Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Overigens merk ik ook nu weer PRECIES wat er mis is in de dieren opvoed wereld, met paarden idem dito namelijk.
Je verteld een eigenaar dat hij verkeerd bezig is, en ze worden alleen maar kwaad, ze beginnen te grijpen naar argumenten die nergens om gaan. "Jij denkt dat iedereen die straft een mishandelaar is." yeah right.. als jij dat denkt? Je moet alleen op de juiste manier straffen, thats all.
Mensen zijn gewoonv eel te trots om eens goed bij zichzelf stil te staan, ben ik wel goed bezig hier?
En mensen zijn te eigenwijs om in te zien dat ze fout bezig zijn. zoals ik al eerder zijn sommige mensen WILLEN het gewoon niet horen... helaas voor vele dieren op deze aarde.
Iemand heeft daar zo'n mooi onderschrift voor...
Waar mensen leiden, Lijden dieren...
SuperSmurf schreef:dat een hond mij bijt is (voor mij)ook niet natuurlijk...
Shiloh schreef:SuperSmurf schreef:dat een hond mij bijt is (voor mij)ook niet natuurlijk...
Gelukkig heb jij een uitgebreider verstand! Sorry maar ik vind dit dus echt een nutteloze opmerking... Wij hebben een hogere intelligentie en kunnen dit dus wel begrijpen... Mensen doen zoveel onnatuurlijke dingen...
Overigens is het nog onzin ook, aangezien jij ook een mond hebt met tanden, en ook in vlees of ander eten of andere dingen bijt, dus het fenomeen bijten is voor mensen helemaal niet onnatuurlijk
Shiloh schreef:Gelukkig heb jij een uitgebreider verstand! Sorry maar ik vind dit dus echt een nutteloze opmerking... Wij hebben een hogere intelligentie en kunnen dit dus wel begrijpen... Mensen doen zoveel onnatuurlijke dingen...
Overigens is het nog onzin ook, aangezien jij ook een mond hebt met tanden, en ook in vlees of ander eten of andere dingen bijt, dus het fenomeen bijten is voor mensen helemaal niet onnatuurlijk
SuperSmurf schreef:het hele begrip 'honden houden'is hardtstike onnatuurlijk. Dat bedoelde ik met die opmerking. Je kan niet eeuwig blijven handelen naar de natuur.
En wat is dat toch met jou, dat jij iedereen zo persoonlijk en onaardig aan valt... Vind je het echt zo raar dat wij niet zo sociaal op jou reageren? En zodra ik zeg dat je laatste reactie al een stuk vriendelijker over kwam, ga je meteen weer in de verdediging en zeg je dat je het eigenlijk helemaal niet zó meent, maar toch echt bedoeld wat je eerder (en veel onvriendelijker) ook al zei
kimmie261 schreef:zou daar de radiomethode bij helpen????![]()
kijk iedereen doet het op zijn manier,hoor,alleen de honden lopen hier veel buiten,zie me al met de hele stereo naar buiten lopen als er gevochten wordt....![]()
maar zoals je al zegt,die honden vechten niet een beetje,nee dat vecht echt op leven en dood,dus ik ga echt niet nadenken over hondvriendelijk methodes...
Shiloh schreef:[het lijkt me heel duidelijk dat jullie geen duidelijke rangorde hebben. Als jullie honden tot bloedenstoe vechten hoor je deze hodnen gewoon NIET bij elkaar te houden. SCHOPPEN en SLAAN met een STOK! Je moest je DOOD schamen. Ik zou zeggen, haal deze honden bij elkaar weg en snel! Gewoon stoeien MOET kunnen... zo bepalen zij de rangorde onder elkaar! stoeien moet je gewoon hun gang laten gaan!
Ik zou zeggen verdiep je eens goed, want zo te horen heb je de ballen verstand van waar je over aan het praten bent. Alleen dat ze bang reageren als jij ze op hun flikker geeft, betekend NIET dat ze het ook echt begrepen hebben!
[/quote]
Zinga schreef:Ik ben niet voor slaan en schoppen. Maar in extreme situaties kan het helpen. Ik straf liever met mijn stem![]()
Ik beloon mijn honden ook erg veel (Dat nog liever als straffen)
Shiloh schreef:sorry maar iemand gewoon een zinloze opmerking maakt ga ik daar ECHT niet serieus op in... en ik was in dat stukje zeer duidelijk jah, misschien niet vriendelijk, maar niet vriendelijk is nog altijd iets anders als katten of whatever... , maar goed, ik ben ook niet vriendelijk als ik zoiets hoor, want ik sta 100% achter die mening, en jah mijn vel gaat overeind staan als ik zulke verhalen hoor!...Maar goed nogmaals, als mensen koppig willen blijven, dan ga ik er verder ook echt neit meer op in.
Ok dat je op dat moment even niet anders weet wat je doen moet, dat kan ik me voorstellen! Maar dan kun je best nadenken van, hoe kan ik dit de volgende keer beter aanpakken. Maar goed, deze persoon is daar gewoon veel te koppig en eigenzinnig voor.
Kimmie ik hoop alleen maar voor je, dat als je de volgende keer op dezelfde manier handeld, de hond niet jou grijpt! Want dan zit je helemaal met de gebakken peren...