Hoe leert onze hond dit af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saszkiia

Re: Hoe leert onze hond dit af

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:09

helemaal mee eens, nooit je hond voor straf in de kennel doen. Als je een keer op reis gaat en de hond moet in de auto en een kennel dan denkt hij meteen dat hij word afgestraft.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:39

ceciel schreef:
het kan mischien wel een rangorde zijn maar dan is die rangorde wel heeel erg streng ...lucky is elke keer maar de pineut en onze jongste herder van 1 jaar die krijgt het ook telkens maar...
joey (de herder van 1) die laat zich neit op de kop zitten dus die gromt terug en dan word dat varras allemaal te veel en die gromt nog een keer teug en dan gaan ze vechten..

maar laatst gingen ze plotseling vechten in de kamer..varras pakte joey zomaar, toen was mijn vader er helemaal mee klaar hij tilde varras op aan zijn nekvel....(een duitse herder van 5)
zijn linkerhand had die vast aan zijn vel bij zijn keel en de andere hand had die inj zijn nekvel en toen heeft die hem een paar seconden in de lucht gehouden en hem duidelijk gemaakt dat hij nu toch echt goed fout was...

hij heeft van schrik de hele avond in zijn bench gezeten, in de garage en is er niet meer uitgekomen...
maar zonder succes deed die het gewoon de volgende dag weer
als de honden vechten en mijn vader ziet wie er begint, of ze doen het alletwee dan is het voor hun beide in de bench 2 uur en als varras gromt of iets anders doet dan reageerd mijn vader erop van pasop he!

maar heeeeeeellll mischien (is nog lang neit zeker) kom de opvoedpolitie voor dieren en mischien weet die er wel raad mee:P

groetjes ceciel

Heel verstandig om er iemand bij te halen!!!
Als de opvoedpolitie niet komt (is dat gratis ofzo?), laat dan iemand anders komen.

En houd alsjeblieft op met de praktijken die jullie nu uitvoeren, zo gaat het alleen nog maar meer de verkeerde kant op.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:05

hoe weet jij nou ZEKER dat het "zomaar" was..

Overigens is het helemaal niet vreemd dat jullie herder van 1 zich niet zo makkelijk de kop in laat drukken. Hij word ouder, sterker, en gaat zijn grenzen verkennen. Proberen of hij niet intussen sterker is dan Varras, en of hij niet boven varras kan komen.

Dat hoort erbij! Zo werkt het nou eenmaal tussen honden onderling...

Verder sluit ik me aan bij chrystal-gek

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:10

misschien val ik in herhaling en is dit al gezegd..........

Maar waar bemoei je je mee, die honden vechten hun rangorde uit....... lekker laten knokken, tenzij het bloed tot aan het plafond zit....... dan moet je er eentje (diegene die het onderspit gedelfd heeft) wegdoen.

Mijn reuen gaan ook met elkaar aan de knok.......... ik laat ze lekker gaan en ze gaan soms tekeer dat wil je niet weten.

maar er is wel EEN leider, en daar gaan ze voor.

Gewoon niet mee bemoeien

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:01

ceciel schreef:
het kan mischien wel een rangorde zijn maar dan is die rangorde wel heeel erg streng ...lucky is elke keer maar de pineut en onze jongste herder van 1 jaar die krijgt het ook telkens maar...
joey (de herder van 1) die laat zich neit op de kop zitten dus die gromt terug en dan word dat varras allemaal te veel en die gromt nog een keer teug en dan gaan ze vechten..

maar laatst gingen ze plotseling vechten in de kamer..varras pakte joey zomaar, toen was mijn vader er helemaal mee klaar hij tilde varras op aan zijn nekvel....(een duitse herder van 5)
zijn linkerhand had die vast aan zijn vel bij zijn keel en de andere hand had die inj zijn nekvel en toen heeft die hem een paar seconden in de lucht gehouden en hem duidelijk gemaakt dat hij nu toch echt goed fout was...

hij heeft van schrik de hele avond in zijn bench gezeten, in de garage en is er niet meer uitgekomen...
maar zonder succes deed die het gewoon de volgende dag weer
als de honden vechten en mijn vader ziet wie er begint, of ze doen het alletwee dan is het voor hun beide in de bench 2 uur en als varras gromt of iets anders doet dan reageerd mijn vader erop van pasop he!

