Black and Tann terriers zijn geen Jack Russell terriers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: Black and Tann terriers zijn geen Jack Russell terriers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:05

Wiepie schreef:
hunterspride schreef:
Ik heb hier een reu van 15 jaar oud lopen!!!!!!!! MET stamboompapieren.
Deze zijn welliswaar vanuit Australie omdat ik deze reu geimporteerd heb, maar ook daar is het ras al jaren officieel erkend.

Hey, is dat Royal Maximus?? Of hoe heet hij ook alweer... Bloos

bijna goed Lachen Lachen Rojen Maximus Haha!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:10

Oke! Ik dacht al, zoiets moet het zijn, ... maar dan net even anders Haha!
Ik heb hem wel op shows gezien toen hij net in Nederland was. De kennel waar onze Jack vandaan komt is er toen ook mee gaan dekken. Prachtig beest!

hunterspride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:14

Huu???

We zijn helemaal niet nieuwgierig Bloos

Vertel???

Afbeelding

Fotootje van Max hoe hij nu is op zijn 15e jaar. (thankx Ineke)

en de foto van toen hij net 2 weekjes in Nederland was, nu al weer ruim 8 jaar geleden
Afbeelding

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:18

Jaaa, die laatste foto heb ik meer gezien Kwijl

Wat een lief oud baasje is het nu! Is hij nog helemaal fit, voor zijn leeftijd dan?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:33

shirley23 schreef:
ik begrijp niet dat sommige mensen niet gewoon zeggen. Je hebt gelijk het is geen Jack. Ik denk echt wel dat deze mensen weten wat ze zeggen aangezien ze zelf ook dit ras fokken.

En oke het belagelijk dat dit zo blijft voorbestaan. Zolang mensen blijven geloven dat het Jacks zijn zal het ook niet zo snel verdwijnen.
Jammer. Er worden kruisings verkocht voor een hoop geld. En mensen maar denk leuk ik heb een B&T Jack en dan is het eigelijk helemaal niet zo.

Dat komt waarschijnlijk omdat 'sommige' mensen het geen reet interesseert welke naam er aan een hondje hangt.

Verder vind ik het vooral raar dat een bt dan wel Jack op de stamboom kan worden genoemd. Dus wat dat betreft zeg ik 'staat het zo op de boom, dan is het gewoon een JR'. DAn moeten de JR aanbidders maar eens daar wat aan gaan doen en niet op onschuldige mensen gaan zitten hakketakken.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:33

Biepmiep schreef:

Sommige mensen verdiepen zich ook niet van te voren in een ras, wel jammer heh. Wat zou je eraan kunnen doen?

Is dat verplicht dan?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:38

Biepmiep schreef:
Het kan ook zijn dat jouw hond gewoon de Parsonhoogte heeft,
af en
toe komt er uit een Jack toch nog een Parson omdat dit nou eenmaal nog in de genen aanwezig is.

De laaste pup van mijn hond is ook veel groter geworden, meer dan 32 cm en wordt niet voor de fok gebruikt.

Dus zo raszuiver is de JAck niet. OVerigens is geen een hond dat.

Misschien goed om te weten dat jullie reacties in het fototopic van Sjuultje en hier wederom nog al sektisch overkomen. Is niet kwaad bedoeld maar misschien goed om je te realiseren dat je zo alleen maar tegenstand kweekt ipv begrip Knipoog

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:54

Faas schreef:
Biepmiep schreef:

Sommige mensen verdiepen zich ook niet van te voren in een ras, wel jammer heh. Wat zou je eraan kunnen doen?

Is dat verplicht dan?

Nee hoor, niet verplicht. Moet ieder voor zich weten.
Maar voorkomt wel dat je een hoop geld betaalt voor iets dat als rashond door moet gaan terwijl dat niet zo is. Zelfde soort hondje is waarschijnlijk ook voor 50 euro ergens af te halen. Zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de zogenaamde 'boomers', hiervoor al ergens genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:15

Mag het niet gezegd worden dan dat het geen rashondje is? Om nou meteen weer zo terug te katten.

