De pit-bull

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:40

luna_cockie schreef:
Denk dat ik nu bijna heel bokt over me heen krijg, maar dit doet me erg denken aan de allochtonen/autochtonen verhouding denken. Allochtoon steelt wat, vermoord iemand, misbruikt vrouwen, en de autochtonen zeggen da ''het aan hun cultuur ligt''. ''Ze zijn het gewend om vrouwen als mindere te behandelen, ze zijn het gewend om hun eigen mening door te drijven''.

En dan is er een groep die zegt dat dat discriminatie is, niet alle allochtonen zijn zo. 1 rotte appel in de mand verpest het voor ze allemaal. En toch blijven mensen bij hun standpunt dat alle allochtonen zo zijn.

Verder ben ik het met woofie eens, er worden teveel vooroordelen gebruikt om te zorgen dat de pittbull een slechte naam krijgt. Kan genoeg pitbulls, en heb nog nooit problemen met ze gehad....

OK dan!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:43

Sterre schreef:
Dat heb ik niet gezegd Knipoog . Ik zou alleen m´n kind niet tegen de hond laten aanliggen !

Maar dat moet je dan met geen enkele hond doen.

Met kinderen en honden moet je altijd oppassen. Als de hond uitvalt hoeft het niet altijd aan de hond te liggen, want wat heeft het kind gedaan??

Maar als eigenaar ken je je eigen hond wel. Dus je weet wat je met je hond kan doen en tot hoever je kan gaan.
Je krijgt een vertrouwensband met je hond, zelfs met een pittbull

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:49

wyko schreef:
Maar dat moet je dan met geen enkele hond doen.

Het blijven toch honden zoals ik al eerder gezegd heb. Vooral bij die foto op het filmpje van de baby en de pittbull op het bed. Al was het een labrador dan nog geeft dat een groot risico. Want die hond staat als het waren boven die baby... En daarom is het altijd opletten met vooral kleine kinderen.
Ik zou daarom mijn hond nooit met kleine kinderen alleen laten. Stel dat er iets gebeurd, dan heb je z'n groot schuldgevoel.....

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:54

En je weet nooit wat het kind heeft gedaan,
of die hond zomaar aanviel, of omdat dat kind aan zijn oren zat te plukken/ogen uitsteken Knipoog

loveyaliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:36

Sjuimpje schreef:
Je kan wel degelijk een ras creëren wat vals is door op valse karakters te selecteren.

dus als ik dit dan goed begrijp als iemand zijn ouders heel agressief zijn en iedereen bijvoorbeeld slaan dan zou hun kind ook zo zijn? omdat dat in het karakter van de familie zit? ook als dat kind bij lieve pleegouders word opgevoed? ik denk niet dat het zo werkt.

Citaat:
Toch moet ik niet met mijn honden buiten lopen, want als de Staffords dan loslopen, verscheuren ze mijn honden.
Bij andere honden zijn ze niet te vertrouwen.
Niet omdat de buurman dat erin gebracht heeft, want daar ken ik hem te goed voor.
Het is de aard van het beestje.

bij dit soort dingen hoeft het niet aan de staffords te liggen. heb je weleens gelet op bijvoorbeel de signalen die jouw honden uitzenden naar die staffords? ik ken iemand met een stafford en als diegene bij een sommige reu'en in de buurt kwam (ook zonder hond) dan begon die reu tegen haar te grommen enkel en alleen omdat haar stafford een dominante geur had. hiermee wil ik niet zeggen dat het nooit aan de stafford ligt maar het kan natuulijk ook zo zijn dat jouw hond bijvoorbeel de stafford uitdaagt zonder dat jij het opmerkt. de stafford gaat dan gelijk in de verdediging en dat is denk ik een logische reactie. wanneer jij je bedreigd voelt ga je ook in verdediging.

bij staffords worden vaak alleen de negatieve dingen heel erg benadrukt. en natuurlijk is het waar dat als een stafford bijt dat die dan ook goed bijt. maar veel mensen zijn er bijvoorbeeld niet van op de hoogte dat het super gezinshonden kunnen zijn. ik ken meerdere stafford in mijn omgeving en allemaal heel kindvriendelijk. het maakt niet uit wat het kind doet. om wat voorbeelden te geven: paardjerijden, oren trekken, staarten trekken enz enz. terwijl als ik dan naar bijvoorbeeld jack russels in mijn omgeving kijk dan hoef je egt niet te proberen om aan hun staart te trekken. bij een klein kind moet je altijd oppassen met honden, groot of klein, lief of dominant. want als een jack russel bijt kan dat ook dodelijk zijn.

