Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misz_Do schreef:Ze zijn fysiek gezond maar mentaal niet....
Misz_Do schreef:..en het liefst heb ik een volwassen hond, want een pup kan je niet alleen laten
Mlies schreef:Er zitten ook 'gewone' honden in het asiel hoor..
Als ik er eentje bij zou mogen wordt het zeker een asielhondje. Maar goedSucces met zoeken.
Misz_Do schreef:het blijft wel bezig zeg, als iemand zou zeggen: ik krijg een lieve pup, dan hadden jullie vast wel gezegt : neem dan een lieve volwasen hond uit het asiel want er zijn er veel te veel...nu zeg ik, ik wil een volwassen hond is het weer niet goed ?? maarja , ik reageer niet meer in dit topic ik heb genoeg "tips" gehad
dienetje schreef:Misz_Do schreef:het blijft wel bezig zeg, als iemand zou zeggen: ik krijg een lieve pup, dan hadden jullie vast wel gezegt : neem dan een lieve volwasen hond uit het asiel want er zijn er veel te veel...nu zeg ik, ik wil een volwassen hond is het weer niet goed ?? maarja , ik reageer niet meer in dit topic ik heb genoeg "tips" gehad
Ik denk dat ze het heel goed vinden dat je een volwassen hond wil. Maar ze willen je duidelijk maken dat je nooit kan weten wat voor een mentalen gebrekken een hond heeft. Ze kunnen op marktplaats zetten dat die geen gebrekken heeft. En met een bezoek kunnnen ze het begrek ook nog wel verdoezelen. En dan dan heb je hem thuis dan kan de ware aard naar boven komen.
Dan is het nadeel dat je er mee zit. De hond krijgt weer een ander baasje want jij wil er niet voor zorgen. Dan krijg je de hond met verlaatingsangst die daardoor al helemaal geen baasje meer krijgt.
Met een hond uit het asiel krijg jij oook begeleiding en kan mocht die mentale problemen hebben. Nemen ze hem terug.
Dat proberen ze je denk ik duidelijk te maken
Misz_Do schreef:Nee, niet allemaal nee maar zeg dan ook niet dat op marktplaats alleen maar bedriegers rondlopen...dat skaat net zo min ergens op.....
Cadish schreef:Mlies schreef:Er zitten ook 'gewone' honden in het asiel hoor..
Als ik er eentje bij zou mogen wordt het zeker een asielhondje. Maar goedSucces met zoeken.
Idd, en dat asielhondjes teveel risico zijn slaat nergens op, want dat is helemaal niet zo. Je helpt alleen zo'n hondje aan een mooie oude dag, dat hij tevreden kan doodgaan, en niet dat hij afgemaakt moet worden omdat niemand hem wil.
Oké, wij hebben onze hond toendertijd uit een nestje gehaald wat van een goede fokker uit onze straat was (dus geen broodfokker oid), maar als ik er nu een zou mogen zou ik een hondje kiezen wat er al langere tijd zit. Want die dieren zijn je heel dankbaar, als er naar al die jaren iemand komt die ze wél wil.