maar heeeeeeellll mischien (is nog lang neit zeker) kom de opvoedpolitie voor dieren en mischien weet die er wel raad mee:P

groetjes ceciel

Ja je hebt het goed begrepen hoor *NOT*

De honden zijn bezig de rangorde uit te maken en dat is een heel natuurlijk iets voor een hond. Een hond zal een andere hond niet verwonden. Op de manier waarop jullie bezig zijn zal het uiteindelijk wel in een gevecht gaan eindigen waarbij wel doden gaan vallen.

Ga aub deskundige hulp zoeken! Ik heb echt medelijden met jullie honden, dat ze bij zulke onwetende mensen zijn terecht gekomen....
En doe ze anders naar mensen die wel weten hoe ze met honden om moeten gaan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:15

Ik ben het met Ester eens, die honden moeten niet opgevoed worden........ jullie moeten leren hoe met honden om te gaan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 12:02

en daarbij, door elke keer de winnende leider (de oudere herder) af te straffen, denkt de jongere herder dat hij volgens jullie ook de baas is... Hij word door jullie als een hogere behandeld, terwijl dit tussen hun totaal niet het geval is... (jah hij probeert het! Is ook niet gek voor zo'n jong ding, die is zijn plek eignelijk ngo vooral aan het zoeken, kijken of hij niet hoger kan komen... dat HOORT erbij, had je maar geen jonge hond erbij moeten nemen... )

Oftwel, de gevechten zullen echt niet stoppen, want door jullie gedrag zit het bij die honden TOTAAL NIET!!! duidelijk wie nou de baas is over wie... puur alleen door JULLIE bemoeienis...

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:23

dit is ind een om te kijken wie de baas is!
hij is nu de baas en als de andere niet doen wat hij zegt wat hij doet haalt hij gewoon even uit!

hij kan ook jaloers worden omdat hij de hoogste nu in de rang is en als je dan bijv. binnen komt en de laagste van de rang oorde aanhaalt voelt hij zich bedreigt! je moet dan altijd de hoogste als eerste aandacht geven. de honden moeten nu gewoon zelf weer even de rangorde bepalen en als je ze steeds uit elkaar haalt is het nog niet bepaald en kan het alleen maar erger worden!
en straffen met de bench heeft helemaal geen zin! hij moet er ook in slapen? hij mag er zelf in uitrusten het is zijn plekje! dus je laat hem voor straf op zijn plekje zitten dat heeft gewoon geen enkele zin!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:00

Zijn jullie nog steeds zo belachelijk bezig? Nouja, laat die opvoedpolitie maar komen. Ik hoop dat die wel eens een boek over de hond hebben gelezen en jullie even duidelijk maken (je vader misschiene ven in zn nekvel pakken?) dat je die rangorde gewoon moet laten gaan. Bemoei je alsjeblieft niet met de natuur van die beesten, je snapt er toch geen bal van. En koop eens een goed boek (leuk sinterklaascadeautje voor de hele familie?) over hondengedrag. Wanneer wordt er toch eens een cursus verplicht gemaakt voor mensen die een hond willen nemen....?

ceciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:41

nou wat jij zegt (esther) klopt niets van!!
varras en joey vechten elke dag wel een keer..
vanmorgen is het zo erg geworden dat joey een wond heeft boven z'n oog en een beste kras op z'n neus..!
maar als varras dus boven op joey duikt dan grijp hij hem echt..! en op dat moment kan je schreeuwen wat je wilt maar ze doen er niks op uit..!
en mijn ouders springen er ook neit tussen, dus wat doet mij moeder altijd; die pakt de bezem en geeft een mep erbovenop en dan stoppen ze pas!!!
maar joey zit in de puberteit,, hij is nu 1 jaar en probeert om de baas te worden van varras..
varras pikt dat niet en gromt terug.. joey pikt het ook neit en gromt ook terug..jah en dan gaan ze vechten..
elke dag is het wel eens bingo
en varras is al 5 jr, en joey is 1 dus ze lopen al heel lang bij elkaar.. het heeft echt nix met de rangorde te maken,, dat is al lang duidelijk! varras is gwoon de baas maah als joey terug gromt jah dan grijpt varras hem en als we ze laten vechten; wat we vanmorgen dus ff deden om te kijken of ze zelf mischein stopten maar dat deden ze ook neit dus dan geeft me moeder maar een houw met de bezem..,!
maar het is puur als ze uit worden gelaten want wij wonen buitenaf en lopen dus altijd los..(ze kunnen wel aan de riem lope hoor)
ik heb ook een filmpje gemaakt van het grommen dus ik zal die er snel op zetten..