Citaat:
Sterre schreef:

Net als Annelou, hield ik ook mijn hart vast bij de foto´s waarop kleine kindjes lekker tegen de hond aanliggen. IMO onverantwoord en levensgevaarlijk... (Dit geldt trouwens voor alle rassen, waarbij ik de menig van Lies deel: als een kleine hond -Westi, JR, dwergpoedel, oid- een kind pakt, is de kans groter dat ik hem van het kind weg kan krijgen, dan dat ik het bij een grote hond -Pitbull, herder, Rottweiler, oid- voor elkaar krijg!)

Dus we krijgen zo een fokverbod voor alle grote hondenrassen

een stafford is een 'kleinere' hond als een golden retriever. Tong uitsteken

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:37

Voor de mensen die de knop nog niet gevonden hebben, die zit onder zijn/haar staart, druk daarop en je hond veranderd plotsklaps in een moordzuchtig monster.
(maar ja het is dan ook het grootste fabeltje wat er bestaat over deze honden, oja samen met de kaakklem en de speciale kaken)
Dat geldt overigens voor alle door de media gewraakte hondenrassen
Dus tot zover het vraagstuk van de knop die plotseling om kan gaan.

Ja veel pitjes zijn op het vechten gefokt, MAAR HOND tegen HOND!! Pitjes moeten in een pit makkelijk door mensen gescheiden kunnen worden zonder enige vorm van agressie naar de baas te vertonen.
wat ik in een eerder bericht ook al zei; het zijn GEEN honden honden, maar zeker wel Mensgerichte honden.
Tuurlijk gaan bepaalde eigenschappen over in de genen met fokken, maar een Pitbull die nog nooit in de Pit heeft gestaan kan een geweldige huishond zijn! een bewaker van huis en haard en die kids die bij die honden op de foto te zien zijn, zijn veiliger dan waar dan ook, de Pit verdedigd "zijn" familie met zijn leven, en dat is dus ook weer het gevaar, hij doet alles voor je..

Wat een gezever van al die mensen die die fotos met die kids eng vinden, puur gericht op vooroordelen, en veroordelen op uiterlijk en goed geluistert naar de B.S. die de media verspreid heeft in de loop der jaren.
Ik zal mijn kinderen en mijn honden nooit alleen laten maar ze mogen met gemak bij mijn Dogo Argentinos liggen (aii ook al zo'n gevaarlijk hondenras)

Dus, nog even;
Veel van dit soort hondenrassen zijn niet super me soortgenoten en die verantwoording ligt bij de eigenaar die daar rekening mee dient te houden en de hond onder appel dient te zetten. Echter dit soort hondenrassen zijn over het algemeen super met en voor mensen.
Maar Kindvriendelijkheid en mensvriendelijkheid zijn geen raseigenschappen maar aangeleerde eigenschappen.

Wat mij betreft mag er sowieso een houdbewijs komen voor honden, ook voor de zogenaamde "gezins" rassen.
Laat mensen maar bewijzen dat ze wat over het ras weten wat ze in huis halen en dat ze hun verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van het dier.
Jammer dat de Pitbull een verboden ras is, iets wat verboden is komt vaak in de illegaliteit terecht met alle gevolgen van dien, plus dat men idd zoekende is naar andere rassen zoals bijv. BullMastif/Mastino/Staff enz enz of deze gaat kruisen met andere rassen en daar weer een soort Bandogge uit ontstaat.
Verbieden van rassen heeft geen zin.
Punish the deed, not the breed (straf de daad niet het ras) dus de eigenaar van de hond die de fout in gaat aanpakken, hij/zij is verantwoordelijk en moet gestraft worden omdat hij/zij de verantwoordelijkheid niet heeft genomen.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:51

Cloris ik ben het helemaal met je eens OK dan!

