Elke dag tuin vol dode vogels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: Elke dag tuin vol dode vogels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:30

En wat Lenn zegt is helemaal waar. Overigens woon ik ook op het platteland en hier hoef je dus écht geen beest kwaad te doen. Onze buurvrouw heeft overigens konijnen en kippen en wij hebben koi, en van geen enkele kat last. De katten van de overbuurman laten alles met rust, de mijne idem.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:34

Zowel katten en honden weten als iets niet mag. Stel, een hond mag niet op de bank en hij weet dat. En hij doet niet zolang je er bent. Doet ie het vaak toch als je er niet bent. En zodra hij merkt dat je binnenkomt, komt hij van de bank af.

Met katten idem. Zoveel mensen die hun kat niet op het aanrecht willen. Ze zien hun katten ook nooit op het aanrecht. Maar waar komen die pootjes en die haren op het aanrecht vandaan als ze thuiskomen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:35

Het spijt me ten zeerste, maar dan heb je een slecht afgerichte hond. Mijn katten weten dat ze niet op het aanrecht mogen komen, en rarara, als ik er een broodje salami opleg om mee te nemen naar m'n werk en ik vergeet 't, dan ligt het er bij thuiskomst, 10 uur later, nog steeds.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:40

Ik heb het niet zozeer over mijn hond maar over katten en honden in het algemeen. Mijn honden mogen gewoon op de bank. En 's avonds hangen we lekker met de honden op de bank voor de tv. En dat vinden de honden en ik heel prettig. Mijn honden zijn niet slecht afgericht hoor. als het er op aan komt, luisteren ze ze juist heel goed (polle tegenwoordig niet meer luisteren maar op gebaren omdat ze doof is geworden).

MAar verder zijn ze verwend. Want ze mogen heel veel.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:45

oke lekker off-topic allemaal Tong uitsteken
Maarre Faniek: wij doen elke zomer een vlooienbandje om en daar zit nu een belletje aan maar dat heeft idd geen zin aangezien hij vandaag weer 2 vogels te pakken had. (weer jonkies)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:51

Jonkies vliegen niet weg als ze die bel horen Haha! Ik doe overigens ook geen vlooienbandjes meer om, ik ontvlo preventief, iedere maand. Mam heeft één van mijn katten een keer van een tak af moeten plukken waar ze aan d'r vlooienband aan hing...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:53

Heeft onze kat gelukkig nog nooit gehad in zijn hele leven dat hij leeft Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:55

Onze kat gelukkig toen ook niet totdat die 6 jaar bijna 7 jaar was Scheve mond

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:56

Desiree schreef:
Zowel katten en honden weten als iets niet mag. Stel, een hond mag niet op de bank en hij weet dat. En hij doet niet zolang je er bent. Doet ie het vaak toch als je er niet bent. En zodra hij merkt dat je binnenkomt, komt hij van de bank af.

Met katten idem. Zoveel mensen die hun kat niet op het aanrecht willen. Ze zien hun katten ook nooit op het aanrecht. Maar waar komen die pootjes en die haren op het aanrecht vandaan als ze thuiskomen?

Even om terug te komen op die emmer water Tong uitsteken
Hij heeft dan niet zoiets van "oh, hier mag ik dus kennelijk niet komen", maar "jezus wat ben ik geschrokken hier kom ik niet meer". Dus dat 'achterbakse' (aanrechtverhaal) of wat dan ook is helemaal niet van toepassing.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 01:07

Grappig wat een onzin hier allemaal verteld wordt.
Onze katten hebben een luxe buitenren met allerlei klimtoestellen en een kattenluik naar een binnenverblijf in de schuur.
Als onze buitendeur dichtzit komen ze gewoon in huis.
Ze vinden dit prima en lopen uit zichzelf naar hun ren en weer naar binnen zonder er vandoor te willen gaan.
Als een kat vrijheid gewend is zal dat niet zo makkelijk meer gaan, maar dat geldt net zo goed voor honden die altijd hebben mogen loslopen!

Mijn tante had een siamees die ze gewoon net als een hond aan een lijntje uitliet. Het dier is 20 jaar geworden en dat is al die jaren prima gegaan.

Het is met een kat net zoals een hond: het is maar hoe je ze went en je kunt ze ook wel degelijk dingen leren.
Maar het is natuurlijk zoveel makkelijker om ze maar gewoon los te laten en de buren ermee lastig te vallen.

