Afstraffen??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: Afstraffen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:42

sluit me helemaal aan bij Ilindra.. Geloof ook zeker niet dat honden zo stom zijn dat ze het onderscheid niet zien tussen een mens en een hond.

Overigens geeft je hond sowieso al aan dat hij/zij ondergeschikt is, aangezien hij/zij je nooit in de ogen zal kijken. (onze niet iig)

Nou ja.. verder heb ik er alles wel over gezegd geloof ik..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:15

Goed, even van tevoren, ik ben ECHT NIET bezig, met het afzeiken van mensen, ik heb niks persoonlijk tegen iedereen, en ben ook echt niet doelbewust bezig met het in de grond stampen van mensen of whatever.
Ook ik heb hier puur mijn mening uiteen gezet, mijn theorieën (die ik overigens heb overgenomen na over duizenden theorieën gelezen te hebben, van mensen die er ECHT wel verstand van hebben.) en mijn methodes. Dat iemand een andere methode heeft prima, over de meeste dingen heb ik dan ook gewoon alleen heel simpel gezegd, "ben ik het niet mee eens." Dat wil niet zeggen dat ik vind dat op dat punt een ander echt verkeerd bezig is, dat wil zeggen dat mijn mening over dat onderwerp anders is.

Het ENIGE waar ik wel echt fel op tegen ben, is het schoppen of slaan van honden of het straffen later dan 2 seconde. Als je dat doet, vind ik gewoond dat je verkeerd bezig bent. En dan kun je prima boos worden, of het daar niet mee eens zijn. Als je dat doet ben je gewoon in mijn ogen fout bezig!

En daarmee zeg ik echt niet, ik vind je een trut of whatever, nee ik vind je handelingen niet goed, en ik zeg alleen, misschien moet je er eens bij stil staan of je handelingen wel echt zo goed zijn, en of er geen betere oplossingen zijn. Je kunt boos worden, vloeken, verwijten maken wat je wil, hierover zal mijn mening gewoon niet veranderen. En ik heb ook al gemerkt, die van jullie ook niet, en dat weet ik ook, en ik heb ook al geuit dat ik dat heel erg jammer vind. Dus we kunnen over het schoppen en slaan onderwerp nu wel blijven discussiëren, maar ik vind de sfeer al enorm onaangenaam hier, terwilj dit naar mijn emnign toch begon als een leuke discussie.

Dan eerst even naar Kimmie toe. Ok, goed, als ze elkaar inderdaad pas 2 keer in 5 jaar tijd hebben aangevlogen, dan neem ik mijn woorden terug. DAn spijt mij dat, maar in bijna al je berichtjes deed je het overkomen alsof hij de andere bijna wekelijks aanvliegt. In dat geval had ik inderdaad met mijn hand op mijn hard gezegd, haal ze weg bij elkaar. Maar nogmaals het deed mij overkomen in haast al je berichtjes dat ze elkaar wekelijks aanvliegen.

Overigens dan NOG ben ik van mening dat schoppen of slaan niet nodig was geweest. Maar voor je daar tegenin gaat, dat is gewoon mijn mening, nogmaals daar kun je boos om worden, mijn mening zal daarover niet veranderen, en waarschijnlijk de joune ook niet. Toch wil ik iets zeggen waar je misschien eens over na kan denken. Ik weet natuurlijk niet of je dat al eens geprobeerd hebt, maar het zou uiteraard het proberen waard kunnen zijn. (ik bedoel ik kan me niet voorstellen dat je je er zelf ook goed bij voelt als je je hond helemaal verrot hebt moeten schoppen om hem los te laten laten.)

99 van de 100 keer als honden in gevecht zijn hebben ze alleen nog maar oog voor elkaar. Het is dan zelfs gevaarlijk! om je lichamelijk in een gevecht te mengen, voor je het weet grijpen ze jou! Want zo dol zijn ze op dat moment! En dat doen ze dan voor ze het beseffen. Het is nog niet gebeurd, maar het zou zomaar de volgende keer eens kunnen gebeuren.
Wat vaak helpt is een groot schrik effect. Vul een emmer water en gooi die over ze heen. Water is niet een honds beste maatje, en zeker als het zo plotseling komt is de kans dat ze NIET schrikken bijna nihiel. Van de schrik laten ze meestal ook los, op dat moment trek je ze gelijk bij elkaar weg. Veilig en zonder te hebben hoeven schoppen of slaan. Wat ook helpt (misschien iets minder goed) is het aanzetten van muziek, met de geluidsknop helemaal omlaag. Vervolgens zet je de muziek op pauze, geluidsknop vol omhoog, en heel korte 1 seconde die muziek door de speakers laten knallen. Honden schrikken ook vaak van echt hard geluid, ze laten even los, en op dat moment haal je ze uit elkaar.

Misschien toch de moeite waard om eens over na te denken of je dat de volgende keer niet eens kan proberen. Overigens snap ik niet waarom je het argument erbij haalt dat aan zou geven dat honden niet "lief" voor elkaar zijn. Ik weet echt wel dat honden elkaar flink pijn kunnen doen, dat hoef je mij echt niet te vertellen, maar ik blijf erbij dat honden in dat niet lief voor elkaar doen elkaar niet schoppen of slaan, en dat dat dus geen natuurlijke actie is. Ze bijten, en dat doe jij ook door ze bij hun nekvel te grijpen.

