Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eliaan schreef:en ilovejuno, ik hoop voor je dat er een leuk nestje pupjes uitkomt!
Odess schreef:Ehm, ik vind echt dat hier ongelovelijk overtrokken wordt gereageerd! Als ze toch een nestje wil fokken dan doet ze dat toch lekker? Ik heb ook met mn paard gefokt omdat ik dat leuk vond, waarom mag ze dat dan niet met haar hond? Ze draagt zelf de verantwoordlijkheden, maar ik neem aan dat ze oud genoeg om deze ook te nemen.
Odess schreef:Het gaat mij meer om het principe. Kijk, dat paard heb ik voor mezelf gefokt, en niet voor de verkoop en daar ga ik zelf dus lekker mee verder. Maar er wordt hier gewoon verteld wat ze wel en niet mag doen. Ik vind het erg storend overkomen. Dat je tips en adviezen geeft ala, maar ze moet het uiteindelijk toch zelf weten. Ik vind het gewoon erg onaardig overkomen en daarom wou ik wat tegengas geven. Ik denk dat je iemand beter adviezen kan geven dan zo af kan kraken.
Als ze puppies wil fokken mag ze dat naar mijn mening gewoon doen. Ja, ze moet hiervoor zelf verantwoordelijkheid nemen, maar dat heb ik ook al gezegd. Waarom moet alles volgens de rasstandaard? Wij hebben zelf ook een bastaard en die is net zo lief hoor! Ik zou hem niet meer willen ruilen! Zolang de TS eigen verantwoordelijkheid neemt en zorgt dat alles voor elkaar komt, is er naar MIJN mening geen vuiltje aan de lucht!
baroen schreef:Odess schreef:Het gaat mij meer om het principe. Kijk, dat paard heb ik voor mezelf gefokt, en niet voor de verkoop en daar ga ik zelf dus lekker mee verder. Maar er wordt hier gewoon verteld wat ze wel en niet mag doen. Ik vind het erg storend overkomen. Dat je tips en adviezen geeft ala, maar ze moet het uiteindelijk toch zelf weten. Ik vind het gewoon erg onaardig overkomen en daarom wou ik wat tegengas geven. Ik denk dat je iemand beter adviezen kan geven dan zo af kan kraken.
Als ze puppies wil fokken mag ze dat naar mijn mening gewoon doen. Ja, ze moet hiervoor zelf verantwoordelijkheid nemen, maar dat heb ik ook al gezegd. Waarom moet alles volgens de rasstandaard? Wij hebben zelf ook een bastaard en die is net zo lief hoor! Ik zou hem niet meer willen ruilen! Zolang de TS eigen verantwoordelijkheid neemt en zorgt dat alles voor elkaar komt, is er naar MIJN mening geen vuiltje aan de lucht!
opzich heb je gelijk dat tips geven beter is... alhoewel dat ook wel gebeurt is... ik zeg ook niet dat iemand niet moet gaan fokken, ik zeg alleen als je dan gaat fokken doe het dan goed... en heb een juiste reden.. niet omdat je het zelf zoo leuk vind, dat mag niet voldoende zijn.. het gaat er ook niet om of een bastaard niet lief of leuk kan zijn, ik heb zelf ook een bastaard.. het gaat mij om verantwoord fokken...( ik ben idd dus ook tegen het bewust fokken van kruisingen... ) er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar schattig, lief en ik wil het... ik vind gewoon dat wanneer je met levende wezens omgaat... je de risico's zo klein mogelijk moet maken, dat houd in dat als je gaat fokken, je weet waar je mee fokt, dat er qua erfelijke afwijkingen dingen bekend zijn, of een dier er dus vrij van is... of het iets bijdraagt voor een ras enz enz.. maar ja dit kost meer geld, kost een boel meer moeite en daarom willen veel mensen dit niet, ten koste van vele dieren.. ik kan en wil daar niet achter staan...
NathalieW schreef:hee, iedereen wil graag een keer een nestje fokken... schijt!
NathalieW schreef:hee, iedereen wil graag een keer een nestje fokken... schijt! moet zij weten, er zitten al zoveel dieren in het asiel, oke dat weet de hele wereld, maar doet iedereen er wat aan? Nee? Laat haar dan lekker fokken, als zij weet dat deze beestjes niet in het asiel terecht komen mag ze het van mij doen... en vele dieren in het asiel zin niet raszuiver dus dat is erg jammer, daarom dat bijna niemand een hond uit het asiel neemt , en natuurlijk ook t karakter, als de hond al wat ouder is, weet je nooit hoe ze heeft geleefd etc... dat is jammer!