HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larish

Re: HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:27

solarpleure schreef:

Dat is niet waar, want alle pitbulls die voor de wet waren geboren of de pups van de teefjes die zwanger waren mochten gewoon in leven blijven.

Ik heb anders wel een huilende vriendin gehad en op het nieuws heb ik ook het een en het ander gezien! Was een man helemaal kapot van en die hond was echt zijn maatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:39

http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=9b8d16

Het mag dus niet. Waarom zou je deze honden fokken? Niet om een leuk gezinnetje blij te maken, om geld te verdienen met hondengevechten.

Kom nou niet aan met alle honden kunnen gevaarlijk zijn en het zijn zulke lieve betrouwbare honden maar het ligt aan de eigenaar. Deze honden zijn in het leven geroepen omdat ze zo lekker gek gemaakt kunnen worden en er zulke leuke gevechten kunnen georganiseerd worden waar de euroos over tafel gaan.

In de USA is het nog steeds een hype, worden deze honden zelfs uit huis gestolen en voor illegale hondengevechten gebruikt Doodzielig

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:19

@ solarpleure: Ik zou me er teminste niet mee bemoeien!
Jij gunt die beesten gewoon liever de dood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:46

annepaardoes schreef:
@ solarpleure: Ik zou me er teminste niet mee bemoeien!
Jij gunt die beesten gewoon liever de dood

Als ze in een hondengevecht gebruikt gaan worden, vinden ze ook de dood, maar dan wel eerst tot bloedens toe verwond en in totale doodsangst voor zijn leven vechtende. Je snapt kennelijk niet wat er bedoeld wordt.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:13

wie zegt dat ze worden gebruikt voor honden gevechten Er bestaan ook nog mensen die pitbuls wel een goed tekuis geven!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:21

Waarom denk je eigenlijk dat ze worden ingezet voor gevechten?
Je weet dit toch helemaal niet zeker?
En dat de stafford gevaarlijk is vind ik gewoon belachelijk..
Het hangt er gewoon vanaf hoe je hem opvoed! Mijn vriend heeft een American Stafford, en deze is enorm lief, aanhankelijk en luistert perfect!
Geen vooroordelen dus.. De ene hond is de andere niet!
( Ik woon wel in Beligië en hier zijn ze dus niet verboden, ik koop mij later er in ieder geval ene.. Ben er helemaal weg van!! )

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:59

Nieuwsberichten

Twee weken zorg voor ter dood veroordeelde hond

alkmaar-Vanmorgen krijgt ze van de dierenarts Het Spuitje. Roxy, een gezonde meid van twee jaar oud. Ze leek te veel op een pitbull. ,,Zo'n hond had nooit geboren mogen worden'', zegt de politiewoordvoerder. ,,D'r zal ongetwijfeld wel een traantje vloeien bij de vrijwilligers'', weet asielbeheerder Willem Vellinga.
,,Het is om kwaad van te worden'', gromt Hans van Doorn, die Roxy graag had meegenomen. Van Doorn heeft tot het laatste moment geprobeerd om Roxy te redden van de dodelijke injectie van de dierenarts. Tevergeefs. Hij heeft ook weinig begrip voor de gang van zaken. ,,Je kan toch niet iedere hond die op een pitbull lijkt zomaar een spuitje geven.''

'Pitbullwet'

Maar dat kan juist wel, zegt asielbeheerder Willem Vellinga. Het moet zelfs. Hij wijst op de 'pitbullwet' uit 1993, die aan duidelijkheid niks te wensen over laat. Sinds dat jaar is het fokken, houden, verkopen en 'ten verkoop voorradig hebben' van pitbulls wettelijk verboden. Een pitbull is geen erkend ras, maar in de wet staat wel beschreven aan welke uiterlijke kenmerken hij moet voldoen.

Vellinga kreeg de hond op 22 juli binnen. ,,Ze was gevonden in Alkmaar-Noord, daar zwierf ze rond. Toen ze werd binnen gebracht zag ik gelijk al dat het een pitbulltype is. Alleen heeft ze hangende oren.''

Vellinga nam na enkele dagen contact op met de dierenarts van het asiel, die zijn opinie deelde. Omdat zich toch al gegadigden hadden gemeld, werd een hondengeleider van de politie om een 'second opinion' gevraagd. En ook die oordeelde dat de jonge hond te veel 'pitbullbloed' heeft, zoals politievoorlichter H. Vogelzang het uitdrukt.