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:27

ik vind het echt te idioot om te zeggen, laat ze eerst maar bijten en straf dan de eigenaar. dan heeft toch niemand er meer wat aan.

en natuurlijk kun je een ras wel vals maken door steeds met de meest aggresieve honden te fokken. Als je dat een keer doet zal er niet veel bijzonders gebeuren, maar als je dat tien generaties doet wel.
karakter erft wel degelijk door, ook bij mensen trouwens.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:57

dana schreef:
ik vind het echt te idioot om te zeggen, laat ze eerst maar bijten en straf dan de eigenaar. dan heeft toch niemand er meer wat aan.

en natuurlijk kun je een ras wel vals maken door steeds met de meest aggresieve honden te fokken. Als je dat een keer doet zal er niet veel bijzonders gebeuren, maar als je dat tien generaties doet wel.
karakter erft wel degelijk door, ook bij mensen trouwens.

IK geloof niet dat jij het snapt, als er NU wat gebeurd is er niets aan de hand, de hond wordt afgemaakt en de eigenaar krijgt hooguit een boete, en kan je weer een hond aanschaffen, als men hetzelfde doet als in ik geloof Engeland en Amerika, kijk je wel uit om met een bijtgrage hond te lopen aangezien je er zelfs de bak voor in kan gaan.
Mensen worden dus gestraft voor hun eigen onverantwoordelijke gedrag.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:06

Een kennis van mij had ook een pitbull en had er geen kwaade bedoelingen mee maar dat beest vloog hem wel in 1 keer naar zijn nek en hij had geluk dat er meer mensen bij waren, de hond bleek een fout te hebben in de hersenen.
ik had gehoord dat dit soort dingen bij alle honden voor kunnen komen maar dat ze toch het meeste bij te pitbull achtige tevoorschijn komen.
ik zelf vind pitbulls al mijn hele leven eng en voor al als ik er met mijn eigen kleine hond langs moet lopen.
dit is mijn menig en er mag op gereageerd worden maar denk er wel bij na hoe zo een ervaring bij mij moet zijn overgekomen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:08

De Pitbull (en pitbull achtige, kruisingen enzo) zijn in Nederland verboden sinds 1992. Alleen honden geboren voor 1992 mogen dus hier nog rondlopen mits ze onvruchtbaar gemaakt zijn en gemuilkorfd zijn.
Alle pitbulls en pitbullachtige geboren na 1992 zijn eenvoudig weg verboden en kunnen dus elk moment in beslag genomen worden.

Natuurlijk kunnen honden wel op agressie tegen andere honden gefokt worden. Net zo goed als jachthonden gefokt kunnen worden op jachtpassie, herdershonden een veedrijvers op drijfcapaciteiten etc.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:42

oke, jachthonden kunnen gefokt worden op jachtpassie.....maar als jij een jachthond koopt en er niet mee jaagt, dan wakker je zijn jachtpassie niet aan. wat overigens niet betekend dat ie nooit achter een konijn aan zou kunnen gaan.
met de zgn "vechthonden" is het net zo....voed hem/haar op een normale manier op en je hebt een vriend voor 't leven. natuurlijk kan je hond in een gevecht verzeild raken...maar als goede baas zul je dat ten alle tijde proberen te voorkomen.
ongeacht of je nu een stafford of een golden retriever bezit.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:53

woofie schreef:
oke, jachthonden kunnen gefokt worden op jachtpassie.....maar als jij een jachthond koopt en er niet mee jaagt, dan wakker je zijn jachtpassie niet aan. wat overigens niet betekend dat ie nooit achter een konijn aan zou kunnen gaan.
met de zgn "vechthonden" is het net zo....voed hem/haar op een normale manier op en je hebt een vriend voor 't leven. natuurlijk kan je hond in een gevecht verzeild raken...maar als goede baas zul je dat ten alle tijde proberen te voorkomen.
ongeacht of je nu een stafford of een golden retriever bezit.

Yep, jij snapt het eigenlijk is het best simpel Haha!