Als er een vreemde kat in onze tuin komt wordt die op de grond gedrukt door onze Australian Cattle Dog. Tot nu toe zonder schade voor de hond. We proberen ook te voorkomen dat onze honden achter de katten in onze tuin aanjagen en verjagen die katten zelf (maar ze blijven terugkomen hoor, zelfs al zet je de waterstraal erop!).

Wij proberen onze buren zo min mogelijk overlast te geven van onze huisdieren en daar vallen onze katten ook onder. Die blijven dus op ons
terrein en dat is goed mogelijk.
Er bestaat ook een of ander constructie met gaas bovenop schuttingen waardoor de katten niet uit je eigen tuin kunnen komen.
Je moet er even moeite voor doen, en even zoeken maar er is altijd een oplossing te vinden.!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 08:41

heel goed geregeld ThePast03! Ja

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:06

Nou Lenn, als je dat verhaal van ThePast03 leest zie je dat die waterstraal NIET helpt. Omdat je niet consequent in de tuin op katten kunt gaan zitten wachten namelijk.

Verder vind ik dat ThePast03 het heel netjes geregeld heeft. Daar zouden andere kattenhouders een voorbeeld aan mogen nemen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:17

Bedankt Bloos

De waterstraal en zelfs de grondduw akties van onze Cattle Dog helpen niet omdat ze heel goed door hebben wanneer wij wel of niet aanwezig zijn. Als wij 's morgens vroeg nog op bed liggen bijvoorbeeld gaan ze rustig hun gang in onze tuin.
Bovendien blijken er ook nog katten te bestaan die water helemaal niet eng vinden Clown

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:41

ThePast03 schreef:
Als een kat vrijheid gewend is zal dat niet zo makkelijk meer gaan, maar dat geldt net zo goed voor honden die altijd hebben mogen loslopen!

Mijn tante had een siamees die ze gewoon net als een hond aan een lijntje uitliet. Het dier is 20 jaar geworden en dat is al die jaren prima gegaan.

Het is met een kat net zoals een hond: het is maar hoe je ze went en je kunt ze ook wel degelijk dingen leren.
Maar het is natuurlijk zoveel makkelijker om ze maar gewoon los te laten en de buren ermee lastig te vallen.

Allemaal leuk, maar wij hebben 8 poezen die vrijwel allemaal in het boerenleven vandaan komen dus ja, die zijn dat gewend. Verder zie ik me al lopen hoor, met 8 kattenlijntjes in m'n hand, heeft de hele buurt nog wat te lachen. Dat is toch niet te realiseren joh.. als je nou in een kouwe kakbuurt woont en je laat je siameesje uit omdat hij anders op de rolls royce van de buurman gaat liggen, oke, ander verhaal. Maar wij hebben onze buren nooit horen klagen en onze band is dusdanig dat ze dat anders echt wel zouden doen. Ik denk dat wij bijv. meer overlast hebben van de verschrikkelijke geluiden die uit de varkensstal van de buurman komen.
En ja, het is zeker makkelijker om ze gewoon los te laten. We hoeven toch niet ik weet niet hoeveel moeite te doen voor die enkeling die zich wel stoort aan de kat die zich zo nu en dan (want voornamelijk lopen ze op het land) op hun erf begeeft, waar wij overigens het bestaan niet van weten.
Als wij in een woonwijk hadden gewoond was het dus een ander verhaal geweest, dan hadden we überhaupt niet zoveel katten genomen, maar nu wonen ze bij ons in de paardenstal. Hier op het boerenland zouden we onderhand voor l*l staan met een overdekte volière voor de katten.. kom nou. Dan kunnen we ook de buurman verplicht stellen een geluidswal te maken voor de overlast van zijn varkens.

Dat dat water niet helpt heb ik nooit geweten.
Het was trouwens vooral een illustratie voor vriendelijkere manieren om ze weg te jagen dan meteen doodslaan of de nek omdraaien.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:49

Als ik op een boerderij zou wonen zou ik er ook niet zo moeilijk over doen.
Maar ik woon in een woonwijk en dat is inderdaad een ander verhaal Knipoog
Behalve dat ik niet wil dat ze de buren overlast bezorgen wil ik ook absoluut niet dat ze doodgereden of vergiftigd worden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:03

Op een boerderij woon ik niet meer, wel in een boerengebied. Met een stapel loslopende katten... Ook ik vertrouw erop dat de buren het melden als ze er last van hebben.