En dat betekende het doodvonnis voor Roxy.

Veertien dagen

Vellinga is er 'goed mee aan'. ,,We hebben op de kooi een stickertje zitten waarop staat dat de hond niet plaatsbaar is. En dan gaan mensen vragen waarom niet. Logisch. En dat ze dan medelijden krijgen en die hond willen redden is ook logisch. Maar het mag niet. Sterker: Als we de hond zouden plaatsen, zijn we strafbaar. Het dubbele is dat we ook de wettelijke verplichting hebben om veertien dagen voor zo'n hond te zorgen voor het geval de eigenaar zich weer komt melden. Dus vrijwilligers bouwen toch een band op met zo'n beest. Je laat 'm uit, je geeft 'm een naam en je maakt 'm schoon. Het is heel triest dat het zo moet.''

De hond zit, ook tot spijt van Vellinga, in een voor ieder zichtbaar hok. ,,Dat is een praktisch probleem. Grote asielen hebben een speciale quarantaineruimte voor honden die niet meer geplaatst kunnen worden. Daar mag het publiek niet in. Wij hebben dat niet.''

Rusland

En daarom is het asiel de afgelopen dagen ook regelmatig benaderd door dierenvrienden die Foxy voor eigen risico wilden adopteren. ,,Je wordt er niet vrolijk van. Ik had gisteren zelfs een man aan de poort staan die haar wilde meenemen naar Rusland. Daar zijn pitbulls nog wel toegestaan, zei hij.''

Volgens Vellinga gebeurt het gemiddeld vijf keer per jaar dat er pitbullachtigen bij het asiel worden gebracht. ,,Meestal zijn het vondelingen. Dat geeft al aan dat die eigenaren nattigheid voelen. Het frustrerende voor ons is dat je vanaf de eerste dag al weet hoe het afloopt met zo'n hond. Maar je kunt moeilijk 'nee' zeggen als er eentje wordt afgegeven door de dierenambulance.''

Daar kan hondenliefhebber Van Doorn weinig tegen in brengen. ,,Maar het blijft triest. Zo'n hond kan er niks aan doen dat hij geboren is.''

vrijdag 8 augustus 2003, 08:55

Bron: Noord Hollands Dagblad (Artikel)

'Pitbulls in Noorden vaker afgemaakt'

Groningen - Er worden steeds meer verboden 'pitbullachtige' honden aangetroffen in het noorden van het land. Dat stelt de Algemene Inspectiedienst. Volgens de AID zijn er de laatste tijd regiobreed al zestig bij wet verboden en voor gevaarlijk gehouden honden in beslag genomen. De beesten, veelal de aan de pitbull verwante Amerikaanse en Engelse Staffordshire Terriërs, worden afgemaakt als de eigenaar geen stamboom kan overleggen.
Sinds 1993 mogen er in Nederland geen pitbulls meer worden gehouden omdat de beesten een bijzonder sterke beet hebben en onverwachts aan kunnen vallen. Probleem is echter dat de term pitbull geen zuiver ras omschrijft, maar gebruikt wordt als verzamelnaam. Ook gekruiste Staffordshire Terriërs zonder stamboom en met bepaalde kenmerken van een pitbull vallen onder de pitbullachtigen en zijn verboden. De beesten zijn letterlijk ten dode opgeschreven als de eigenaar geen stamboom kan overleggen en de hond de uiterlijke kenmerken heeft van een pitbull.

Toename van meldingen

Woordvoerder Anita Douven van de AID wijt de toename aan een verhoging van de meldingen. ''In het noorden worden de laatste tijd met regelmaat dergelijke honden aangetroffen. Het is heel moeilijk om hier de oorzaak van te bepalen. Het lijkt erop dat er gewoon meer meldingen bij ons binnenkomen. Er is landelijk wat aandacht geweest in de media voor deze situatie en daarom bellen omwonenden misschien eerder. Ook de politie is actiever geworden.''

Volgens Douven is het waarschijnlijk niet zo dat er meer illegale honden worden aangeschaft. ''Het is moeilijk te zeggen, maar het lijkt te gaan om een toename van de meldingen. Je kunt niet zeggen dat het uitsterfbeleid gefaald heeft.''

