[VRAAG] Stand van hond z'n benen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tequiltje

Re: [VRAAG] Stand van hond z'n benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:36

kan je een foto maken kan ik zien hoe hij staat

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:46

Vende schreef:

Het was geen broodfokker, het is een erkende fokker.
Ik heb m'n geld terug gekregen, niet dat het me nu iets uitmaakt.
Kon ook een nieuwe pup krijgen, maar daar moet ik op het moment absoluut niet aan denken.

Sterkte met het verlies van je hond.
Het is nooit leuk een dier te moeten verliezen, maar zo'n jong dier maakt het extra moeilijk.
Ook al waren de ouders en voorouders HD-vrij, ìedere hond kan HD krijgen.
Royal Canin is redelijk goed voer. Maar voor dit soort grote rassen is het beter een hoger kwalitatief voer te kiezen, bv Royal Canin van de dierenarts vandaan en daarna overgaan op Hill's voor grote rassen. Dierenarts waar ik stage heb gelopen deed heel veel aan groeibegeleiding en bereikte zeer goede resultaten wbt de groei van reuzenrassen.
Erkende fokkers bestaan niet... Er is wel een instantie die erkenningen uitgeeft, maar van die instantie klopt niets. Vind wel dat de fokkers het netjes opgelost hebben. Ze zijn het ook wettelijk verplicht, maar er is soms toch nog een hoop gedoe over.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:22

PeruaansePas schreef:
Rosita schreef:
Ga maar naar Yolanda Krooswijk in dierenkliniek Emmeloord. Dit klinkt niet goed;-(. Zijn de ouders wel op HD gecontroleerd? Met officiele uitslagen die jij ook ter inzage hebt gekregen?

Ik ken wel een Y Kroos
hof
, dierenarts. BEdoelen we misschien dezelfde? Zij heeft ook een boek geschreven" Heupdysplasie bij honden". Als je wilt zoek ik het ISBN voor je op.

Ja, we bedoelen dezelfde maar helaas voor Vende was ze in dit geval ook overbodig geweest ;-(. Ik ben wel benieuwd of de ouderdieren inderdaad op HD gecontroleerd waren en of Vende dit in heeft mogen zien bij de 'erkende' fokker (ook ik twijfel hieraan).

Het voer had de hond in ieder geval niet kunnen redden ondanks dat ook ik geen voorstander ben van RC of welke brok dan ook.

vende heel veel sterkte met het verlies van Billie, je hebt onbaatzuchtig gehandeld door juist voor hem te kiezen. Toch netjes van de fokker dat je je geld terug hebt gekregen alhoewel dat de pijn niet verzacht.

Sterkte!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 03:03

gabyfedde schreef:
Vende schreef:

Het was geen broodfokker, het is een erkende fokker.
Ik heb m'n geld terug gekregen, niet dat het me nu iets uitmaakt.
Kon ook een nieuwe pup krijgen, maar daar moet ik op het moment absoluut niet aan denken.

Sterkte met het verlies van je hond.
Het is nooit leuk een dier te moeten verliezen, maar zo'n jong dier maakt het extra moeilijk.
Ook al waren de ouders en voorouders HD-vrij, ìedere hond kan HD krijgen.
Royal Canin is redelijk goed voer. Maar voor dit soort grote rassen is het beter een hoger kwalitatief voer te kiezen, bv Royal Canin van de dierenarts vandaan en daarna overgaan op Hill's voor grote rassen. Dierenarts waar ik stage heb gelopen deed heel veel aan groeibegeleiding en bereikte zeer goede resultaten wbt de groei van reuzenrassen.
Erkende fokkers bestaan niet... Er is wel een instantie die erkenningen uitgeeft, maar van die instantie klopt niets. Vind wel dat de fokkers het netjes opgelost hebben. Ze zijn het ook wettelijk verplicht, maar er is soms toch nog een hoop gedoe over.

fokkers zijn wettelijk helemaal niks verplicht, helaas maar waar...

wat betreft jou "uitleg"over voer... juist een hoogwaardig voer kan bij grote rassen voor veel problemen zorgen.. hoger kwalitatief? dat is voor mij juist een natuur brok, bv cavom of farmfood, juist geen hills of RC...

ik heb zelf tussen de ierse wolfshonden geleefd, groot ras dus.. juist die voeren ( hills enz) zijn funest...

en ja, ook al zijn ouder dieren getest, ook dan kan een hond hd ontwikkelen, hoewel het dan ook vaak samen hangt met voer en omgang.. wanneer je een pup koopt bij een verantwoorde fokker.. waar ouderdieren wel getest zijn loop je het minste risico.. en dat lijkt me toch wel belangrijk...

ik vind het nogmaals sneu dat billie er niet meer is... maar ik ben nog steeds benieuwd naar die "erkende" fokker... ik heb het verhaal van hoe het gekomen is dat billie er kwam gelezen en kan me van daaruit niet voorstellen dat het een verantwoorde fokker is...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:27

tequiltje schreef:
kan je een foto maken kan ik zien hoe hij staat

Gaat nogal moeilijk als hij ingeslapen is, voortaan misschien even het hele topic door lezen?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:59

baroen schreef:

[/quote]

Iedereen die een levend dier verkoopt is verplicht daar 6 maanden garantie op te geven. Dit is wettelijk vastgelegd. Als je in de dierenwinkel een goudvis koopt en deze gaat na 5 maanden dood dan moet de dierenwinkel je eigenlijk een nieuwe geven. Zo is dit voor alle dieren, dus ook als je een hond koopt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 01:14

gabyfedde schreef:
baroen schreef:

Iedereen die een levend dier verkoopt is verplicht daar 6 maanden garantie op te geven. Dit is wettelijk vastgelegd. Als je in de dierenwinkel een goudvis koopt en deze gaat na 5 maanden dood dan moet de dierenwinkel je eigenlijk een nieuwe geven. Zo is dit voor alle dieren, dus ook als je een hond koopt.
[/quote]

nee hoor... helaas is dit echt niet zo, dit telt alleen als er met een koop contact oid gewerkt word, die ook nog een rechtsgeldig is, en dat zijn de meeste van een particulier of broodfokker niet... daarbij staan daarin dus bepaalde regels opgesteld, dus waaraan een dier is overleden, seciond opinion van dierenarts van een fokker enz enz..
de wet heeft nogal wat haken en ogen en kleine lettertjes...