Ook vervolgens naar supersmurf toe.

Over dat voorbeeld over straffen wanneer je thuis komt en je vind je huis in puinhoop, had je misschien iets beter moeten lezen. Dat was gericht naar mensen die dat dus inderdaad wel doen! Wat sommige mensen in dit topic volgens mij dus wel aangegeven hebben, omdat ze niet geloven dat een hond dat niet kan onthouden. Ik heb daarin helemaal niet gezegd dat iemand die thuis komt en zijn huis is in puin en je straft je hond NIET dat je je hond dan straft voor het naar je toekomen.

Ik bedoelde!, dat als jij je hond WEL straft als je thuis komt en je vind je huis in puin. Toevallig net op het moment dat je hond jou komt begroeten, zal hij dat linken aan zijn laatste actie (namelijk het jou komen begroeten) wat voor hem een negatieve ervaring zou zijn (het straffen is overigens voor een hond niet het, ik doe iets fout, maar een, dit is een negatieve ervaring dus ik doe het niet weer, na verloop van tijd) en als dit elke dag elke keer, keer op keer zich herhaald, zal je hond je niet meer komen begroeten als je thuiskomt op den duur, gewoon omdat dat een negatieve ervaring is geworden.

Ik zeg dus niet, dat iemand doelbewust zijn hond straft omdat het naar hem toe komt, ik zeg alleen dat ALS je het wel straffen voor het huis overhoop halen, op het moment dat hij naar je toe komt, je hem (vanuit de hond gezien) in principe straft voor het naar je toekomen.

Ik zeg niet dat iemand dit ook echt doet! (al hebben er in dit topic volgens mij toch echt mensen gezegd dat ze hun hond straffen als ze het huis in puinhoop aantreffen) Ik zet alleen uiteen wat er hoogstwaarschijnlijk gebeurd als je het wel doet!

Daarbij is elke hond anders, dat weet ik ook, niet iedere hond is hetzelfde. Dus niet elke hond zal stoppen met begroeten, sommige zijn zo enthousiast, die komen hoe dan ook! Hetzelfde als met dat slaan, ik heb gezegd, met slaan kunnen honden bang worden voor je hand, en gaan happen als ze ineens onverwacht geaait worden. Dit wil niet zeggen dat dit ook bij ELKE hond gebeurd, misschien heben jullie gewoon geluk. Maar wat als je nou een hond hebt die wel zo reageerd, en als hij het dan doet, dan bel je wel te laat, en dan ben je ver van huis want dan kan het heeeeeeel lang duren voor je hond weer vertrouwd is met je handen.

Tuurlijk is geen enkele hond hetzelfde, dat snap ik ook wel. Maar als het voor jou hond nodig is om jou te bijten zit er gewoon *iets* verkeerd. Bijten binnen een normaal huishouden is gewoon niet nodig! En het zou voor iedereen prettiger zijn om de oorzaak van het bijten te achterhalen en ermee te oefenen dat het niet opnieuw hoeft te gebeuren. Ik zeg ook niet dat jullie hond het niet bij jullie naar je zin hebt, ik zeg alleen dat het bijten niet nodig was geweest, en dat er dus ergens een probleem zit. En dat het het beste is om te oefenen zodat het probleem zich niet opnieuw herhaald.

Dan even verder over het dat ik niet zeg dat jullie jullie dieren mishandelen. Dat stukje daarover dat ik dat zeg... De aantijging van yvvv was dat ik vond dat iedereen zijn dier mishandelde als het hem afstrafte. En dat is gewoon niet waar! Ik vind dat je je hond moet straffen, ik vind alleen dat je niet moet straffen door te schoppen of slaan. Overigens heb ik zelf nergens het woord mishandelaar gebruikt! Want dat zal ik ook niet doen, want die mening heb ik ook niet. Dat woord hebben jullie mij in de mond gelegd. Ik vind iemand pas een mishandelaar als er echt onterecht met een dier wordt omgegaan, het dier dagelijks echt mishandeld wordt en het er dus doodongelukkig is. Ik heb er echt wel vertrouwen in dat jullie honden gelukkig zijn bij jullie! En dat ze het goed hebben daar. Het enige waar ik het niet mee eens ben is het schoppen en slaan. Ik vind dat gewoonv erkeerd en vooral niet nodig! Daarmee zeg ik echt niet dat jullie ze gelijk mishandelen, alleen dat ik vind dat de handeling van schoppen of slaan naar mijn mening gewoon verkeerd is.

Dan naar illindra toe.
Dat oefenen met eten weg kunnen nemen is echt niet iets wat we dagelijks doen. Hij mag vrijwel altijd! van zijn eten kunnen genieten en het rustig op eten. Heel af en toe, oefen ik eens een keer of hij nog steeds stopt als ik het van hem vraag. Zeg eens in de 3 maanden. Dan zeg ik "stop" en als hij stopt geef ik hem een aai over zijn bol en mag hij gelijk verder eten. Want ik vind ook dat een hond gewoon rustig van zijn eten moet kunnen genieten.