Bron: Dagblad van het Noorden (Artikel)

'Assen gaat door met actie tegen illegale honden'

Assen - Om illegale handel, overlast, bijtincidenten en zelfs hondengevechten te voorkomen of de kop in te drukken, gaat de gemeente Assen onverdroten door met het opsporen, in beslag nemen en ter dood laten brengen van verboden honden als pitbulls. Dit jaar alleen al zijn er zeven pitbulls of daarop lijkende dieren in beslag genomen.
Van de onlangs door hondenbezitters in Dagblad van het Noorden geuite kritiek op de in Assen gehouden 'razzia's' wil de gemeente dan ook niets weten.

"Het gaat ons puur om de openbare orde en de veiligheid, en, laten we wel wezen: regels zijn regels", stellen Alle Fokke Knol van de milieupolitie en gemeentewoordvoerster Hannie Jippes, in een eerder leven PR-functionaris van de Raad van Beheer op Kynologisch gebied in Nederland. Die instantie geeft de officiële stambomen af die eigenaars van op een pitbull lijkende hond moeten hebben, willen ze inbeslagname voorkomen.

"Er is maar één hond verboden in Nederland, en dat is de pitbull. Probleem is dat dat geen ras is, maar een verzamelnaam voor dit type hond. Amerikaanse en Engelse Staffordshire Terriërs lijken daar erg op, en wie daar geen geldige papieren bij heeft loopt dus bewust het risico zijn hond ook kwijt te raken, want die wordt puur op uiterlijke kenmerken beoordeeld.

'Reddingspoging voor Asser pitbull mislukt'

Assen - De eigenaresse van een in beslaggenomen pitbull mag haar hond niet onderbrengen bij een gezin in België. De vrouw uit Assen dacht een oplossing te hebben gevonden om haar dier te redden van de dood. Vrijdag vroeg ze de rechter toestemming om haar pitbull naar België over te brengen waar deze dieren wel worden toegestaan. Dat is mislukt.
Op 11 maart werd de viervoeter door de politie in beslag genomen. Het betreft een pitbullgelijkende hond zonder stamboompapieren. Het hebben van deze dieren is in Nederland verboden, maar in België toegestaan. Samen met haar advocaat M. Doornbos meende de vrouw een oplossing te hebben waarmee haar hond een gelukkig leven blijft houden. Dit mocht niet baten. Haar verzoekschrift dat zij op 9 april indiende om haar hond terug te krijgen werd afgewezen. Nu ving de vrouw opnieuw bot.

Hoogzwanger en huilend riep de vrouw dat haar veel verdriet werd aangedaan. Ze kan zich nu niet voorbereiden op haar bevalling, omdat haar hoofd te veel bij haar hond is. Zij dacht het te kunnen afsluiten met de gedachte dat haar hond verder zou leven in België. Ze had een goed tehuis gevonden. Officier van justitie M. Wolters prikte de droom ruw door: "Vergelijk het eens met wapens of drugssoorten. Die mag men niet hebben in Nederland en dan worden deze spullen doorgesluisd naar oorden waar dat wel is toegestaan? We zouden de deuren wagenwijd openzetten. Juridisch gezien kan dat dus niet. Een sympathiek idee, maar niet haalbaar."

De rechter kon zich hier in vinden en wees de vrouw er op dat zij zich moet richten op het nieuwe leven in haar buik. "Mag ik dan geen afscheid nemen, mag ik hem op mijn manier begraven", huilde de vrouw. Daar kon de rechter geen antwoord op geven.

Overigens werden maandag opnieuw twee pitbulls in beslag genomen in Assen, naar aanleiding van klachten van omwonenden.

Politie neemt elf pitbulls in beslag

ZEIST - Elf pitbulls zijn dinsdag door de politie district Binnensticht in Zeist in beslag genomen.
De honden bleken niet geregistreerd en hadden ook geen identiteitspapieren. De verwachting is, aldus een politiewoordvoerster, dat de honden worden afgemaakt. In afwachting van de beslissing van justitie daarover zijn de honden naar een tijdelijk adres gebracht. Buurtbewoners hadden de politie gemeld dat in de omgeving van de Laan van Vollenhove kinderen liepen met twee pitbulls. Ze zeiden bang te zijn en bezorgd over het gedrag van de honden. Uit onderzoek bleek dat de eigenaren van de honden op de Laan van Vollenhove woonden. De politie trof daar voor de flat een 12- jarige jongen met een aangelijnde pitbull aan. De hond bleek niet geregistreerd en was een volbloed pitbull- reu. Hij werd onmiddellijk in beslag genomen. In een woning vond de politie de 31- jarige bewoonster, moeder van de jongen, met een pitbull- teef en 9 pups. Ook deze dieren waren niet geregistreerd en hadden geen identiteitspapieren. De eigenaren hebben porces- verbaal gekregen omdat het is verboden ongeregistreerde pitbull- achtige honden te houden. Ook geldt een fokverbod voor deze dieren wegens hun uiterst agressieve karakter.

