hasten schreef:Nou en wat is er nou belangrijker geld of dat kalfjemaar ja zo denk ik
Geld voor de boeren natuurlijk! Want zonder kalfjes ook geen melk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hasten schreef:Nou en wat is er nou belangrijker geld of dat kalfjemaar ja zo denk ik
hasten schreef:jah maar toch, je komt net te wereld en je denkt dat je in de natuur wordt geboren, komen er allemaal mensen om je heen, haha, dat beessie schrikt zich dood, en daar ga je dan met de kruiwagen huppa
hasten schreef:jah maar toch, je komt net te wereld en je denkt dat je in de natuur wordt geboren, komen er allemaal mensen om je heen, haha, dat beessie schrikt zich dood, en daar ga je dan met de kruiwagen huppa
hasten schreef:ik zeg toch ik weet er niets vanafhet lijkt mij alleen zo maar wat zeg ik
niet meteen zo aangebrand zijn..
miekelover schreef:Je moet gewoon maar een keer stage lopen bij de boer dan snap je gelijk alles. Dan is niks zieligs meer. Gewoon heel normaal.
Een boer moet geld verdienen aan de melk en de melk brengt ook al niet veel op. Een koe kalvert al op zijn 2jaar. En als ze niks meer mee kunnen doen met de koe gaat die naar de slacht. Voor zo'n koe 10 ander.
Als je de kalf te lang bij de moeder laat bouwen ze een band op en dat is niet wat er moet gebeuren.
Billy schreef:Blijft dat het gebruik vbvan een krik verboden is, en niet voor niks.
Vliezen en slijm moet je natuurlijk wel weghalen om het risico van stikken uit te sluiten.
Bij ons op stal bevallen vrijwel alle koeien gewoon zelf, ook al zijn ze gekruist met een Blonde.
En anders trekken we zelf ff mee, daar heb je geen krik voor nodig
Jackieboy schreef:bij het vee bedrijf waar ik werk halen ze het kalf wel meteen weg maar dan als de moeder gemolken word tappen ze de biest af in de melkput en geven ze de biest met de fles aan het kalf.
Citaat:Blijft dat het gebruik vbvan een krik verboden is, en niet voor niks.
Vliezen en slijm moet je natuurlijk wel weghalen om het risico van stikken uit te sluiten.
Bij ons op stal bevallen vrijwel alle koeien gewoon zelf, ook al zijn ze gekruist met een Blonde.
En anders trekken we zelf ff mee, daar heb je geen krik voor nodig
Citaat:als de krik verboden zou worden zie jij over 10 jaar geen koe meer op het het land staan.. want zo'n kalf er uit trekken lukt je echt nooit van je leven (als het klem zit dan).