mijn cavia blijkt een player te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 23:24

ik loop stage in een dierenwinkel en de cavia's blijven net zo lang zitten tot dat ze verkocht worden. Vooral baby cavia's gaan hard.

En mijn cavia had het niet koud hoor. ik had een warme kruik erin gelegd. Jullie denken gelijk het ergst ervan.

maar zo heeft mijn topic geen zin meer. ik krijg alleen maar negatieve reacties. Als 1 man het zegt hoeven er niet 1000 mensen hetzelfde te zeggen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 23:25

mag er een slotje op

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 00:14

Waarom? Omdat je antwoorden krijgt die je niet bevallen? >;)

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:24

miekelover"]
ja ik snap jullie niet. als de school het goed vond.
[/quote]

Ik snap jou niet waarom je zoiets hebt gedaan.. Hoe zou jij het vinden als ik mijn hengst bij al jou merries neer zet terwijl ze te jong of te oud zijn?! En ik dacht idd ook dat school het niet goed vond:

[quote="miekelover"]
Op school waren ze er niet zo blij mee een mannentje bij 10vrouwtjes.
[/quote]

[quote="miekelover"]
Nou ik vind het knap als hij in 2uur tijd 10 vrouwtje hebben kunnen dekken.
[/quote]

In 2 uur tijd kan een beertje 10 zeugjes dekken. En tuurlijk hoeft het er niet persee 10 te zijn. Maar zeggen we dan dat ze meteen alle 10 bevrucht zijn?

[quote="miekelover"]
En als er kleintjes komen een dierenwinkel wilt ze altijd wel hebben waar ik stage loop.
[/quote]

We laten het erop houden dat 5 cavia's zwanger zijn en iedere cavia gemiddeld 3 jongen krijgt. Dat betekend dus 15 cavia's in totaal. Denk je dat die dierenwinkel zoveel cavia's wil? Ik vraag me dan af hoe groot die hokken daar zijn. En dan moet je natuurlijk rekening houden met het scheiden van de beren en de zeugen.

[quote="miekelover"]
En mijn cavia had het niet koud hoor. ik had een warme kruik erin gelegd. Jullie denken gelijk het ergst ervan.
[/quote]

Waar heb je een kruik in gelegd? De tocht is trouwens belangrijker! Als het een beetje tocht, kan je cavia al ziek worden. Dus koudheid heeft er niet veel mee te maken.. Mag ik vragen hoe oud je cavia is?

[quote="miekelover schreef:
mag er een slotje op

Ik vraag me idd ook af waarom er een slotje op moet. Dit is gewoon heel logisch waarom we zo reageren en blijkbaar ben je het er niet meer eens dat jij fout was. Dan zijn deze reacties te verwachten. Zo gaat het nou wel eens op forums en daar moet je mee leren omgaan..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:59

Irl gaat 't zo ook wel eens en dan kun je ook niet om een slotje vragen Haha! Hoogstens een fietsslot.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:39

waarm blijven doordrammen het is gebeurd we kunnen er niets meer aan doen en de kleintjes kunnen weg

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:06

miekelover schreef:
maar zo heeft mijn topic geen zin meer. ik krijg alleen maar negatieve reacties. Als 1 man het zegt hoeven er niet 1000 mensen hetzelfde te zeggen

Miekelover, het is wellicht een wat persoonlijke vraag, maar had je ook zo gereageerd als er '1000 mensen' gereageerd hadden met "oh, wat leuk !!!" ?

Ik begrijp dat je niet de reacties krijgt waarop je gehoopt had, maar ook dat komt voor, en is geen geldige reden om een slotje te zetten.
In dit topic zie ik niemand voorbij komen die jou bewust wil kwetsen.
Er zijn wel mensen die wat tegenvragen stellen en je proberen te overtuigen dat je niet slim gehandeld hebt.
Net zoals jij je verhaal mag doen, mogen zij ook hun mening geven.