Bron: Utrechts Nieuwsblad (Artikel)

Groningen: pitbullachtige hond in beslag genomen

De politie heeft vrijdagavond in de Jacob van Ruysdaelstraat in Groningen de hond van een 48-jarige man uit Groningen in beslag genomen. Het dier, kruising tussen een Pitbull en een Staffordshire Terriër, viel zonder aanleiding de hond (Westhighland White Terriër) van een wandelende vrouw (39) aan. De aanvallende hond bleef het andere dier in een beetgreep houden en door tussenkomst van een passant liet de hond uiteindelijk zijn slachtoffer los. Diens baasje moest het diertje onder dierensartsbehandeling stellen. Bij onderzoek bleek het hondje meerdere hechtwonden te hebben opgelopen. In overleg met de Officier van Justitie is de andere hond vervolgens door de politie in beslag genomen. Politieonderzoek heeft uitgewezen dat dit dier inmiddels bij meerdere bijtincidenten betrokken is geweest. Nader onderzoek door de Algemene Inspectiedienst (AID) moet uitwijzen of de in beslag genomen hond inderdaad een (verboden) pitbullachtige is. Alsdan wordt tegen de eigenaar proces-verbaal opgemaakt.
Bron: www.politie.nl (Persbericht)

PITBULL IN BESLAG GENOMEN

DORDRECHT- De politie heeft op woensdag 14 juli een pitbull in beslag genomen. Dit gebeurde bij een woning aan de Noordergang. Het baasje van de hond, een 27-jarige man uit Dordrecht is aangehouden. De pitbull voldoet aan een aantal belangrijke kenmerken zoals omschreven in de Regeling Agressieve Dieren. De hond zal binnenkort nog door de Algemene Inspectiedienst worden bekeken waarna wordt beslist of de pitbull wordt afgemaakt.
Bron: www.politie.nl (Persbericht)

'Rexy was een schat van een hond'

Erik Maat uit Delfzijl stond deze week voor de rechter om te knokken voor zijn hond Rexy. Het dier werd opgepakt in Leek, nadat het was ontsnapt uit de woning van zijn vriendin. De rechter had geen medelijden en oordeelde dat de gemeente Leek juist heeft gehandeld. Burgemeester Siepie de Jong heeft inmiddels opdracht gegeven Rexy in te laten slapen.
'Ik kan het nog niet geloven. Ik heb Rexy drie jaar gehad. Als pup woonde hij bij mijn broer, maar toen die een baan kreeg, heb ik de verzorging op me genomen. Een lief dier. Echt. Ik trok er elke dag mee op. Fietsen, wandelen. Als het nou een rothond was, maar het was een schat van een hond.

Als-ie niet ontsnapt was, was er nu niets aan de hand geweest. Toen mijn vriendin met mijn dochtertje even weg ging, wist hij een deur open te maken en uit het raam te springen. Hij wilde zijn vrouwtje achterna. Ik was bang dat hij onder auto zou komen of dat hem iets zou overkomen, dus belde ik de politie. Even later belden ze terug. Hij lag rustig in het gras langs de weg. Toen mijn vriendin de hond ging halen, stonden er acht agenten omheen. Je krijgt hem niet meer terug, zeiden ze.

Ik heb hem nooit meer teruggezien. Ik moest papieren laten zien, maar die had ik niet. Ik wist ook niet dat hij verboden was. Het is helemaal geen pitbull, maar een kruising tussen een rottweiler en een stafford. Nu wordt-ie gewoon dood gemaakt. Een schat van een hond! Ik heb er last van. Het valt me nog mee dat ik er niet helemaal aan kapot ga. We hebben nu een Rottweiler. Het is toch anders. Ik vertrouwde Rexy meer dan deze.''

