Meld me ook maar even; we hebben een 7 jarige zwart/witte border collie reu Elmo. Het is echt een geweldig beest maar wel met gebruiksaanwijzing. Dat komt voornamelijk doordat hij iets van 11 weken was toen hij bij ons kwam en daarvoor in een boerenschuur leefde met mams en broertjes en zusjes. Maar verder is het echt een super beest! Hij is een kruising tussen een lang- en een kortharige b.c.
Wat ik zo geweldig vind aan deze honden is dat ze zo graag voor je willen werken. Gelukkig hebben we de ruimte en is er een bos voor de deur dus meneer kan al zijn ernergie kwijt.
Hij is trouwens helemaal maf van tennisballen (of appels; die lijken dr op hé) en rent zich rot rond onze geitenwei (maar als het hek open gaat en hij staat oog in oog met de geitjes dan is hij gauw weg hoor), er ligt al een hele sloot omheen! En hij is ook dol op water; ziet er vaak niet uit!
hey little willow, heb even vraagje voor jou. van welke boerderij komt jouw hond juist? ik heb de mijne ook pas op 11 weken gaan halen, hij is kruising tussen langharige en kortharige bc en hij zat bij de koeien in de schuur hij is wel maar twee jaar, maar misschien hebben ze wel dezelfde ouders groetjes TraCeyke
@ traceyke, ehm ergens in Friesland. Zou de plaats ff op moeten zoeken dan. Ze fokten wel met hun honden; hadden zowel teefje als reu bij huis.... Weet niet of die van jou uit Friesland komt?
edit: die van ons zat in een stal met paarden en konijnen voor zover ik me herinner trouwens... Zal wel andere zijn dan...?
ik heb ook een bordercollie ze heet Donna en is bijna 9 jaar echt een knettergekke... maar dat komt jullie vast bekend voor de hele dag loopt ze om het huis te rennen s'avonds laat gunt ze zich pas tijd om te eten uitlaten doe ik haar nooit ze gaat (als ze zin heeft) altijd mee naast het paard als ik naar het bos/strand ga ze is erg gehoorzaam en kan op commando zachtjes en hard blaffen er zit een soort volumeknop op zeg maar
wij hebben ook een border collie. en mijn tante heeft er 2. mijn moeder zei altijd dat we nooit een hond zouden krijgen. maar toen ik met mijn tante naar de pupy cursus ging bij een fokker toen hoorde we daar dat er in een gezin een hond was die weg mioest odat het zoontje van die mensen er allergiesch voor was. en ik zei dat tegen mam en pap en toen hebben ze overlegt en 's avonds hoorde ik dat we een naam moeste uitzoeken voor een bordercollie reu.
Wij hebben 2 bordercollies.. Een teefje van 3 jaar en een reu van ongeveer een jaar.. Luna (teefje) is gekruist met een boerenfox.. Ze is wat fijner als een standaard bordercollie.
charly met amerikaanse vlag charly in beertje (term doggydance) charly en ik charly als puppy zo, ik denk da het mij gelukt is :p, nu kunnen jullie mijn woefke ook eens zien hé groetjes Traceyke