Alleen dit nog ff vechthondenrassen? de meeste rassen die door de media en de meeste leken als vechthonden betiteld worden zijn hiervoor nooit gebruikt en zouden het nog niet een ronde vol houden omdat ze te log zijn, teveel vel hebben of niet Game genoeg zijn.
Maar ik denk dat de meeste mensen de gemiddelde staff, of Bordeaux-Dog al snel vechthond noemen, net als dat ik alle kleine hondjes "schoothonden" noem Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:56

mayo_horses schreef:
Een kennis van mij had ook een pitbull en had er geen kwaade bedoelingen mee maar dat beest vloog hem wel in 1 keer naar zijn nek en hij had geluk dat er meer mensen bij waren, de hond bleek een fout te hebben in de hersenen.
ik had gehoord dat dit soort dingen bij alle honden voor kunnen komen maar dat ze toch het meeste bij te pitbull achtige tevoorschijn komen.
ik zelf vind pitbulls al mijn hele leven eng en voor al als ik er met mijn eigen kleine hond langs moet lopen.
dit is mijn menig en er mag op gereageerd worden maar denk er wel bij na hoe zo een ervaring bij mij moet zijn overgekomen.

Onzin, dit kan bij elke hond voorkomen, al is het wel zo dat de verstandhouding vaak al niet helemaal okej is tussen baas en hond.
Ik heb zo een keer tegen over een Golden en een Bouvier gestaan... beide honden vlogen mij naar mijn nek.
Enne iets in hun hoofd kan bij alle rassen voorkomen en is niet speciaal Pitbull gerelateerd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:22

In 1993 is het zogenaamde pitbullregeling in Nederland van kracht geworden om het aantal extreme bijtincidenten met deze honden te verminderen.
Deze Regeling agressieve dieren (RAD) houdt in:
Een fokverbod en verplicht aanlijnen en muilkorven.
Dit heeft als effect gehad dat de vraag naar gevaarlijke honden verschoof naar andere rassen.
De afgelopen tien jaar is het jaarlijkse inschrijvingen in het stamboek van honden van het ras :
Dogo Argentino vertienvoudigd, van de Mastino Napolitano verdubbeld
en van de American Staffordshire Terriër verzesvoudigd.

Deze honden worden vaak door een bepaald soort mensen aangeschaft.
Er zijn er ook wel die gewoon als gezellige gezinshond worden aangeschaft maar het grote deel vind je toch terug in een bepaald milieu.
Ik ben hondengeleider bij de politie en spreek wat dit betreft uit ervaring, ik wordt vaak zat er assitentie geroepen om te helpen bij een arrestatie waar de verdachte in bezit is van 1 of meerdere van dit type honden.
Ook zijn ze erg populair voor het bewaken van XTC labatoria en hennepkwekerijen.
Ik ben nog nooit op een kwekerij geweest waar een poedel als bewaking liep.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:46

cloris"]
Pitjes zijn superhondjes!! naar mensen toe, het zijn geen honden-honden als je begrijpt wat ik bedoel, het nadeel van een pitje is dat hij dood gaat voor zijn baas... en dus ook alles doet voor zijn baas.. heeft hij een verkeerde baas tja dan heb je een wapen in handen idd.
Maar verders is het de allergrootste onzin om te zeggen dat het een "fout ras" is. Je kan bij GEEN hond naar binnen kijken, ook niet de zogenaamde lieve rasjes.
Een kind is nooit bestand tegen een hondenbeet, voor grote schade hoeft het geen pitje te zijn, maar kan elke grote hond dodelijke schade aanrichten.
Jammer dat de onkunde wederom toeslaat als het om pitjes gaat, fout ras, das net zo'n heerlijke uitspraak als deze: " een herder gaat altijd een keer de baas te lijf" slaat ook nergens op.
Maare je moet het filmpje echt ff afkijken, aan het einde komen juist de allermooiste beelden... echt waar!
Top filmpje en pure waarheid.
[/quote]
De hond in zijn algemeen is nog steeds aan het evolueren. Met de eisen die we er aan stellen zal de hond zich verbeteren qua karakter, intelligentie en bottenstructuur (degelijkheid/gezondheid).

Maar er staan wat dingen ons in de weg: de broodfokkers! Zij selecteren niet, het zal ze een rotzorg zijn of de hond voortijdig in moet slapen omdat hij een kind gebeten heeft (zoals bij populaire retrieverrassen) of aan HD of andere afwijkingen lijdt. Als zij maar geld vangen, dat is het enige dat telt.

Maar nu de pitbull: deze honden worden bewust gefokt op gemenigheid en valsigheid. Als een hond gefokt wordt die te zacht is, worden ze ingezet bij gevechten om afgemaakt te worden. De harde honden die vechten worden nu juist als fokdier gebruikt.

