Sjuimpje schreef:Je kan wel degelijk een ras creëren wat vals is door op valse karakters te selecteren.
dus als ik dit dan goed begrijp als iemand zijn ouders heel agressief zijn en iedereen bijvoorbeeld slaan dan zou hun kind ook zo zijn? omdat dat in het karakter van de familie zit? ook als dat kind bij lieve pleegouders word opgevoed? ik denk niet dat het zo werkt.
Citaat:
Toch moet ik niet met mijn honden buiten lopen, want als de Staffords dan loslopen, verscheuren ze mijn honden.
Bij andere honden zijn ze niet te vertrouwen.
Niet omdat de buurman dat erin gebracht heeft, want daar ken ik hem te goed voor.
Het is de aard van het beestje.
bij dit soort dingen hoeft het niet aan de staffords te liggen. heb je weleens gelet op bijvoorbeel de signalen die jouw honden uitzenden naar die staffords? ik ken iemand met een stafford en als diegene bij een sommige reu'en in de buurt kwam (ook zonder hond) dan begon die reu tegen haar te grommen enkel en alleen omdat haar stafford een dominante geur had. hiermee wil ik niet zeggen dat het nooit aan de stafford ligt maar het kan natuulijk ook zo zijn dat jouw hond bijvoorbeel de stafford uitdaagt zonder dat jij het opmerkt. de stafford gaat dan gelijk in de verdediging en dat is denk ik een logische reactie. wanneer jij je bedreigd voelt ga je ook in verdediging.
bij staffords worden vaak alleen de negatieve dingen heel erg benadrukt. en natuurlijk is het waar dat als een stafford bijt dat die dan ook goed bijt. maar veel mensen zijn er bijvoorbeeld niet van op de hoogte dat het super gezinshonden kunnen zijn. ik ken meerdere stafford in mijn omgeving en allemaal heel kindvriendelijk. het maakt niet uit wat het kind doet. om wat voorbeelden te geven: paardjerijden, oren trekken, staarten trekken enz enz. terwijl als ik dan naar bijvoorbeeld jack russels in mijn omgeving kijk dan hoef je egt niet te proberen om aan hun staart te trekken. bij een klein kind moet je altijd oppassen met honden, groot of klein, lief of dominant. want als een jack russel bijt kan dat ook dodelijk zijn.
Citaat:
Sterre schreef:
Net als Annelou, hield ik ook mijn hart vast bij de foto´s waarop kleine kindjes lekker tegen de hond aanliggen. IMO onverantwoord en levensgevaarlijk... (Dit geldt trouwens voor alle rassen, waarbij ik de menig van Lies deel: als een kleine hond -Westi, JR, dwergpoedel, oid- een kind pakt, is de kans groter dat ik hem van het kind weg kan krijgen, dan dat ik het bij een grote hond -Pitbull, herder, Rottweiler, oid- voor elkaar krijg!)
Dus we krijgen zo een fokverbod voor alle grote hondenrassen
een stafford is een 'kleinere' hond als een golden retriever.