Ik dacht dat de ruwharigen later gefokt werden. Ik vind die persoonlijk liever,maar ik dacht dat daar een ander ras door heen gefokt was.
Dat hondje op de foto, wat een mooi beestje en dan nu zijn witte koppie, lief hoor. Mijn hondje krijgt nu ook een wit koppie, maakt hem zo wijs.

De nu gefokte russels vind ik rustiger en liever. De oudere types waren minder betrouwbaar, daar zat ook meer bullterrier door toch? Mijn russel kan ik ook niet vertrouwen met kleine kinderen onder de 6 jaar (ong) en dat is wel jammer. Zijn de nieuwere russels kindvriendelijker en hondvriendelijker? Een vechtjoekel is die van mij en jaren geleden toen hij nog 3 of 4 was kwamen we regelmatig russels in de bossen tegen en steeds was het weer knokken onderling...

Ik hoop dat die vechtgenen en die overheersende dominantiegenen er onderhand wel uit gefokt zijn.

Wil hierna weer een russel maar dan wel een makkelijke

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:17

Faas schreef:
Biepmiep schreef:

Is dat verplicht dan?

Nee, dat is niet verplicht maar ik vind het ook erg jammer, ongeacht welk ras het is. Hoe kan je nu beslissen welke hond in jouw situatie en jouw gezin past als je je er niet in verdiept hebt?
Een groot deel van de volwassen honden op marktplaats is aangeschaft door mensen die zich totaal niet verdiept hadden in het ras wat ze in huis haalden en er achteraf achterkwamen dat de hond niet bij ze past.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:19

Faas schreef:
Verder vind ik het vooral raar dat een bt dan wel Jack op de stamboom kan worden genoemd. Dus wat dat betreft zeg ik 'staat het zo op de boom, dan is het gewoon een JR'. DAn moeten de JR aanbidders maar eens daar wat aan gaan doen en niet op onschuldige mensen gaan zitten hakketakken.

Er bestaat geen FCI stamboom (dus hier in Nederland van de Raad van Beheer) waar een Jack Russell Terrier in de kleur black en tan opstaat.
Als er al een stamboom bij zo'n diertje zit is het gewoon een nepstamboom Knipoog

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:23

Faas schreef:
Biepmiep schreef:
Het kan ook zijn dat jouw hond gewoon de Parsonhoogte heeft,
af en
toe komt er uit een Jack toch nog een Parson omdat dit nou eenmaal nog in de genen aanwezig is.

De laaste pup van mijn hond is ook veel groter geworden, meer dan 32 cm en wordt niet voor de fok gebruikt.

Dus zo raszuiver is de JAck niet. OVerigens is geen een hond dat.

Misschien goed om te weten dat jullie reacties in het fototopic van Sjuultje en hier wederom nog al sektisch overkomen. Is niet kwaad bedoeld maar misschien goed om je te realiseren dat je zo alleen maar tegenstand kweekt ipv begrip Knipoog

Sektisch?
Er zijn hier op bokt aparte topics over paardenrassen, maar heb je het over honden ben je sektisch?

Het JRT-ras is een ras in ontwikkeling. Dat er af en toe Parson-genen opduiken komt omdat het ras zich heeft ontwikkeld uit de Parson.

Daarom is selectief fokken ook belangrijk, met name voor de JRT.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:25

Ik heb (nog) niet alle berichten doorgelezen, maar viel even over de opmerking dat als een kleur niet in de rasstandaard is opgenomen, deze ook niet kan ontstaan. Beste voorbeeld zijn de Canadese Herders, die zijn ontstaan uit de Duitse Herders. Een witte Duitse Herder is pas sinds kort geaccepteerd, maar als er in de rasstandaard geen witte herder werd beschreven, kwam hij dan per definitie niet voor?

Hetzelfde met boxers met teveel wit: omdat het niet gewild is, en niet als rasstandaard wordt omschreven, komen deze honden dan niet voor?