Pittbullregeling toegepast op hond Sittardenaar

De politie van Sittard heeft woensdagmiddag 5 februari 2003 de 2-jarige Amerikaanse Staffordshire terriër van een 18-jarige inwoner van Sittard in beslag genomen. De politie zag de jongeman met twee honden over de Van Goghstraat lopen. Omdat een van de honden een pittbull-achtige was werd de man aangesproken en naar de papieren van dit dier gevraagd. Omdat het beest niet geregistreerd stond en de eigenaar niet beschikte over een stamboom, viel het onder de zogenaamde Pittbull regeling. De hond werd, omdat de Amerikaanse Staffordshire tot de Pittbullachtigen hoort en in Nederland verboden zijn als ze geen stamboom hebben, in beslag genomen. In opdracht van de officier van justitie werd de hond door een dierenarts afgemaakt. In Nederland mogen fokkers alleen maar fokken met honden die zelf een stamboom hebben. Zij moeten vervolgens het nest jongen aanmelden voor een stamboom. De pups worden dan getatoeëerd en voorzien van een chip en zijn pas dan legaal.
Bron: www.politie.nl (persbericht)

Nest honden in beslag genomen

EMMEN - De politie Emmen heeft samen met de Algemene Inspectiedienst een nest Stefford Bull Terriers in beslag genomen. Het gaat om een moederhond met 9 pups. De honden waren van een 23-jarige Emmense. Zij beweert dat zij de hond met stamboom heeft gekocht bij een fokker in Limburg. Fokken van dit ras zonder FCI-stamboom is verboden in Nederland. De honden zijn naar een asiel gebracht in afwachting van de beslissing van een rechter.
Bron: RTV Drenthe

Hond in beslag genomen

Blerick 08-10-2003 - De politie heeft woensdagmiddag bij een controle in een woning aan de Vossenerlaan, in samenwerking met de Algemene Inspectie Dienst, een hond in beslag genomen. De eigenaar, een 27-jarige inwoner van Blerick, was ten tijde van het onderzoek niet in het bezit van een stamboom van het dier, terwijl dit wel verplicht is aangezien de hond in kwestie onder de regeling gevaarlijke dieren valt. Het dier is, in afwachting van het verdere onderzoek, in beslag genomen.
Bron: Politie Limburg-Noord

Agressieve hond door politie in beslag genomen

TEGELEN - De hond die maandagmiddag op de Potkuilenstraat in Tegelen een voorbijganger twee keer heeft gebeten, is door de politie in beslag genomen. Onderzoek door een deskundige heeft namelijk uitgewezen dat het om een verboden pitbull-achtige hond gaat. De hond wist te ontsnappen van een binnenplaats van een woning aan de Potkuilenstraat. Hij beet een man twee keer toen die in zijn auto wilde stappen. De man moest zich voor zijn verwondingen door een arts laten behandelen. Na het voorval is de hond op verzoek van de politie onderzocht door een deskundige van de Algemene Inspectie Dienst (AID). Die heeft geconcludeerd dat het om een American Staffordshire Terriër zonder stamboom gaat. Dat is de reden waarom het beest tot de verboden categorie pitbull-achtigen behoort.
zaterdag 03 augustus 2002.
Bron: Dagblad De Limburger

Drie pitbulls in beslag genomen

Bron: 'BN/De Stem' (11 mei 2001)
Breda - Bredase hondenwachters hebben drie pitbulls in beslag genomen. Het gaat om één volwassen teef en twee jonge pups. De eigenaars van de honden hebben een bon gekregen. De officier van justitie moet nu beslissen wat er met de honden gaat gebeuren. Volgens de 19-jarige eigenaar was zijn pitbull-teef door een 'ongelukje' met een andere hond zwanger geraakt. Hij besloot van het nest één pup zelf te houden en de andere vijf te verkopen. De man zegt dat hij niet weet aan wie hij de hondjes heeft verkocht. Bij de hondenwachters was bekend dat er één pup in Breda was gebleven. Gisteren is ook die pup in beslag genomen, op last van justitie. Een deskundige stelde gisteren vast dat het inderdaad om honden met pitbull-kenmerken gaat.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:00

sorry voor het mega verhaal, maar is best boeiend, en vooral erg zielig...

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:13

gewoon bellen.. met je mobiel ofzo.. ?

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:20

Ik vind dit vreselijk! Ze pakken de honden gewoon af van mensen die er vreselijk veel van houden! Als deze honden nu nog gebeten hadden ( zoals in sommige verhalen ) , maar een onschuldige hond afmaken? Dat gaat te ver!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:30

Ik ben het helemaal met je eens IneV

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 00:08

Nou niet voor het één of ander.
Deze "soort" honden zijn al ruim 12 jaar VERBODEN!!!!
En nog zijn er EIKELS die met deze honden fokken!
Het zou een hoop verdriet én frustratie schelen als iedereen nou gewoon eens ophoudt met deze honden te fokken!
Dan hoeven er geen pitt bulls meer in beslag genomen te worden en afgemaakt te worden.