Gr, ceciel

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:00

Je slaat je honden met een bezem...? Ik ga het nu nog een keer zeggen...

De hond van 1 zit nu in de pubertijd, zoals je zelf al zegt. Daarvoor werd ie door de andere hond nog als een pup gezien, dus geen enkele bedreiging voor zijn positie. En de jonge hond dacht er niet aan de oudere uit te dagen.
Maar nu is de ander dus aan het puberen en gaat hij de oudere hond uitdagen om een hogere positie in de roedel te krijgen. De oudere pikt dit natuurlijk niet zomaar. En dan gaan ze knokken.
Als het beide dominante honden zijn van aard dan zal het wat langer duren voor ze uitgeknokt zijn, maar na een tijdje stopt het toch vanzelf.

Onze Jack Russel was altijd hoogste in rang, tot onze Border Collie reu in de pubertijd kwam en het overnam, dit heeft ook wel wat moeite gekost. Nu gromt de Jack nog steeds af en toe als hij het ergens niet mee eens is ofzo, en dan wordt ie even flink in zn nek gegrepen. Dat is gewoon nodig, en ook zeker een natuurlijk iets.

Dus hou je er nou alsjeblieft buiten en doe ook zelf niets om ze nog jaloerser op elkaar te maken dan ze al zijn. Desnoods haal je ze niet aan tenzij de ander er niet bij is, en geef je ze hun eten een tijd apart etc.
laat dat filmpje maar zien dan hoop ik dat we aan de hand daarvan je nog eens wat dingen kunnen laten zien die op een rangorde gevecht duiden.

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:06

Jullie (andere mensen behalve ceciel) snappen het hiet nie helemaal.. van de honden.. het is niet normaal.. de honden verbergen zich gewoon voo Varras.. en het is heel erg.. en als je 2 honden van jezlf zziet VECHTEN en dat het meenes is dan blijven jullie ook neit stana kijekna mar goe dik bemoei me er verder niet mee.. ik tem wel even..

ceciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:31

dit is het filmpje..
het filmen is opzich wel een klein beetje gelukt, hij gromt, of blaft, hoe je het ook maar wilt noemen in ieder geval naar joey.
en zo begint het meestal.
dat is het uitdagen en als varras het zat is grijpt hij joey.
ik zal proberen om deze vakantie nog betere filmpjes te maken..

veel suc6 met kijken... ohjah nog ff op een rijtje..
varras is de herder die gromt (hij is 5 jaar en erg dominant..)
bij de dierenarts is die niet te houden en moet dan een muilkorf om,
de dierenarts komt trouwens morgen, alle honden en paarden enten.

joey is die herder die op z'n donder krijgt..
en lucky is dat kleintje.. ( border terrier )

kijk ze..
http://www.zippyvideos.com/5346004422871226/varras_grommen/

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:36

Ik was hierbij met het filmen.. dit was nog een kleine versie van Varras,, hoe die doet.. normaal is het grommen tanden laten zien en GRIJPEN maar zo sneu maargoedd

ceciel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:38

noujah tanden laten zien nou ook weer niet maah wel zoiets jah!!:P

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:45

hahaha Zg het zaterdag nog toen me moeder me kwam brengen deed die het van daa r:P

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:46

abiaslover schreef:
Jullie (andere mensen behalve ceciel) snappen het hiet nie helemaal.. van de honden.. het is niet normaal.. de honden verbergen zich gewoon voo Varras.. en het is heel erg.. en als je 2 honden van jezlf zziet VECHTEN en dat het meenes is dan blijven jullie ook neit stana kijekna mar goe dik bemoei me er verder niet mee.. ik tem wel even..

