

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:13

Natuurlijk getekend!!!!!!!!!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 20:09

Mensen het gaat geweldig!
Er zijn al 108 pagina's met handtekeningen en opmerkingen en in totaal hebben 21.500 mensen getekend. Hier kunnen ze toch niet meer omheen?

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:53

Deze topic was blijkbaar enkele dagen verdwenen maar nu terug En ondertussen zitten we al bijna aan 45000 handtekeningen + een 2000 tal op papier... Nog eens heel erg bedankt iedereen... Even updateje... De honden zijn momenteel nog altijd bij ons maar we hebben vandaag een dagvaarding gehad van meneer "de boer"... Hij vraagt een boete wanneer we hem de rekening niet binnen de 24u bezorgen... En na betaling van de rekening vraagt hij 100 euro per hond per dag zolang we hem deze niet teruggeven... Morgen krijgt hij dus de rekening en dan wordt het afwachten wat er verder gebeurt... De burgemeester van sint truiden staat nog altijd aan onze kant en wil niet dat we de dieren laten gaan... To be continued!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:00

Oei hier zijn meerdere topics over, seffes even kijken

Ik heb dit topic niet doorgelezen maar ik heb zaterdag mijn handtekening al gezet.
Popkjen, ik vind het geweldig dat jullie zoiets doen Ik heb die boer zijn verdediging ook op het vtm-nieuws gezien en in de krant gelezen, en hij laat ze maar kijken hoe gezond zijn varkens wel niet zijn. Maar hoe het komt dat die arme honden helemaal onder de luizen en de mest zaten, daar heb je gewoon geen excuses voor.
Veel succes, en er mogen nog vele handtekingen bij komen!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:06

O ja nog iets dat in de krant stond en ik hier niet heb teruggevonden. De inspecteur die dit toelaat is weken later èn aangekondigd langsgekomen. Nogal logisch dat je dan alles vlug even netjes opruimd en diervriendelijk maakt als je weet dat ze komen inspecteren

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 09:58

xKatleentjex schreef:
O ja nog iets dat in de krant stond en ik hier niet heb teruggevonden. De inspecteur die dit toelaat is weken later èn aangekondigd langsgekomen. Nogal logisch dat je dan alles vlug even netjes opruimd en diervriendelijk maakt als je weet dat ze komen inspecteren

Zo'n verhaal ken ik hier ook.
Vrijgezelle boer met ik-weet-niet-hoeveel paarden. Nooit bekapt, ontwormt, uitgemest, verzorgt enz. enz.
In een snikhete zomer liggen er op een dag een stuk of 4 dood in het weiland a.g.v. zonnesteek. Er was geen beschutting tegen zon ze stonden er de volle dag in te branden.

DB is gebeld, komt kijken en zegt tegen de boer dat ze over 14 dagen terugkomen en er dan één en ander verandert moet zijn anders halen ze de boel op.
13 dagen later komen er vriendjes van de boer allemaal een paar paarden ophalen. Volgende dag komt DB weer te controleren. Is niets te controleren want er zijn geen paarden meer.
Inspecteur is amper de dam af of de vriendjes van de boer komen de paarden weer terugbrengen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 10:00

Popkjen schreef:
Deze topic was blijkbaar enkele dagen verdwenen maar nu terug En ondertussen zitten we al bijna aan 45000 handtekeningen + een 2000 tal op papier... Nog eens heel erg bedankt iedereen... Even updateje... De honden zijn momenteel nog altijd bij ons maar we hebben vandaag een dagvaarding gehad van meneer "de boer"... Hij vraagt een boete wanneer we hem de rekening niet binnen de 24u bezorgen... En na betaling van de rekening vraagt hij 100 euro per hond per dag zolang we hem deze niet teruggeven... Morgen krijgt hij dus de rekening en dan wordt het afwachten wat er verder gebeurt... De burgemeester van sint truiden staat nog altijd aan onze kant en wil niet dat we de dieren laten gaan... To be continued!

Hij wordt steeds lekkerder. Nu moeten júllie gaan betalen omdat jullie zijn honden en katten verzorgen? Zit dit met open mond te lezen zeg!!!

Wanneer gaan jullie de handtekeningen aan wie aanbieden?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:09

Ik heb net ook nog getekend. Ik hoop dat de dieren niet terug hoeven. Veel succes!!!

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:43

ranna schreef:
Popkjen schreef:

Hij wordt steeds lekkerder. Nu moeten júllie gaan betalen omdat jullie zijn honden en katten verzorgen? Zit dit met open mond te lezen zeg!!!

Wanneer gaan jullie de handtekeningen aan wie aanbieden?

Bedoeling was deze aan te bieden aan de bevoegde minister maar NATUURLIJK is die momenteel nog altijd op verlof
Vandaag is er in de krant trouwens nog een artikel verschenen met foto's van de toestand op de boerderij toen de dieren daar weggehaald zijn! Oa een foto van een pony met een wonde op de schoft... Zegt hij, dat is een beet van een ander paard en die wonde is ondertussen verzorgd... Hij heeft ook nog een paard dat mankt maar dat wordt binnenkort volgens hem geopereerd... Dat kan nu nog niet omdat er teveel vliegen zitten en dat niet goed zou zijn voor de wonde... Uche uche! Ik zou zo graag op hem slaan he Aja en hij beweert dan ook nog dat er voor de honden afspraken gemaakt waren om die te verzorgen... Ja makkelijk gezegd achteraf he!!! Grrrrr... Nog volgens hem heeft hij gisteren wel 300 telefoontjes gehad van mensen die aan zijn kant staan, pfff die man is niet te geloven... In ieder geval wij starten nu ook een kortgeding om de honden bij ons te houden totdat de zaak verder correctioneel kan onderzocht worden... De burgemeester heeft gisteren ook nog vergaderd met verschillende mensen en zou een manier gevonden hebben om de honden op een wettelijke manier nog bij ons te kunnen houden voor de rechter uitspraak doet... To be continued!

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:55

gedaan

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:58

ik heb ook getekend en een berichtje achtergelaten :

Dit is Gruwelijk! .. laat ze niet terug gaan! vindt een ander plekje voor ze ... desnoods in een ander land... Kijk eens naar Amerika hun hebben hier een speciaal iets voor! de ASPCA ... die laat die mensen oppakken .. de dieren worden opgelapt en gaan naar een goed tehuis... laat dat met deze dieren ook gebeuren!!!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:14

Bah Bah.... heb getekend! Heel veel succes!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:20

Ik heb het ook gedaan!!

Is toch niet normaal

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:05

Popkjen schreef:
Nog volgens hem heeft hij gisteren wel 300 telefoontjes gehad van mensen die aan zijn kant staan,

Als hij dan nog de waarheid spreekt(zou hij die tijd in telefoontjes opnemen niet beter steken in dieren verzorgen?) dan wil dat nog helemaal niets zeggen, 300 tegen bijna 50.000 waar er nog elke dag bijkomen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er zou gebeuren als die man zelf een petitie starte op internet, zouden er veel mensen tekenen na het zien van de foto's in wat voor erbarmelijke omstandigheden de honden zaten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:18

Wat ik me afvraag, wat het excuus van die "boer" is dat zijn beesten er zó uitzagen.
Ik bedoel de foto's spreken voor zich!
Daar valt toch geen excuus op te geven als: "ik ben 3 dagen met vakantie geweest, iemand anders zou voor ze zorgen".
Toch?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:22

Zo'n ellende krijg je niet in 3 dagen voor elkaar al zou je willen!
Die man is ziek tussen de oren anders kun je een onschuldig dier zoiets niet aandoen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:34