Whaaaa! Konijn gaat vandaag bevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vanity

Re: Whaaaa! Konijn gaat vandaag bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:34

ze zien er erg leuk uit!! En al veel veranderd! mooi!

maar ik wil toch nog even wat kwijt!

Rhodeej, wat jij zegt is onzin! Als jij een cavia vergelijkt met een konijn, blijkt al meteen dat je er geen verstand van hebt!
cavia's worden helemaal 'volledig' geboren en zijn een stuk zelfstandiger dan konijnen en die vergelijking gaat dus totaal niet op!

En ik ben het er ook mee eens dat je jonge konijntjes met rust moet laten!
natuurlijk wil je ze zien en checken en ik denk spunky dat je dat best wel voorzichtig hebt gedaan, maar ik had het niet gedaan!
Dat is ieders mening voor zich, maar ze zien er gezond en sterk uit, dus het heeft geen zin erover te blijven ruziëen hier!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:08

Controleren kan opzich wel, maar niet de kleintjes die amper 1 week oud zijn er uit gaan halen en uitgebreid foto's van gaan maken.

Daarom is het ook altijd nuttig om van te voren goed voor bereid te zijn voor de komst van een nestje. Ook met betrekking tot toekomstige eigenaars.. Want je raakt ze echt niet zo gemakkelijk kwijt als je denkt hoor!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:00

Ik zou ze ook met rust laten de eerste weken hoor. Als ze er gezond uitzien, laat je ze het best met rust. veel succes!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:15

Spunky schreef:
Ps: Ik weet dat er al genoeg konijnen zijn en blabla, (ze kunnen beter iets aan het mensen overschot doen, maarja) ik hou 1 konijntje zelf, die blijft bij haar moeder en komen op mijn nieuwe kamer die ik konijn proof maak zodat ze loskunnen lopen als ik thuis ben. Voor de anderen hang ik een affiche op op school tegen die tijd. 470 leerlingen van het Groenhorst, er zullen er wel een paar een konijntje willen

Tja, toch een opmerking. Zelfs als je voor je konijntjes een thuis vindt werk je nog steeds mee aan het konijnenoverschot. Deze mensen hadden namelijk ook een konijntje uit de opvang kunnen nemen. Wat mij betreft een grote denkfout die door te veel mensen wordt gemaakt.

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:12

Ahhh ik vind ze echt superschattig!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:13

Wat een poepies ! en ik denk echt dat ze wel weet wat ze doet, je ziet toch dat ze lekker in hun nestje liggen lekker diep, ze zien er goed uit, en dat ze ze er 1 keer uit haalt voor de foto dat maakt helemaal niet zo veel uit als ze het op de goede manier doet ! dus kom op ben een beetje aardig je ziet toch ook wel dat ze er heel goed uit zien...

Spunky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 14:35

Hmmm....bedankt voor de reacties.

Het moeder konijn liet mij toe bij haar jongen dus die vond het niet erg. Voor de rest deed ik heel voorzichtig met de konijntjes en ze zijn heel sterk. Niet dat ze uitelkaar vallen zodra je ze aanraakt. En ik fokte met mijn konijn omdat ze zo'n ontzettend lief en aanhankelijk karakter heeft. En ik wou graag iets van haar bij me hebben voor als zij er niet meer is over een poos.
En omdat moeder dan niet meer alleen is. Want ik hou er zelf 1 bij de moeder en mijn zusje krijgt er mischien ook 1. De andere gaat mischien naar de eigneaar van de ram. En ik heb me erg verdiept in het onderhouden van een nestje. Ik kon gewoon niet alles weten. Een paar vragen stellen is toch normaal?

Nou ja, ze zijn nu 2 weken en kern gezond.

Fotos:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voordat ik half bokt op me nek krijg:
Ik moest het hok schoon maken, en omdat het zonnetje scheen had ik ze met moeder buiten in de ren gezet. (voor even maar)

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:46

Wat een schatjes! Mooie kleuren ook, die grijze vind ik erg apart! Ik zal niet over je heen vallen, je hebt tenminste zo te zien een ren voor je konijn en dat scheelt ook alweer

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:55

Wat een leuke konijntjes!!
Ik heb zelf ook een konijn, buiten staan in een hok..
Ze is ook vrouwtje en geen idee hoe oud ze is, 5 jaar ofzo?
Dus al best oud om nog te laten dekken!!
Ik zou zelf die geel/witte/bruine houden, wat voor kleur het ook is

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:55

Leuke konijntjes
Alleen had je ze idd beter niet uit het hok kunnen halen toen ze nog zo klein waren.
Wij hebben ook eens een nestje gehad (helemaal per ongeluk ..)
en die zijn gewoon buiten geboren en hebben we de eerste week of 2 weken met rust gelaten, niet naar gekeken enzo, moeder al het werk laten doen. Het waren er 7 dus eentje was te klein en omdat een konijn maar 6 tepels heeft om de jongen te voeden heeft die niet langer dan een maand geleefd, die hebben we nog met de hand groot gebracht maar het ging jammer genoeg niet ...
Maar alle 6 andere konijntjes waren kerngezon en hebben we na een paar weekjes in een ren geplaatst waar ze zich verder konden ontwikkelen (natuurlijk moeders erbij he ) eentje hadden we gehouden, was echt een moederskindje De rest heeft een fijn tehuis gekregen.
Dat was even mijn verhaaltje ...
ik vind het beter dat je ze gewooon in het begin met rust laat maargoed dat weet je nu ook wel ...
Nog veel plezier met de konijntjes en je hebt geluk dat het er maar 3 zijn!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:57

wat een schatjes,niks van aantrekken wat ze hier zeggen.Misschien hebben ze wel een beetje gelijk maar je doet het toch met liefde.Volgens mij hebben ze het wel erg goed bij je hoor, ze zien er erg gezond uit.
Wel bijzonder om een konijntje uit een eigen nestje te hebben.Volgens mij worden het ook wel grote konijnen haha ze zijn al best flink voor twee weken.Ik heb mijn konijn met 7 weken gekocht en die was net zo groot haha.En alles moet geleerd worden he.Je bent vast een goed baasje voor ze.
Groetjes ninja

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:11

ik heb echt alle berichtjes gelezen sommige mensen zeuren wel veel zeg ! bahbah..
het zijn echt schatjes !!! ik had vroeger ook een konijntje... Babsje ja rara naam .. ahaha... maar ik vind jouw zwart-wit konijntje wel liefig

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:47

Wat een scheetjes zeg!
Die grijze is echt schattig.
Kijk maar uit fokken is er verslavend.....

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:46

al aardig gegroeid en die grijze vind ik echt prachtig!!

Spunky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 10:06

ze zijn nu 18 dagen oud. En ze springen door het hele hok heen. En moeders dient als klimrek! Ik ga kijken of ik fotos kan maken vandaag.