Overigens, als we naar Tilburg e.o. zouden verhuizen dan blijven ze in mijn tuintje. Mijn eis aan ons toekomstige huis is dan ook een ommuurde tuin. Zodra we elders wonen hou ik ze bij me...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:25

Is het een idee om je kat binnen te houden of aan zo'n lijn te doen waardoor ie alleen in een bepaald eel van de tuin buiten kan lopen.

Katten, het blijven de grootste sluipmoordenaars. >;)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:55

Sjoert, in het topic worden een hele hoop tegens van een lijntje genoemd...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:17

Daarom pleit ik voor een stroomdraad. Ik denk dat dit de goedkoopste oplossing is, en de veiligste.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:25

Desiree schreef:
Mijn vriend heeft dan ook een kattenval gezet, want er komt hier een witte cypers gevlekte kat 's nachts. Dat kunnen we dus niet gebruiken. Liefst zou hij de kat doodslaan, maar dat wil ik niet. Hij zal dan naar een asiel moeten als hij in de val komt.

Ik heb niet alle posts gelezen en weet dus niet of hier verder al op gereageerd is maar dit kun je dus echt niet maken.
Het heeft meer zin om de eigenaar van de kat op te sporen en te vragen of hij de kat 's nachts binnenhoudt.

Ik zie al dat iemand mijn kat vangt en naar het asiel brengt Boos!

Wat is het probleem bij jullie in de tuin dan eigenlijk?

Daarnaast heb we zelf 2 katten (waarvan één een echt jager is), deze zijn 's nachts sowieso binnen en het is ook heel belangrijk om ze 's ochtends vroeg en met schemer binnen te houden omdat de vogels dan eten zoeken. Als ze een nestje hebben dan blijft de kat dus binnen totdat ze zijn uitgevlogen.

En geloof het of niet maar wij hebben een tuin waar de vogels graag en vaak komen.

Daarnaast scheelt het ook of de kat zichzelf moet vermaken of dat er regelmatig met ze gespeeld wordt.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:31

Sammm schreef:
Als je werkelijk van je kat houdt lijn je hem niet aan!! Behalve dat hij het vreselijk vindt heb je ook nog het gevaar dat hij zichzelf ophangt.

Ik denk dat dat ook per kat verschilt. Wij hebben geprobeerd de kat in de tuin te houden en alles met (overhangend) gaas dichtgemaakt maar het mocht niet baten. Gelukkig is het bij ons zo dat de kat ook buiten kan zijn zonder bij andere mensen in de tuin te komen, maar dat zal ze ongetwijfeld doen.

Ze is in elk geval nooit buiten als wij er niet zijn en als ze langer dan 1-1,5 uur buiten de tuin is dan roep ik haar altijd even terug. Katten zoeken hun eigen baas uit en als je zorgt dat ze graag thuis komen dan zullen ze ook niet zo gauw de hele dag bij andere mensen in de tuin zitten.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:59

Gelukkig bestaat er nog steeds geen regel katten mogen niet loslopen Haha!
Dus als je het dier dood maakt bijvoorbeeld dat mag niet, maar de kat mag wel los lopen dus wie is er dan verkeerd bezig Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:03

Sylvia schreef:
Sjoert, in het topic worden een hele hoop tegens van een lijntje genoemd...

Sorry, niet gezien Lachen

Ik zal die tegens eens gaan bekijken.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:14

Ooh trouwens nu ik deze discussie volg:
een bekende van mij heeft ooit eens een kat in zo'n val gekregen. Die kat zat constant bij zijn vissen....

Over die kat heeft hij olie, vet en veren gegooid. Die kat is er nooit weer geweest. (ik denk zelf dat de eigenaren die kat niet meer los hebben gelaten Haha! )

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:16

Lips are sealed Heeft die bekende ook nagedacht over wat er gebeurd als die kat die olie oplikt?

Ik lees dat katteneigenaren zo vervelend doen etc etc. Maar heeft iemand ooit geprobeerd eens met de eigenaar te praten, en bijvoorbeeld, zoals ellenlouise zegt, te verzoeken de kat 's nachts binnen te houden?