Eigenlijk kan ik je alleen maar adviseren om het hele topic nog eens goed door te lezen en er lering uit te trekken.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:59

ik vind het niet erg als de kleintjes een thuis zullen hebben

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:04

tessyke"]
ik vind het niet erg als de kleintjes een thuis zullen hebben
[/quote]

[quote="Lindy schreef:
Onnodige drukte voor een stressgevoelig dier zoals een cavia.
Als je hem gebruikt voor een praktijkles is het logisch, maar ik neem mijn cavia's met deze kou niet zo snel mee naar buiten.
En het gaat er niet alleen om dat je de kleintjes kwijt moet kunnen, maar ook dat alle zeugjes een nestje aan moeten kunnen. Als ze te jong zijn heb je een grote kans op miskramen of jongen met gebreken. Als ze te oud zijn kan het vrouwtje er zelf aan onderdoor gaan. Maar dat zou jij moeten weten met die opleiding...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:47

Lindy schreef:
dat alle zeugjes een nestje aan moeten kunnen. Als ze te jong zijn heb je een grote kans op miskramen of jongen met gebreken. Als ze te oud zijn kan het vrouwtje er zelf aan onderdoor gaan.

Zeugjes kunnen tot op hoge leeftijd een nestje krijgen en kunnen dat ook wel aan, MITS, ze voor hun eerste levensjaar (lees: voordat ze 1 zijn)al een nestje hebben gehad, het is nl zo dat bij cavia zeugjes vlak voor de geboorte de bekkenbeenderen uiteen wijken zodat er een doorgang ontstaat voor de pups, als ze pas nadat ze 1 zijn geweest een nestje krijgen geeft dit meestal problemen omdat de bekkenbeenderen dan met elkaar vergroeid zijn en niet meer uiteen kunnen wijken...je snapt natuurlijk zelf wel dat een pup er dan nooit meer goed doorheen past...
en btw een zeugje heeft haar eerste oestruscyclus op een leeftijd van 4-5 weken en ze zijn fokrijp met 3 maanden.

Ik hoop dat geen van de zeugjes in oestrus was...
niet zo slim van je om dit te doen maar goed dat had je al vaker gehoord Bloos

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:01

noisy schreef:
Lindy schreef:
dat alle zeugjes een nestje aan moeten kunnen. Als ze te jong zijn heb je een grote kans op miskramen of jongen met gebreken. Als ze te oud zijn kan het vrouwtje er zelf aan onderdoor gaan.

Zeugjes kunnen tot op hoge leeftijd een nestje krijgen en kunnen dat ook wel aan, MITS, ze voor hun eerste levensjaar (lees: voordat ze 1 zijn)al een nestje hebben gehad, het is nl zo dat bij cavia zeugjes vlak voor de geboorte de bekkenbeenderen uiteen wijken zodat er een doorgang ontstaat voor de pups, als ze pas nadat ze 1 zijn geweest een nestje krijgen geeft dit meestal problemen omdat de bekkenbeenderen dan met elkaar vergroeid zijn en niet meer uiteen kunnen wijken...je snapt natuurlijk zelf wel dat een pup er dan nooit meer goed doorheen past...
en btw een zeugje heeft haar eerste oestruscyclus op een leeftijd van 4-5 weken en ze zijn fokrijp met 3 maanden.

Maar hoe ouder een cavia wordt hoe dichter de bekkenbeenderen na elkaar toe groeien waardoor de doorgang steeds kleiner wordt. Een wat oudere cavia kan z'n zware bevalling van grote cavia pups niet aan.

Het is gelukkig al door meerdere bokkers vermeld dat het alles was dan een slimme zet om een beertje bij maar liefst 10 (!) zeugjes te zetten. Scheve mond
Ik weet niet hoe je er bij kwam om dat te doen?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je erbij kwam om je beertje daarbij te zetten, je zegt om hem z'n dag van zijn leven te geven. Maar dat is de domste reden die je kan bedenken.....
Je school zal er erg blij mee zijn dat ze straks een overschot hebben aan jonge cavia's. Scheve mond

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:51

Noisy, dat weet ik, daarom zeg ik ook dat het onverstandig is. Lachen

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:39

wat weten de bokkers toch veel van cavia's haha...... en dat op een paardenforum Tong uitsteken