Ts. Ik weet niet precies wie er gebeld heeft, maar ik vind dat een goede actie!
Zo zie je maar dat déze mensen niet wisten dat deze honden verboden waren. (Iets wat imo eigenlijk niet kan of zou moeten kunnen!)
Dit heeft er waarschijnlijk toe geleid dat er niet een volgend nestje komt, bij deze hond.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:59

naja ik vind dat geen goed actie Nu worden die honden afgemaakt en die honden kunnen er niets aan doen dat ze hier net geboren worden in nederland.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:32

Het is waar dat ze geen honden meer zouden mogen fokken als deze al zo lang verboden zijn bij jullie! Maar die honden daarom afmaken vindt ik ook geen doen.. Deze honden kunnen er niets aan doen.. Dat ze dan de fokker beboeten en niet de honden zelf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:44

Ylana schreef:
Nou niet voor het één of ander.
Deze "soort" honden zijn al ruim 12 jaar VERBODEN!!!!
En nog zijn er EIKELS die met deze honden fokken!
Het zou een hoop verdriet én frustratie schelen als iedereen nou gewoon eens ophoudt met deze honden te fokken!
Dan hoeven er geen pitt bulls meer in beslag genomen te worden en afgemaakt te worden.

Ts. Ik weet niet precies wie er gebeld heeft, maar ik vind dat een goede actie!
Zo zie je maar dat déze mensen niet wisten dat deze honden verboden waren. (Iets wat imo eigenlijk niet kan of zou moeten kunnen!)
Dit heeft er waarschijnlijk toe geleid dat er niet een volgend nestje komt, bij deze hond.

Ylana, helemaal met je eens, want daar draait het nl allemaal om.

natuurlijk is het zielig een lief leuk hondje dat bij mensen woont, af te moeten maken om een wet te handhaven. Maar waarom in godsnaam nog steeds die honden illegaal fokken? Zijn zat andere honden te koop via goede kennels. Dat deze illegale fok nog doorgaat heeft nl ook een negatieve insteek. Eigenlijk best dom om dan zo een hond te kopen. Kop in het zand steken. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze niet weten dat pitbulls verboden zijn. Zoveel rugbaarheid aan geweest, zo vaak bloederige ongelukken in het nieuws geweest.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 21:08

Volgens mij begrijpen sommige mensen mij toch nog niet goed. Ik vind het hardstikke zonde dat de honden zowiezo verboden zijn EN dat ze sommige lieve honden die in een gezin zitten met mensen die van ze houden worden afgemaakt. Maar er zijn zat van die mensen (zeker als ze op marktplaats staan) die zo'n hond nemen om stoer te doen. Waar ze dus GEEN goede opvoeding krijgen en dus gevaarlijk worden. Ik zeg niet dat deze 3 hondjes dat overkomt. Maar het zou altijd kunnen gebeuren. Uiteraard nooit de schuld van de hond, en die fokkers zijn echt *piep* van een mensen.

Verder heb ik nooit gezegt dat een stafford gevaarlijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:17

Het schijnt dat bij die honden ineens de knop om kunnen gaan en ineens totaal doordraaien. Hun baas pakken.

Ken van die verhalen, sorry maar wel uit de eerste hand. Ze moesten met een politiekogel afgemaakt worden. Het huis een ravage, overal bloed en een eigenaar die flink te grazen genomen is. Niet allemaal mensen die alleen maar stoer willen zijn. Niet voor niets dat ze verboden zijn.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:45

maccie schreef:
de reden dat die retrievers en labradors die het hoogst eindigen niet verbodne wordne is omdat mensne dan zeggen ah het was perongeluk ah het ging niet expres, maar moet een pitbull of rotweiler etc. eens bijten dan komt het in het nieuws word het afgemaakt en verboden, belachelijk!