Maar in het begin toen hij bij ons kwam, was hij vrij happig op het afnemen van voedsel. Daarom zijn wij er destijds mee gaan oefenen PUUR omdat ik gewoon mijn hond eten wil kunnen afnemen als ik dat wil of als ik dat nodig vind, zonder het gevaar te krijgen in mijn hand gebeten te worden.

Waarom? We hebben hier vaak genoeg kleine kinderen over de vloer die nergens benul van hebben. Baloutje ligt ergens op zijn bot te knauwen, het kind denkt? wat is dat, en probeert het af te nemen. Fijn zit ik straks met een gebeten kind! (nou zal het nooit gaan bloeden, want dat kent balou dus gewoon echt niet, althans hij heeft het nog NOOIT gedaan, zelfs niet toen hij eens een eend te pakken had.) Of iets anders, als mijn hond iets te pakken krijgt wat hij niet mag hebben, zoals bijvoorbeeld in het geval van supersmurf (een zak brokken was het toch?) of hij iets te pakken krijgt wat niet goed voor hem is! zeg chocola. Mocht hij zoiets te pakken krijgen, wil ik het gewoon zonder gezeur van hem af kunnen nemen! Dat is de reden waarom wij helemaal in de eerste maanden dat hij hier was (inmiddels 6 jaar geleden) geoefend met het eten af kunnen nemen. Ik vind daar helemaal niks verkeerds aan!

goed jij neemt jou hond niet op je rug, omdat ze daar te dominant voor zijn? Prima, mijn hond is ookv rij dominant (richting andere honden tegen ons VEEL minder.) Ik dwing mijn hond ook echt niet op zijn rug! Mijn hond geeft zich over door op zijn rug te gaan liggen. Als ik tijdens het stoeien hem in zijn nekvel heb en hem richting de grond duw (wat honden bij elkaar ECHT niet anders doen) probeert hij eerst nog even los te komen, maar op een gegeven moment geeft hij zichzelf over en draait hij op zijn rug. Ik laat hem dan ook gelijk los en beloon hem.
Overigens is er ook niks mis met je hond af en toe laten winnen! Is voor hem ook leuk (je maakt me echt niet wijs dat mijn hond denkt, goh wat is ze me aan het pesten! daar me eerst te laten winnen en vervolgens zelf te winnen. ) hem af en toe laten winnen is echt geen probleem, zolang je maar afsluit met dat jij wint, want dan is duidelijk dat jij de baas bent.

Ik ben dus geen mindgames aan het spelen zoals jij het zegt. Waarschijnlijk zou ik wat ik met mijn hond doe, ook echt niet met een van jou honden doen! Aangezien het dominante dienst honden zijn. Maar voor ons is het stoeien een leuk spel, waarin we afsluiten met dat ik win! Dat zijn echt geen mindgames, dat is wat het is! Leuk voor beide!
Ook bij dat oefenen met eten afnemen vind ik echt niet dat ik mindgames aan het spelen ben. Je maakt mij niet wijs dat mijn hond denkt "goh wat is ze me aan het treiteren door mijn voedsel af te nemen" .... En dan nog het is voor hem alleen maar beter, want zodra we het afnemen koppelen we het gelijk aan een leuke ervaring, namelijk, meer eten, of een flinke beloning oid.

Ok, ik snap ook wel dat er andere theoriën en methodes zijn! Dat respecteer ik en dat snap ik. Als iemand het anders doet dan zoals de theorien en methodes als dat ik het doe, vind ik prima. Nogmaals het enige waar ik op tegen ben is, schoppen, slaan of straffen later dan 2 seconde.

De manier waarop jij het zegt illindra, naapen, vind ik een vervelend, denegrerend woord, met een erg negatieve naklank en dat vind ik erg vervelend. Ik heb deze theoriën overgenomen na er vele verschillende gelezen te hebben en deze klonk mij het beste in de oren. Ik ben dus echt niet mijn eigen theoriën in elkaar aan het dokteren, geloof me. Maar de theoriën werken wel, en ik geloof ook echt wel dat er andere methodes zijn die OOK werken, maar wij doen het vanuit dit oogpunt. Dat jij het anders doet, prima moet jij weten, ik leg mijn theoriën en methodes uit zoals ik ze volg, begrijp en geloof. En ze hebben echt niet alleen bij mijn hond gewerkt, ik heb vele mensen geholpen met vele verschillende uiteenlopende honden, en het heeft overal gewerkt. Dus laten we elkaar in onze waarde laten!

Nogmaals ik respecteer andere methodes en theoriën, ik leg alleen de mijne uit zoals ik ze ken. Het enige dat ik niet ok vind is schoppen, slaan, of straffen later dan 2 seconde! Met je laatste zin ben ik het onverhoopt mee eens. namelijk: Je moet een dier ten allentijden in zijn waarde laten, belonen bij goed gedrag en direct afstraffen bij fout gedrag.
Duidelijkheid gaat voor alles.

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe jij aan kijkt tegen schoppen of slaan, aangezien ik me niet kan voorstellen dat de methode zou zijn bij politie honden.