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:44

Dat ik een paard heb wil dat niet zeggen dat de wereld daarbij ophoud. Tong uitsteken
Ik fok ongeveer 8 jaar cavia's, maar goed, ik ga verder niet offtopic. Knipoog

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:54

Lady_Promiss schreef:
wat weten de bokkers toch veel van cavia's haha...... en dat op een paardenforum Tong uitsteken

Ik doe ook veel met caafjes..Ik heb thuis een caviaflat met 4 cavias. Ik werk bij een konijnenopvang en daar zitten ook caafs. Ik ben er helemaal weg van ! Lachen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:12

ik wwet van cavia's dat ze iets groter zijn dan hamsters,dat ze knaagdieren zijn en dat mijn fretten ze opeten(grapje)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:04

Onbegrijpelijk dat je tegenwoordig dieren mee mag nemen naar school en ze dan ook nog bij de dieren van school in een hok mag zetten. Ik heb vorig jaar de opleiding dierverzorging op de school waar jij zit afgerond en wij mochten echt geen dieren meenemen, laat staan dat je ze in het dierenverblijf mocht neerzetten...

Heb nog wel eens al die cavia's in bad gedaan, omdat ze schurft hadden, dus daarmee moet je ook uitkijken en met ziektes van buitenaf enzo

Verder is alles al zo'n beetje gezegd, dus ik ga niet ook nog eens zeggen dat het niet slim is een mannetje bij een hele bak vrouwtjes te plaatsen (goh nu zeg ik het toch Schijnheilig)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:08

ik ben r toch echt van overtuigt dat jullie je punt wel gemaakt hebben!!!!!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:27

ik ook

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:24

jemig ik vindt dit de fout van school, die kunnen hun smoel toch ook optrekken van is het een mannetje.. de school is dus ook belachelijk dom bezig..

minka:

Onbegrijpelijk dat je tegenwoordig dieren mee mag nemen naar school en ze dan ook nog bij de dieren van school in een hok mag zetten. Ik heb vorig jaar de opleiding dierverzorging op de school waar jij zit afgerond en wij mochten echt geen dieren meenemen

ik ken ook iemand die de dierverzorging deed/doet. en die moest zijn hond meenemen van school want dan leerde de leerlingen alles beter.. zoals verbinden enzo...

maar niemand die commentaar geeft op die school, die moeten toch "slimmer" zijn.. die hadden moeten vragen of het een mannetje is

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:33

bakstertje schreef:
ik ken ook iemand die de dierverzorging deed/doet. en die moest zijn hond meenemen van school want dan leerde de leerlingen alles beter.. zoals verbinden enzo...

En zet je een ongecastreerde reu ook bij 10 ongesterriliseerde teven in een hok?! Scheve mond

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:37

Maar dat is gevraagd, die cavia neemt ze ongevraagd mee. Daarbij is een hond over het algemeen minder stressgevoelig dan een cavia Haha!.
Mijn honden zouden het ook prima vinden om voor lessn gebruikt te worden, maar mijn cavia vindt niks leuker dan in zn hok zitten bij z'n vriendin

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:33

de meeste kunnen hier allemaal zo'n negatieve reacties geven zeg.
als 1 iets negatiefs zegst zegt meteen iedereen het, geef je eige mening en praat elkaar niet na!en wa kan jullie da schele is haar eige verantwoording toch als ze die cavia mee neemt naar school. Hou gewoon het topic leuke en verpest het niet voor een ander.

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:37

ilovejuno schreef:
als 1 iets negatiefs zegst zegt meteen iedereen het, geef je eige mening en praat elkaar niet na!

welkom op een forum......

en ik denk dat iedereen hun mening geeft...

als iedereen had gezegt "gho wat leuk"...... dan word er toch ook niet gezegt dat we elkaar na praten????

nee, maar omdat het commentaar nou negatief is is het opeens fout , tsja als iemand daar niet tegen kan moet diegene zich niet aanmelden op een forum Scheve mond

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:13

Hahaha...straks allemaal van die kleine cavia's in de school...
Die piepen nog erger dan gewone cavia's Clown