Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
welmoedz schreef:Een goede dierenarts castreert niet voor de eerste loopsheid. Je intacte reu er dus op de cruciale dagen bij weg houden en even door de eerste loopsheid heen
Little_Gift schreef:balance schreef:De vulva van een dekrijpe teef heeft geen uitvloeing meer. Dus als deze droog is, is het tijd om haar te laten dekken.
Dat is vaak zo maar gaat helaas absoluut niet bij elke teef op. Sommige vloeien door, ook tijdens de dekrijpe dagen.
Sommige zwellen veel, sommige zwellen bijna niet... Je kan echt niet gokken op uiterlijke tekenen en al dan niet vloeiend helaas.
Haarbal schreef:welmoedz schreef:Een goede dierenarts castreert niet voor de eerste loopsheid. Je intacte reu er dus op de cruciale dagen bij weg houden en even door de eerste loopsheid heen
Grappig, want mijn zeker-wel-een-goeie dierenarts raadde juist voor de eerste loopsheid te castreren, omdat dat de kans op melkklier-tumoren nagenoeg nihil maakt. Aangezien ik verder leek ben heb ik dat advies opgevolgd. We hebben het echter wel over 10 jaar geleden. Maar ik zal bij een nieuw hondje weer blind durven varen op het oordeel van mijn dierenarts.