Ik ben dus echt niet bezig met het afzeiken van mensen en het spijt me als dat toch zo is overgekomen. Ik kan begrijpen dat je je aangevallen voelt als ik zeg dat ik je acties verkeerd vind. Moge duidelijk zijn dat ik andere methodes en theoriën dus echt wel respecteer en dat ik dus alleen op die 3 dingen tegen ben, van schoppen slaan en straffen later dan 2 seconde.

Laten we nu alsjeblieft de verwijten en het kattige achter ons laten, want ik vind de sfeer in dit topic erg vervelend.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:57

Nav een topic op algemeen, ben ik benieuwd hoe de rest van bokt denkt over het afstraffen van dieren, vooral de hond...
viewtopic.php?f=2&t=407013

Als hij iemand bijt, wat is jouw reactie?
Ik geef hem meteen een mep.. ben zelf drie keer door dezelfde hond gebeten en die kreeg nooit straf, gevolg wat een fals kreng is dat zeg Misselijk
Als hij iets doet wat minder erg is, bijvoorbeeld een krant kaptbijten, hoe reageer je dan?
Ik verhef m'n stem iets en zeg; UH dat mag niet!

Als je thuiskomt en je merkt aan je hond zijn gedrag dat hij iets heeft misdaan, wat doe je?
Niks gewoon normaal het is te laat om te straffen

Is slaan en schoppen echt te erg, en is het zielig voor de hond? Of denk je er niet bij na en geef je hem de straf die op dat moment het beste uitkomt?
Schoppen vind ik te erg voor een hond, ze zijn behoorlijk gevoelig..

Of leer je je hond goed en kwaad door middel van belonen? En dan bedoel ik echt alleen belonen, zonder straffen?
Belonen bij goed gedrag doe ik veel maar als hij echt iets fout doet krijgt hij straf (is maar ong. 1 keer per jaar, hij weet donders goed wat hij wel en niet mag)
Ik merkte in het andere topic namelijk dat de meningen hierover behoorlijk verdeeld zijn, vroeg me af hoe de rest van bokt hierover denkt!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:24

shiloh, op deze manier komt het al veel vriendelijker over! Dit is ook de eerste keer dat je niet zegt dat het zo ontzettend zielig is voor de dieren en dat de dieren op de wereld niet goed behandeld worden, want sorry, ook al ontken je dat nog zo hard, dat heb je voorheen wél steeds gezegd, al waren het niet die exacte woorden.

Met de meeste dingen ben ik het ook wel met je eens. De emmer water truc vind ik een hele goede! Ik heb dan wel nooit te maken met echt vechtende honden, maar het blijft handig o te weten (mits je dat voor handen hebt natuurlijk)
En tuurlijk linkt een hond het straffen dan aan de begroeting, ben het met je eens dat het zacht uitgedrukt niet zo handig is om je hond dan nog te straffen!
Vanmorgen lag ons huis ook weer overhoop, vrees dat de prullenbak het huis uit moet.. Dit keer merkte ik echt niets aan mijn hond, geen schuldig gevoel of wat dan ook.. Ze was simpelweg vergeten dat ze het had gedaan..

Overigens even heel wat anders: honden kunnen wel erg grapig zijn in de dingen die ze onthouden. Onze hond mocht altijd naar boven wanneer er iemand jarig was, dus zodra ze "lang zal ze leven"hoorde kwam ze uit zichzelf naar boven. Nu is het al zo dat zodra ze ziet dat er iemand een dienblad eten naar boven brengt, ze al staat te springen van ongeduld engelijk mee naar boven gaat. Zo grappig!

En tsja, ons meningsverschil blijft. En in principe ben ik ook tegen schoppen of slaan, in dit geval vond ik het echter niet meer dan terecht dat ze even een flnke tik kreeg. Aleen is het grote verschil dat ik dus niet direct een ander afreken op zijn gedrag en het niet direct link aan slechte levens hebben..
Verder.. over algemeen wel met je eens

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:28

Shiloh schreef:
Overigens merk ik ook nu weer PRECIES wat er mis is in de dieren opvoed wereld, met paarden idem dito namelijk.

Je verteld een eigenaar dat hij verkeerd bezig is, en ze worden alleen maar kwaad, ze beginnen te grijpen naar argumenten die nergens om gaan. "Jij denkt dat iedereen die straft een mishandelaar is." yeah right.. als jij dat denkt? Je moet alleen op de juiste manier straffen, thats all.

Mensen zijn gewoonv eel te trots om eens goed bij zichzelf stil te staan, ben ik wel goed bezig hier?

En mensen zijn te eigenwijs om in te zien dat ze fout bezig zijn. zoals ik al eerder zijn sommige mensen WILLEN het gewoon niet horen... helaas voor vele dieren op deze aarde.

