Hoe vaak maak jij de voer- en waterbak van je hond/kat schoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Jester_ schreef:
Friesfanaat schreef:
Doen jullie echt de natvoerbakjes van je katten/honden bij je eigen vaat in de vaatwasser? Ik ben hier een beetje misselijk van :x

Ik vind dat dus ook zon goor idee haha

Je haalt de resten er toch af voordat je ze in de vaatwasser doet? Ik althans wel. Er zijn mensen die hun pleeborstel in de vaatwasser doen of van dat wasbare menstruatieondergoed in de wasmachine. Dát vind ik pas goor. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Wanneer ik er aan denk.. :') Waterbak 2x per jaar maar ze drinken eigenlijk ook liever uit de vijver buiten. Zeker als het net schoon is. _O- Hardvoer bakje heb ik in 5 jaar nog nooit schoon gemaakt. Is ook niet vies? :? Natvoerbakjes worden hier dusdanig goed uitgelikt dat ze bij wijze van spreken zo weer de kast in kunnen, maar die gaan eens per week oid in de vaatwasser.

_chou

Re: Hoe vaak maak jij de voer- en waterbak van je hond/kat schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Hier proberen we beide 1x per maand in de vaatwasser te doen. En natuurlijk als ze er vies uitzien, dan gaan ze eerder.

Onze hond krijgt alleen droge brokjes in haar voerbak, al haar andere snacks krijgt ze buiten.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Drinkbakken van de hond en van de katten 2x per week, water wordt wel dagelijks ververst. Idem voor het bakje waar de katten brokjes uit eten (hond eet geen brok).
Alles waar natvoer in gezeten heeft na elke maaltijd.
Toen we eens een kwijlende chowchow in opvang hadden deed ik de drinkbakken van de honden meermaals per dag :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Wanneer ik een plekje over heb in de vaatwasser :))
Hond lijkt het ook niet te waarderen als ik dit te vaak doe. Ook niet als in ze met de hand schoonmaak.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Friesfanaat schreef:
Doen jullie echt de natvoerbakjes van je katten/honden bij je eigen vaat in de vaatwasser? Ik ben hier een beetje misselijk van :x

Waarom? :')
Die van mij krijgen alleen vers vlees in die bakjes. Ze zijn na het eten sowieso al echt leeg... maar spoel ze even na en dan in de vaatwasser. Die draait op 70 graden... dus er blijft niks achter. :+

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:37

Shenavallie schreef:
Jester_ schreef:

Ik vind dat dus ook zon goor idee haha

Je haalt de resten er toch af voordat je ze in de vaatwasser doet? Ik althans wel. Er zijn mensen die hun pleeborstel in de vaatwasser doen of van dat wasbare menstruatieondergoed in de wasmachine. Dát vind ik pas goor. :D

:wow: :oo
Dat meen je niet serieus hè? Dat kan niet waar zijn.

Dat wasbare menstruatieondergoed moet je toch eerst uitspoelen? Zou het ook niet zo de wasmachine in gooien. *rilt*.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:33

Aaaah ranzig ja!! Soms wil je er ook niet over nadenken :')

Ik doe ook gerust 3 dagen met een glas water, even omspoelen en weer door, dus die hond red zich vast wel met zijn waterbak haha. Net als bordjes. Kruimels eraf vegen en door voor de volgende ronde crackers :')
Is dat in hetzelfde kaliber goor eigenlijk

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:44

Amber_anne schreef:
Mogen de surfeed bakjes in de vaatwasser? Ik doe ze elke keer met de hand

De RVS bakjes mogen in de vaatwasser, de kunststof officieel niet. Ik heb dus een aantal RVS bakjes bij besteld.

De kunststof doe ik tegenwoordig ook in de vaatwasser O:) . Bovenin en dan eco-programma. Niet op 70°C of 90°C natuurlijk, dan smelten/vervormen ze.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:59

Roodvos schreef:
Amber_anne schreef:
Mogen de surfeed bakjes in de vaatwasser? Ik doe ze elke keer met de hand

De RVS bakjes mogen in de vaatwasser, de kunststof officieel niet. Ik heb dus een aantal RVS bakjes bij besteld.

De kunststof doe ik tegenwoordig ook in de vaatwasser O:) . Bovenin en dan eco-programma. Niet op 70°C of 90°C natuurlijk, dan smelten/vervormen ze.

Ik doe die kunststof bakjes al een jaar in de vaatwasser. Gebeurt niks mee. Doe ook geen eco stand.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 47 min geleden

Alles wordt gewoon weer schoon in de vaatwasser? :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Dagelijks, na het voeren van vers vlees direct ook al worden ze brandschoon uitgelikt door beide

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16 min geleden

Qua de bakken in de vaatwasser, onze honden eten ook van onze borden en bestek dus ach dit kan er ook nog wel bij. Wordt wel schoon hoor.