Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Zowel katten en honden weten als iets niet mag. Stel, een hond mag niet op de bank en hij weet dat. En hij doet niet zolang je er bent. Doet ie het vaak toch als je er niet bent. En zodra hij merkt dat je binnenkomt, komt hij van de bank af.
Met katten idem. Zoveel mensen die hun kat niet op het aanrecht willen. Ze zien hun katten ook nooit op het aanrecht. Maar waar komen die pootjes en die haren op het aanrecht vandaan als ze thuiskomen?
ThePast03 schreef:Als een kat vrijheid gewend is zal dat niet zo makkelijk meer gaan, maar dat geldt net zo goed voor honden die altijd hebben mogen loslopen!
Mijn tante had een siamees die ze gewoon net als een hond aan een lijntje uitliet. Het dier is 20 jaar geworden en dat is al die jaren prima gegaan.
Het is met een kat net zoals een hond: het is maar hoe je ze went en je kunt ze ook wel degelijk dingen leren.
Maar het is natuurlijk zoveel makkelijker om ze maar gewoon los te laten en de buren ermee lastig te vallen.
Desiree schreef:Mijn vriend heeft dan ook een kattenval gezet, want er komt hier een witte cypers gevlekte kat 's nachts. Dat kunnen we dus niet gebruiken. Liefst zou hij de kat doodslaan, maar dat wil ik niet. Hij zal dan naar een asiel moeten als hij in de val komt.
Sammm schreef:Als je werkelijk van je kat houdt lijn je hem niet aan!! Behalve dat hij het vreselijk vindt heb je ook nog het gevaar dat hij zichzelf ophangt.
Sylvia schreef:Sjoert, in het topic worden een hele hoop tegens van een lijntje genoemd...