Iemand heeft daar zo'n mooi onderschrift voor...
Waar mensen leiden, Lijden dieren...

dit iis wat ik bedoelde.. hierin geef je écht heel duidelijk aan dat je vind dat wij het slecht doen, of nee niet eens dat je het vínd, maar dat het gewoon een feit is.. Een mening moet ten allen tijde gescheiden blijven worden van de feiten!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:59

Het is ook verkeerd, in mijn ogen dan... ok ik heb het woordje vind misschien niet gebruikt, maar dat ik dat in mijn laatste bericht wel gebruikte wil niet zeggen dat ik er niet nog steeds even fel op tegen ben. ik heb ook niet gezegd dat ik denk dat als je een hond slaat of schopt dat hij per direct een slecht leven heeft, maar ik vind het wel verkeerd, en jammer als mensen naar mijn mening niet tot inkeer komen en inzien dat er toch ook echt wel andere methodes zijn, ook in hele erge situaties... en jah dat vind ik het ook jammer voor die honden.
Het woord zielig heb ik niet gebruikt, gewoon omdat ik dat ook weer zo denegrerend vind... alsof ik inderdaad vind dat als je slaat je een mishandelaar bent (tenminste zoals jij een tik uitdeelt, als je echt je hond voor de lol verrot schopt is het natuurlijk wel mishandelen) maar dat vind ik dus niet. Ik vind het jammer voor de honden, omdat het voor hun gewoon niet natuurlijk is, en het ook anders kan. Jah dat wel...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:58

Maar Shiloh wat vind jij er dan van dat die hond die wel 9 keer iemand heeft gebeten en mij daarvan drie keer nooit een mep of schop of wat dan ook heeft gehad?
En nu zo vals is als ik weet niet wat...
Als zo'n hond jou zou bijten (echt vals bijten zonder enige reden daartoe) wat zou jij dan doen? Terwijl je niks anders bij je had..
Ben daar wel benieuwd naar.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:05

dat een hond mij bijt is (voor mij)ook niet natuurlijk...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:15

Ik straf zowiezo geen honden die ik niet ken! Ik weet niet hoe die honden op straffen reageren, ik weet niet hoe de eigenaar dit altijd aanpakt... Voor hetzelfde geld is die hond zo vals als weet ik wat... Het hoogste wat ik doe is streng foei zeggen. Straffen moet je overlaten aan de eigenaar. En dan komt de vraag zeker, en wat nou als je alleen bent met dat dier. Als mij zoiets de eerste keer zou overkomen en ik ben alleen, zou ik het straffen zoals ik alle andere honden zou straffen, indien mogelijk bij de nekvel grijpen (al zou ik dat waarschijnlijk bij een vreemde hond niet proberen) goed hard foei roepen en verder naar een plek sturen waar hij het niet leuk heeft en verder negeren. Overigens wil ik niet alleen zijn met onbekende honden... Ik heb wel vaker gewerkt met honden die niet van mij waren, maar dan waren ze altijd van kennissen of vrienden, dus dan wist ik wel wat voor dier ik voor me had.

Na de eerste keer dat zo'n hond mij zou bijten zou ik op de eigenaar afstappen en vragen waar dit gedrag vandaan komt, en als de eigenaar mij geen zinnig antwoord kan geven, weiger ik voortaan met deze hond te werken, of alleen te zijn.

Als een hond echt vals is en mensen bijt dient het gewoon afgemaakt te worden. Klinkt misschien hard, maar een ECHT vals dier is gevaarlijk voor zijn omgeving.

Als een hond iemand al 9 keer gebeten heeft zit er al HELEMAAL iets grondig mis bij het dier, en dat dient ofwel opgelost te worden, ofwel als het echt vals is moet het afgemaakt worden.

Als de hond van mij is, was ik na de eerste keer al opzoek gegaan naar de oorzaak en daarmee aan de slag gegaan, ik was gelijk gaan trachten het bijt gedrag op te lossen. Ik accepteer bijt gedrag van mijn honden gewoon niet.

Ik ken de omstandigheden niet in welke het dier jou gebeten heeft, ik weet niet of het jou hond is, of van iemand anders, of de eigenaar erbij was of niet? ed... dus ik heb nu gewoon de situatie weergegeven zoals ik het voor ogen heb.

Ik zal een hond nooit schoppen of slaan! Ik vind het gewoon verkeerd en zinloos!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 08-05-05 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:16

SuperSmurf schreef:

Gelukkig heb jij een uitgebreider verstand! Sorry maar ik vind dit dus echt een nutteloze opmerking Verward ... Wij hebben een hogere intelligentie en kunnen dit dus wel begrijpen... Mensen doen zoveel onnatuurlijke dingen...

Overigens is het nog onzin ook, aangezien jij ook een mond hebt met tanden, en ook in vlees of ander eten of andere dingen bijt, dus het fenomeen bijten is voor mensen helemaal niet onnatuurlijk Verward

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:43

Iedereen heeft het bij die hond over afmaken en dat vind ik dus ook..
Het is niet onze hond maar de hond van de buren.. eigenaren waren er bij mij bij maar deden niets, zeiden alleen tegen me gaat het.
Net zoals bij de krantenjongen melkrijder enz. enz.
Ik was gelukkig niet alleen want ik denk dan serieus dat ik dan er misschien niet meer was geweest.. die hond liet wel los toen de eigenaren naar mij toe kwamen van gaat het..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:03

Shiloh schreef:
SuperSmurf schreef:

Gelukkig heb jij een uitgebreider verstand! Sorry maar ik vind dit dus echt een nutteloze opmerking Verward ... Wij hebben een hogere intelligentie en kunnen dit dus wel begrijpen... Mensen doen zoveel onnatuurlijke dingen...