Pitbulls trekken te vaak het verkeerde publiek aan, en de kans dat een pitbull in de verkeerde handen komt, is veel groter dan bij bijvoorbeeld een retriever (lees ook wat Illindra schrijft). Dat soort publiek koopt geen hond uit hondenliefde zoals ik, maar meer voor status en om ontzag te wekken, desnoods om misbruik van te maken. En nu heb ik het niet over die paar pitbulleigenaren die oprechte hondenliefhebbers zijn.

Ik hou zielsveel van honden, en daarom ook van pitbulls. Maar omwille van de honden zelf zou ik willen dat ze niet meer gefokt werden. Omdat er dan geen misbruik meer van kon worden gemaakt. Niet omwille van de mens (die zijn verdiende loon krijgt als hij gebeten wordt, helaas zijn het alleen meestal onschuldige personen) Vandaar dat ik dat filmpje niet af kan kijken. Als ze bijtwonden bij mensen lieten zien, deed me dat niet half zoveel (kinderen uitgezonderd) dan bij de honden zelf.[quote="woofie schreef:
toch zie ik ook hier weer veel vooroordelen voorbij komen.....
"selecteren op valse karakters" ( geen enkel dier heeft van nature een vals karakter)
"op de verkeerde knopjes drukken" (welk knopje dan? )
"lage bijtdrempel" (hoezo?)
ik blijf erbij dat geen enkel dier van nature vals is, het zijn juist de eigenaren die het karakter van hun huisdier maken en breken......
stel je vader is een zware crimineel.......dat betekend dan toch niet automatisch dat jij als kind van zo'n vader ook moordend en stelend door het leven gaat Verward natuurlijk kun je bij de fok selectie's maken....maar dan vooral op uiterlijk en niet op karakter.
het is juist de opvoeding die bepaald hoe het gedrag zich ontwikkeld!
en helaas is het zo dat dit soort honden vanwege hun "stoere" uiterlijk nogal in de smaak vallen bij bepaalde type's

maar om nog even op die knop terug te komen.....kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben?? mijn honden hebben allebei namelijk een dubbele rij knopjes op hun buik.......stel dat ik perongeluk tijdens het aaien op het verkeerde knopje druk Bloos

Oh, wat naief!!!!!!!!!!! Dat mensen als jij nog bestaan! Ooit gehoord van het woord "mutatie"? dit is een afwijking in de soort en dat zit in het dna. Dit kunnen fenotype mutaties zijn en genotype. Het eerste manifesteert zich aan de buitenkant en is direct zichtbaar. MAar het andere zit in het dier en komt pas naar buiten in bepaalde situaties. En zo krijg je dus ook dieren met afwijkingen waarvan sommige fataal kunnen zijn. ER zijn ook mensen die gestoord zijn, waarom dus niet onder dieren? EN juist die gestoorde dieren worden er uitgepikt om mee verder te fokken!

Overigens ben ik het er wel met cloris e.a. mee eens, dat vooral de mensen achter deze honden aangepakt moeten worden. MAar die krijgen alleen maar een boete. En de hond moet dood. En dan kopen ze gewoon weer een andere.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:47

Ik snap de pro-Pit's niet
Iedereen weet bijv. dat Jack's stronteigenwijs zijn waarom zou die karakter eigenschap er wel van nature in zitten (en welke niet onder de duim is te krijgen Nagelbijten / Gniffelen ) maar zou de agressiviteit niet in een Pit kunnen zitten?

Wat betreft agressiviteit bij mensen, ik heb vorig jaar een documentaire gezien op Discovery waarin duidelijk werd dat crimineel en geweldadig gedrag wel degelijk aangeboren kunnen zijn. Een klein deel van de hersenen was bij veroordeelde criminelen veel meer doorbloed als bij 'gewone' mensen, het bleek dat in dat deel van de hersenen de oorsprong lag voor dat gedrag. Als je exterieur kenmerken kan vastleggen door te fokken, waarom zou dat dan niet kunnen met het 'interieur'?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:16

En toch heeft ons lieve kleine schattige herdertje gister mijn nichtje gebeten. En dat was normaal gedrag... Ik denk dat de meeste honden bij menselijke fouten zullen bijten. Bv. als een mens ze ineens aanraakt. Of als je (zoals mijn nichtje) de hond strak aan kijkt en er dan steeds dichterbij komt. Alleen denk ik wel dat bepaalde rassen eerder zullen bijten dan andere. Maar geen enkele hond wordt echt gemeen geboren.
Citaat:
Iedereen weet bijv. dat Jack's stronteigenwijs zijn
Neej dat weet nou juist niet iedereen. Mensen die belang hebben in hun hond weten dat. Het gemiddelde gezin weet dat helaas pas nadat ze er eentje hebben gehad...