Jemig man.. Je moet egt je kop houden dat labradors bijten!! Wij hebben een labrador en die hebben we al sinds dat ik 4 ben. En ze heeft me nooit, maar dan ook nooit om wat voorn reden ook gebeten!! Ze heeft zelfs nog nooit gegromd in der leven!! Als een andere hond der aanviel, ging ze plat op der rug liggen zo'n onderdanig watje is het wel!!
Ik vind dat het aan de baas ligt of je hond bijt. Valse honden bestaan niet. Ze worden vals gemaakt, door ons!! We hebben ook een Jack Russel... Mensen zeggen altijd dat Jack Russels niet luisteren en vechten. Onze jack Russel kan overal gewoon los lopen en als er een andere hond aankomt huppelt ze er vrolijk naartoe en gaat ermee spelen (behalve als ze teruggeroepen word natuurlijk.) Ze vecht alleen met honden als die beginnen en dat kan je haar niet kwalijk nemen. Maar als iedereen nou z'n hond eens op zou voeden, zouden er geen gevechten hoeven te zijn. Het ligt echt aan de baas wat voor een hond je hebt!!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:26

@ OemmiejO : Je hebt wel gelijk dat honden zo gemaakt worden door de mens, maar dat neemt niet weg dat labradors niet kunnen bijten! Ze staan ook idd erg hoog in die lijst! ( en heb zelf ook een labrador! ) Het hangt idd gewoon van het gezin af waar de hond in terecht komt!

@ Russel : Bij alle honden kan "die knop" ineens omslaan!
Dus niet alleen bij deze soort! Dit vind ik persoonlijk belachelijk hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:33

Het zijn juist wel die rassen zoals mastino, pitbull waar het ineens zo fout ging. Heb toendertijd in Amsterdam vele pitbulls gezien inclusief baasje met pitbullsmoking. Zeker dat de baasjes er een grote rol in spelen, maar gek waren ze zeker, gekgemaakt ook zeker.

Loop ik met vriendin haar hondje uit te laten, zo een klein zwart pluisig bastaardje ala westland terrier. Staat er bij een kroeg een pitull aan de boom vastgemaakt. Ineens schiet die hond richting onze hond en hap was het. Was niet zo grappig om mee te maken. Als het dan weer een pitbull is, his het wel weer raak. Deze honden schijnen een agressiegraad te hebben die hoger ligt dan de gemiddelde andere rassen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:35

omdat die hond hapte hoeft nog echt niet zo te zijn dat het nou een pitbul was alle honden kunnen happen omdat ze dan aan de riem zitten en zich opgekropt voelen en dan aggresief kunnen doen. dat zou elke hond kunnen doen

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 00:55

Er zijn WEL mensen die pittbulls fokken omdat er nog steeds mensen liefhebbers van zijn , en danwel niet voor gevechten e.d .

Sorry , maar ik vind het te triest voor woorden dat je je met andermans zaken gaat bemoeien . Als je nou 100% weet dat die mensen ze voor gevechten gebruiken is het een ander verhaal !!

Ik ken momenteel ook iemand die een nestje heeft gehad , en die hondjes zijn verkocht aan mensen die ze hadden moeten laten afmaken en er kapot van waren , misschien willen deze mensen dat ook ??
En dan durf jij roet in het eten te gooien ? EEN SCHANDE!

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 00:57

Soraya92 schreef:
Er zijn WEL mensen die pittbulls fokken omdat er nog steeds mensen liefhebbers van zijn , en danwel niet voor gevechten e.d .

Sorry , maar ik vind het te triest voor woorden dat je je met andermans zaken gaat bemoeien . Als je nou 100% weet dat die mensen ze voor gevechten gebruiken is het een ander verhaal !!

Ik ken momenteel ook iemand die een nestje heeft gehad , en die hondjes zijn verkocht aan mensen die ze hadden moeten laten afmaken en er kapot van waren , misschien willen deze mensen dat ook ??
En dan durf jij roet in het eten te gooien ? EEN SCHANDE!

Amen ! Bemoei je met je eigen zaken zeg !! Je kan beter naar je moeder luisteren !

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:37

Helemaal mee eens!

Als je nou zeker 100% wist dat ze voor gevechten werden gebruikt zou ik het lochies vind, maar dat weet jij geen eens!

Die hondjes krijgen nu de dood door jou, omdat iemand met niet nadenkt en zich er maar mee bemoeit

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:49

annepaardoes schreef:
Die hondjes krijgen nu de dood door jou, omdat iemand met niet nadenkt en zich er maar mee bemoeit

FOUT!!!

Die honden gaan nu dood door de eikels die met verboden honden gefokt heeft!!!!