Overigens is het nog onzin ook, aangezien jij ook een mond hebt met tanden, en ook in vlees of ander eten of andere dingen bijt, dus het fenomeen bijten is voor mensen helemaal niet onnatuurlijk Verward

het hele begrip 'honden houden'is hardtstike onnatuurlijk. Dat bedoelde ik met die opmerking. Je kan niet eeuwig blijven handelen naar de natuur.
En wat is dat toch met jou, dat jij iedereen zo persoonlijk en onaardig aan valt... Vind je het echt zo raar dat wij niet zo sociaal op jou reageren? En zodra ik zeg dat je laatste reactie al een stuk vriendelijker over kwam, ga je meteen weer in de verdediging en zeg je dat je het eigenlijk helemaal niet zó meent, maar toch echt bedoeld wat je eerder (en veel onvriendelijker) ook al zei

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:34

Shiloh schreef:

Ja die reactie vind ik erg raar Verward

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:48

sorry hoor,maar ik kan maar 1 ding zeggen praktijk is nu eenmaal anders als boekjes zeggen!!!

je kan 1000 boeken lezen van wie dan ook,maar in de praktijk zal je altijd moeten handelen zoals je op dat moment instinktief handelt!!!

op het moment dat die hond die ene hond aanviel heb ik niet meer gedacht nee,ik handelde ,hij moest los en wel voordat rottweiler een poot mistte!!

en als ik daarvoor moet schoppen,zal me een worst wezen!!!

echt boeit me niets,en nee ,ik heb er geen spijt van gehad!!vond het een smerige rattestreek die die hond leverde,om een hond die op zijn rug lag,zo smerig te grijpen!!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:57

SuperSmurf schreef:
het hele begrip 'honden houden'is hardtstike onnatuurlijk. Dat bedoelde ik met die opmerking. Je kan niet eeuwig blijven handelen naar de natuur.
En wat is dat toch met jou, dat jij iedereen zo persoonlijk en onaardig aan valt... Vind je het echt zo raar dat wij niet zo sociaal op jou reageren? En zodra ik zeg dat je laatste reactie al een stuk vriendelijker over kwam, ga je meteen weer in de verdediging en zeg je dat je het eigenlijk helemaal niet zó meent, maar toch echt bedoeld wat je eerder (en veel onvriendelijker) ook al zei

Als ik iets een vreemde of onzinnige opmerking vind dan reageer ik daar ook op. ik denk dat jij beter moet lezen, ik vind het inderdaad nog steeds jammer voor de hodnen als er geslaan en geschopt wordt, ik heb nooit gezegd dat ik dat niet vond! IK heb het woord zielig nooit gebruikt, dus ik heb mijn mening helemaal niet herzien.

En kimmie, inderdaad het boekje is altijd anders dan de praktijk, maar ik heb inderdaad duizenden boeken gelezen, ik ben de theorie gaan aanhangen die mij het beste en het logischte deed voorkomen... daar ben ik mee aan de slag gegaan en daarmee heb ik ook in de praktijk resultaat gezien, bij vele honden van mensen die ik geholpen heb, niet alleen bij mijn hond. Ok dat je op moment bent overvallen door het gebeuren, dat kan zijn. Blijft niet wegnemen dat ik het gewoon verkeerd vind. Maar wat gebeurd is is gebeurd... ik zeg alleen, misschien is de emmer of muziek methode iets waar je over na kan denken, dat je dat kan proberen, mocht het de volgende keer gebeuren. Alles beter dan slaan of schoppen.

Tja en supersmurf, ik ben naar mijn echt niet onvriendelijk aan het "praten" eerder duidelijk. Dat is het probleem met internet he, je neemt de toon zoals jij die leest, je kunt mijn intonaties niet horen en mijn houdingen niet zien. Daarom als ik iets op een vervelende toon lees, neem ik het altijd met een korreltje zout, want ik zie die persoon niet, misschien zou jij dat ook moeten doen. Nogmaals ik val niemand persoonlijk aan, ik tracht alleen duidelijk te zijn, als jij het nou ook niet als aangevallen leest zijn we al een heel stuk verder.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:27

zo en dan heb ik een hond die al vanaf 4 weken bij ons zat via hele omweg.
een meisje bij mij op stal, daard e moder van, daar weer eenvriendin van en daarde schoonmoeder van had een nest. rest van het nest is waarschijnlijk naar handelaar, mijn hond niet want heeft overbeet. dus die vriendin mocht puppy meenemen en naar de dierenarts geweest blijkt het beestje pas 4 weken te zijn en die schoonmoeder wou hem met geen mogelijkheid terug bij de moeder.
dus hondje (mexx) is bij ons trecht gekomen. is aantal weken nog met fles gevoed.
hij is hier in huis dominant en soms tegen ons buiten ook.
maar voor vreemde mensen of grote honden is hij bang.