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:19

Tomaatje schreef:
En toch heeft ons lieve kleine schattige herdertje gister mijn nichtje gebeten. En dat was normaal gedrag... Ik denk dat de meeste honden bij menselijke fouten zullen bijten. Bv. als een mens ze ineens aanraakt. Of als je (zoals mijn nichtje) de hond strak aan kijkt en er dan steeds dichterbij komt

Waarschuwde je hond jouw nichtje nog vantevoren? Door te grommen. Want vaak gaat dat er aan vooraf. Staart houding ook onder andere.

Ik hoop dat je nichtje niet ernstig is gebeten....?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:22

Neej, ze schrok alleen.
Ik weet niet of ze gewaarschuwd heeft. Mijn nichtje is zo'n type. Pakt de hond achter de oren en gaat er steeds dichterbij. En bij hun hond kan dat dan wel. Bij die van ons niet... Die bijt de ene keer. En likt de volgende keer.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:43

Ik wil het filmpje wel zien maar weet niet of ik het durf. Kan erg slecht tegen dierenleed...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:14

werd er helemaal stil van ... Scheve mond

Pit bulls zijn hier toch verboden om te houden, ik heb zelfs gehoord, dat de mensheid ze wil uitroeien Verdrietig
ik dacht ook altijd dat het een gruwelijke hond was die steeds bijt, maar heb me blijkbaar goed vergist!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:50

Sjuimpje"]
Wat betreft agressiviteit bij mensen, ik heb vorig jaar een documentaire gezien op Discovery waarin duidelijk werd dat crimineel en geweldadig gedrag wel degelijk aangeboren kunnen zijn. Een klein deel van de hersenen was bij veroordeelde criminelen veel meer doorbloed als bij 'gewone' mensen, het bleek dat in dat deel van de hersenen de oorsprong lag voor dat gedrag. Als je exterieur kenmerken kan vastleggen door te fokken, waarom zou dat dan niet kunnen met het 'interieur'?
[/quote]
Die heb ik ook gezien. Dit was een project ergens op Hawaii. Een onderzoeker onderzocht kinderen en stelde ze bloot aan bepaalde dingen op tv en keek vervolgens naar hun reacties. De kinderen die er het minste gevoelig op reageerde en met belangstelling keken, dat waren later potentiele agressieve mensen. Hij bleef ze volgen en nam weer contact op toen ze volwassen waren. Sommigen deden gevaarlijke stunts, andere waren crimineel geworden. Ze leidden in ieder geval een extravagant leven, in de negatieve zin of niet.

[quote="Tomaatje schreef:
Neej dat weet nou juist niet iedereen. Mensen die belang hebben in hun hond weten dat. Het gemiddelde gezin weet dat helaas pas nadat ze er eentje hebben gehad...

Daarom is het gemiddelde gezin dus dom. Want ze zouden dit bij voorbaat moeten weten. Helaas zijn de meeste hondenencyclopedien ook ontoereikend: te veel gefocusd op de exterieureigenschappen, en veruit onvoldoende in het beschrijven van de karakters die over het algemeen bij rassen horen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:52

Desiree schreef:
Daarom is het gemiddelde gezin dus dom. Want ze zouden dit bij voorbaat moeten weten. Helaas zijn de meeste hondenencyclopedien ook ontoereikend: te veel gefocusd op de exterieureigenschappen, en veruit onvoldoende in het beschrijven van de karakters die over het algemeen bij rassen horen.

Ze beschrijven ze wel, maar al het negatieve wordt omgezet in iets positiefs...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:56

Ik kom weinig boeken tegen Misser waarin echt de karakters van de honden beschreven worden. ER mag gerust in staan over de Jack russel dat deze eigenwijs is, en over de rotweiler dat deze over het algemeen dominant is, en over de bordercollie dat deze over het algemeen erg ondernemend is (i.p.v. alleen maar slim). GA maar kijken in het asiel! Daar zitten ze....