luxx schreef:[ik vind dat mensen ook het recht hebben om zelf een nestje te laten komen.
het is een prachtig iets om mee te maken.
ik zelf heb die behoefte niet zo, ik heb nu nog 1 meisjeskatje, en ik had er twee maar ik heb nog nooit een nestje gehad.
mijn teef heb ik ook laten castreren, voor mij speelt de achterliggende gedachte van 'hoe komt het terecht' een grote rol.
maar ik kan me echt wel voorstellen dat mensen dat graag willen en ook doen, het is gewoon enorm leuk.
zo kan je namelijk ook niet stellen dat mensen geen kinderen meer zouden mogen krijgen omdat er heel erg veel kinderen zijn die het verschrikkelijk slecht hebben op deze wereld.
adopteer die eerst dan maar en als al het leed op de wereld opgelost is mogen mensen weer eigen kinderen krijgen.
je hoeft als mens niet de wereld en al het onrecht wat zij meedraagt op je rug te nemen.
je mag gewoon je best doen, het op jouw manier zo goed mogelijk proberen te doen, dat is alles wat er van je verwacht word, en dan doe je het altijd goed.
[/quote]
Daar gaan we weer "mensen hebben het recht". Maar dieren hebben recht op een goed tehuis! Zij hebben OOK recht.
En dan kun je het 'leuk vinden" om een nestje te fokken, maar die honden of katten hebben het bepaald niet leuk in het asiel, zeg maar gerust miserabel. En dat "leuk vinden' weegt niet op tegen de miserabele toestand.
En inderdaad, iedereen heeft maar recht om kinderen te krijgen en zo veel als ze willen, maar mensen hebben OOK recht op ruimte in de wereld en dieren hebben OOK recht op ruimte. En mensen pikken alles in, ook van elkaar. Denk eens een keer aan het recht van een ander voordat je aan je EIGEN recht denkt!