heb zelfs gehad dat als mijn zusje de bank afkwam hij ze ineens zomaar beet. zelfs een keer in haar gezicht, gelukkig beet hij niet door. maar hij heeft echt wel gelijk een penalty gekregen.
ik heb met mijn hond 2 cursussen gelopen en bij een vrouw die een dierengedragscentrum heeft.
zij heeft alles uitgelegd wat jij ook in je verhalen vertelde.. over handen dat dat en kop is (bek) en altijd hij als laatste..
het is nu dat mijn hond weet dat hij uit de weg moet als er iemand richting hem komt. pas als iemand hem roept of aangeeft dat je met hem wil spelen of kroelen dan pas mag hij komen. en dat komt toch echt door die ene keer dat ik hem flink de ander ekant van de kamer heb laten zien. ( in zn nekvel gepakt, meter verder gegooid en keihard foei gezegd.

alleen helaas, reageert hij neit altijd goed als ik hem in zijn nekvel pak.
soms als hij iets verkeerds doe en ik pak hem in zijn nekvel of leg hem op zn rug, dan gaat hij wel is grommen en mij zo aankijken en zn bek likken uit dominantie en agressiviteit. dit pik ik dus ook niet en ben echt niet bang voor hem, dus pak ik hem in zn nek en schud heen en weer en dan een ruk zodat hij op de grond komt te leggen. (klinkt vreemd, maar dat heen en weer schudden verliest hij zijn balans mee) . dit doe ik nadat ik 3 keer af heb gezegd en hij het niet doet. (af is onderdanige positie)
en anders ga ik zn riem staan dichtbij de halsband zodat hij wel af moet.
MAAR zodra hij zich overgeeft beloon ik hem!
laatste tijd is dit ook niet veel voor gekomen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:38

ach ,ik schop hier mijn honden ook niet dagelijks hoor,eigenlijk sporadisch...alleen is het ras wat ik hier heb iets groter en harder als gemiddelde hond,laten we zo zeggen ,een rotweiler liep laatst achter een paard langs,deze trapt hem vol op zijn kop,hij bloedde als een gek uit zijn bek,maar liep vrolijk verder,niets aan de hand,schudde niet eens met zijn kop!!

of mijn argentijn die eens zijn gehele teennagel uit zijn poot had gerukt en nog geen dag mank heeft gelopen of zelfs maar heeft gepiept...

denk je echt dat hij onder de indruk is van nekvel schudden??heb je ooit zo'n nekvel gevoeld???het is zo dik dat er een wildzwijn in kan hangen!!!daarnaast weegt hij ruim 60 kilo..

hij heeft veel respect voor mij,en dat wil ik zo houden,en als ik daarbij zo af en toe(lees 1 a 2x per jaar) een holpeut moet geven,lig ik er echt niet wakker van!!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:44

haha nee inderdaad!
ik heb een kruising bordercollie X friese stabij wel heel wat kleiner.
maar bij ons op stal waren per ongeluk 2 rottweiler reuen bij elkaar gekomen, door fout van iemand, want zaten altijd gescheiden (1 is dood) maar die warend us ook aan het vechten en eentje hing zo in die ander zijn kop, ze hebben de twee honden bij de achterpoten gepakt en uitelkaar getrokken terwijl de andere de bekken probeerde los te krijgen en schopte die hond ook, maar hadden er niks van. de bek moest opengetrokken worden door middel van bezemsteel. (hefboomwerking)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:01

zou daar de radiomethode bij helpen???? Clown

kijk iedereen doet het op zijn manier,hoor,alleen de honden lopen hier veel buiten,zie me al met de hele stereo naar buiten lopen als er gevochten wordt.... Haha!

maar zoals je al zegt,die honden vechten niet een beetje,nee dat vecht echt op leven en dood,dus ik ga echt niet nadenken over hondvriendelijk methodes...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:52

kimmie261 schreef:
zou daar de radiomethode bij helpen???? Clown

kijk iedereen doet het op zijn manier,hoor,alleen de honden lopen hier veel buiten,zie me al met de hele stereo naar buiten lopen als er gevochten wordt.... Haha!

maar zoals je al zegt,die honden vechten niet een beetje,nee dat vecht echt op leven en dood,dus ik ga echt niet nadenken over hondvriendelijk methodes...

whahahaha, nou waarom niet he? Heb jij nooit zo'n grote ghettoblaster bij je als je uit wandelen gaat? Toch eens doen hoor! Haha!

Verder.. tsja ik blijf erbij in het geval van kimmie vind ik ook dat een zeer terechte manier.. Wat wil je dan? Heelgeduldig blijven wachten totdat die hond eens besluit die poot los te laten ? Waarschijnlijk gebeurt dat pas als eerste die poot van de andere hond is losgelaten!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:54

Shiloh schreef:
[het lijkt me heel duidelijk dat jullie geen duidelijke rangorde hebben. Als jullie honden tot bloedenstoe vechten hoor je deze hodnen gewoon NIET bij elkaar te houden. SCHOPPEN en SLAAN met een STOK! Je moest je DOOD schamen. Ik zou zeggen, haal deze honden bij elkaar weg en snel! Gewoon stoeien MOET kunnen... zo bepalen zij de rangorde onder elkaar! stoeien moet je gewoon hun gang laten gaan!