Friezen behoren zwart te zijn, als er een vos ontstaat, (en ik hoef niemand hier voor te lichten dat de kleur vos niet in de rasomschrijving voorkomt) is het dan meteen een nepstamboom?

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:26

russel schreef:
Dat hondje op de foto, wat een mooi beestje

Maar dat was dan ook wel een heeeeele goeie!

russel schreef:
Ik hoop dat die vechtgenen en die overheersende dominantiegenen er onderhand wel uit gefokt zijn.

Dat soort honden werden er op de keuringen volgens mij ook gelijk uitgeknikkerd.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:27

Misschien nog een punt van discussie;
zou het kunnen zijn dat de mensen die tegenwoordig dus een black en tan willen bezig zijn een nieuw ras te creëren.
Op de zelfde wijze als de jack is gecreëerd?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:27

Sektisch misschien niet een goed woord. Drammerig dus wel. Ik snap niet waarom jullie je zo druk maken. En ja er zijn ook paardentopics maar niet in de trant van 'ik wil toch graag even melden dat vosfriezen geen friezen zijn'. En laat het nou toch zo zijn dat uit twee ZWARTE friezen echt wel een vos kan ontstaan Knipoog.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:29

Ik heb een Jack Teckel Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:30

Quellian schreef:

Wow!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:33

Topcob schreef:
zou het kunnen zijn dat de mensen die tegenwoordig dus een black en tan willen bezig zijn een nieuw ras te creëren.

Die kans zit er best in, alhoewel de grootste hype al weer voorbij is als ik zo op marktplaats kijk. Diverse black en tans worden alweer gratis weggegeven en ook de pups lijken goedkoper te worden.
Als het een nieuw ras wordt hoop ik wel dat ze alle kleuren opnemen, dus ook de bruine, blauwe en gestroomde. Anders vallen die weer buiten de boot en krijg je weer dat mensen er weer zo eentje willen omdat die zo apart is Knipoog

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:34

Ja en er worden ook Jack russels met heel weinig wit geboren. Maar niet Black and Tann. Dat is gewoon zo, net als dat er een bruine Fries af en toe geboren wordt.

Dan maar drammerig. Ik blijf reclame maken voor de Jack Russell in zijn echte vorm!
En ik maak me wel druk, te veel mensen weten niet hoe mooi een Jack kan zijn, en hoe fijn kwa karakter. Dat merk ik bijna dagelijks!

Ik geef gewoon een stukje voorlichting, in een apart topic. Wie zich niet druk wil maken leest het maar niet. En wanneer ik iemand een hond een Jrt hoor noemen die het niet is, blijf ik er iets van zeggen.

Waarom niet? Wist het zelf vroeger ook allemaal niet, en ben nu zo blij met mijn hond, en ik niet alleen, het hele gezin en de kids in de buurt........
Wat is er mis met reclame voor een goed product? En als jij het irritant vindt, een ander misschien niet.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:36

Topcob schreef:

Dat zou kunnen, maar dan zou het geen Jack Russell moeten heten.
Maar bijvoorbeeld een Jack Teckel, zoals Quellian voorstelt, heel leuk trouwens Haha!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:37

Topcob schreef:

Als je een ras fokt moet je wel iets meer doen dat wat soorten door elkaar gooien.

Je zult moeten registreren, keuren, erfelijk afwijkingen uitsluiten enz,.enz.,
maar ach ik hoor dat er nu een nieuwe Hussel, een zogenaamde Jack met blauwe ogen populair wordt, dus daar zal het binnenkort op Marktplaats wel weer mee vol staan. Kun je weer iets aparts hebben als koper.
Laatst bijgewerkt door Biepmiep op 08-06-05 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:38

Omdat het nogal kinderachtig overkomt. Ga jij fijn ECHTE Jack Russels fokken en laat de mensen die kruisen lekker hun gang gaan.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:40

Mensen, mensen, laten we een beetje aardig blijven zeg

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:41

Faas schreef:
Quellian schreef:

Wow!

Hihi, gekocht per meter Clown