Volgens mij snap jij, samen met Ceciel, het zelf niet helemaal.
Dit topic is 5 maand geleden aangemaakt en de problemen bestonden al langer.
Ze blijft bij het feit dat hun aanpak goed is, maar als dat zo zou zijn, waarom zijn die problemen er nog steeds dan?
Waarom moet zij dan een update plaatsen dat er nog steeds geen oplossing is, maar het misschien zelfs nu wel erger is geworden?
Een wond en een kras vind ik trouwens nog wel meevallen, heb zelf wel erger meegemaakt nadat honden gevochten hadden.
Maar als TS dat zo erg vindt, de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen, waarom onderneemt zij geen actie dan?
Actie die wel helpt, nieuwe inzichten proberen, niet hun eigen starre houding voorop stellen, eens uitzoeken hoe honden nou helemaal in elkaar steken en wat het houden ervan betekent.
Dominantie en rangorde onderzoeken.
Waarom is er dan nog steeds geen deskundig persoon bij gehaald (al zijn allen die zich deskundig noemen ook niet altijd even deskundig (genoeg))?

Maar uhm, wat is de reden dat jij Temt? TS haalt zelf haar topic omhoog, waarin al 2 maand niet is gereageerd, met een update die niet van veel wijsheid of verbetering spreekt.
Verder zie ik hier geen groffe onbeschofte reacties voorbij komen oid, alleen wel reacties die niet bij TS in het straatje passen.
Maar daarom hoeft mi een topic nog niet op slot.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:47

Mijn hond pakt ook af en toe mijn pup, maardat is omdat de pup dus gewoon zwaar irritant doet. mijn hond waarschuwd wel super veel en pas na (sirieus) 2 weken grijpt hij in met een knauw.
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen,maardoet jouw hond het uit het niets, of wanneer andere honden hem in de weg staan/lastig vallen?

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:48

Allebei wel.. (ff voor de duiderlijkheid ikkom daar al dik 10jaar over de vloer)
meestal als joewy ookg ewoon mee wil rennen enzo..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:49

je bedoeld dat joewy hem uitdaagt om te spelen zeg maar?

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:49

Als jullie het toch maar beter weten, waarom kom je dan om hulp vragen? Ik blijf bij de rangorde. Honden kopieren ook gedrag van elkaar. De hond in de pubertijd wil hogerop komen, de kleine hond ziet dit en denkt ook een kans te hebben, omdat ie klein is staat ie natuurlijk ook al lager in rang. De oudere hond wordt dan terwijl ie al heel lang de echte baas is ineens door 2 ukkies uitgedaagd, ik zou dan ook flink pissig worden. En helemaal als je alleen maar je instinct volgt en je dan ook nog een bezem op je hoofd krijgt als je dat doet. Maar uit jullie berichtjes vinden jullie de oude kennelijk maar een of ander moordlustig monster, dus als je dat echt vind doe hem dan lekker naar een gezin waar mensen hem wel begrijpen.

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:50

Zit er geen geluid bij het filmpje? Ik zie gewoon drie honden die een beetje uitgelaten rondrennen. Ziet er verder niet agressief uit eigenlijk.
@abiaslover waarom wil je dit topic TeM-en?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:56

dit is waarschijnlijk een roedel probleem.
En ik kan het nu wel hier zetten wat je allemaal wel en allemaal niet moet dan maar ik denk dat dat niet heel erg veel zin heeft.
Het beste wat je kan doen is een honden gedrags therapeute in schakelen die bij jou thuis komt. die ziet precies wat wel en niet goed gaat, en die weet meestal ook wel een oplossing er voor. Dat is mijn advies want ik kan ook niet zien wat je precies wel en niet doet en waarom de hond dat doet. Kijk wel uit want nu zijn het nog keliene wondjes maar straks kunnen het sneen zijn....

succes

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:22

mensen let op de datum, oud topic ik tem even

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:24

annepaardoes schreef:
mensen let op de datum, oud topic ik tem even

de gene die weer het eerst na die lange datum heeft geantwoord is de TSer zelf