Ik zou zeggen verdiep je eens goed, want zo te horen heb je de ballen verstand van waar je over aan het praten bent. Alleen dat ze bang reageren als jij ze op hun flikker geeft, betekend NIET dat ze het ook echt begrepen hebben!
[/quote]

leg mij eens uit wat hier vriendelijk aan is? of wat hier duidelijk aan is? Duidelijk is het zeker, maar om nou te zeggen dat het leuk overkomt? En dat heeft NIETS met mijn manier van interpreteren te maken hoor! Geloof me, ik kan echt wel lezen hoor..
Of moet ik dit met een kilo zout nemen? Rolleyes

en wat je zegt: als ik een onzinnige reactie zie reageer ik daarop. Tsja, je hebt reageren en reageren he... Een opmerking als: ja gelukkig heb jij een uitgebreider verstand, want bla bla bla is toch écht een stuk onvriendelijker dan: Wat bedoel je precies met die opmerking? Of: Nee daar ben ik het niet mee eens.
Daar hoef ik jouw houding of intonatie niet voor te zien of te horen hoor!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:54

sorry maar iemand gewoon een zinloze opmerking maakt ga ik daar ECHT niet serieus op in... en ik was in dat stukje zeer duidelijk jah, misschien niet vriendelijk, maar niet vriendelijk is nog altijd iets anders als katten of whatever... , maar goed, ik ben ook niet vriendelijk als ik zoiets hoor, want ik sta 100% achter die mening, en jah mijn vel gaat overeind staan als ik zulke verhalen hoor!...Maar goed nogmaals, als mensen koppig willen blijven, dan ga ik er verder ook echt neit meer op in.

Ok dat je op dat moment even niet anders weet wat je doen moet, dat kan ik me voorstellen! Maar dan kun je best nadenken van, hoe kan ik dit de volgende keer beter aanpakken. Maar goed, deze persoon is daar gewoon veel te koppig en eigenzinnig voor.

Kimmie ik hoop alleen maar voor je, dat als je de volgende keer op dezelfde manier handeld, de hond niet jou grijpt! Want dan zit je helemaal met de gebakken peren...

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:44

Als mijn honden mij serieus zouden bijten kunnen ze toch wel een slag verwachten met natuurlijk het bijbehorende geschreeuw.
Ik probeer ervoor te zorgen dat mijn honden niet in een situatie komen dat ze mensen kunnen bijten. (bijv. niet alleen laten met kinderen, "vreemden" mogen ze ook niet voeren ed)

Als ik thuiskom en ze hebben wat geflikt merk ik dat gelijk aan hun gedrag. Ik straf dan alsnog met mijn stem (Fout misschien maar werkt wel bij mijn hondjes) Ze hebben de laatste tijd niks meer gesloopt Tong uitsteken

Ik ben niet voor slaan en schoppen. Maar in extreme situaties kan het helpen. Ik straf liever met mijn stem Lachen
Ik beloon mijn honden ook erg veel (Dat nog liever als straffen Knipoog )

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:54

Zinga schreef:
Ik ben niet voor slaan en schoppen. Maar in extreme situaties kan het helpen. Ik straf liever met mijn stem Lachen
Ik beloon mijn honden ook erg veel (Dat nog liever als straffen Knipoog )

amen Vork

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:49

Shiloh schreef:
sorry maar iemand gewoon een zinloze opmerking maakt ga ik daar ECHT niet serieus op in... en ik was in dat stukje zeer duidelijk jah, misschien niet vriendelijk, maar niet vriendelijk is nog altijd iets anders als katten of whatever... , maar goed, ik ben ook niet vriendelijk als ik zoiets hoor, want ik sta 100% achter die mening, en jah mijn vel gaat overeind staan als ik zulke verhalen hoor!...Maar goed nogmaals, als mensen koppig willen blijven, dan ga ik er verder ook echt neit meer op in.

Ok dat je op dat moment even niet anders weet wat je doen moet, dat kan ik me voorstellen! Maar dan kun je best nadenken van, hoe kan ik dit de volgende keer beter aanpakken. Maar goed, deze persoon is daar gewoon veel te koppig en eigenzinnig voor.

Kimmie ik hoop alleen maar voor je, dat als je de volgende keer op dezelfde manier handeld, de hond niet jou grijpt! Want dan zit je helemaal met de gebakken peren...

ben ik dus die persoon die te koppig is??nee, jij bent koppig,je denkt gewoon alles te weten en te kunnen na het opvoeden van een paar hondjes en het lezen van een paar boeken,ik heb ook getraind,en daar mijn opvoedmethode aan over gehouden,ik vind het heel netjes van mijzelf,dat ik als alleen persoon buiten kan lopen, met 2 argentijnen,2 rottweilers en 2 kruisingen argentijnse dog x rottweiler,zonder dat deze mij omver trekken,vechten of wat ook....

lijkt me toch wel dat ik ergens iets ervaring heb,dat jij blijft zeuren over die paar schoppen die die hond heeft gehad,ze waren blijkbaar niet hard genoeg,want hij liet niet los!!en daarnaast,ik heb foei en los geschreeuwt,geloof me ,zo hard dat ik een week compleet mijn stem ben kwijt geweest...

maar in zo'n situatie is het nu eenmaal niet anders...neem dat nou ook is aan dan!!