Mijn halsters worden gegijzeld, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Mijn halsters worden gegijzeld, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Aah, wat leuk! Hier was een nest gebouwd op mijn rijlaarzen. :+ Die hangen aan de voet in zo'n laarzenrek, dus met de zolen naar boven. Héél handig. Gelukkig heb ik meerdere paren.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:26

_Lorette_ schreef:
Aah, wat leuk! Hier was een nest gebouwd op mijn rijlaarzen. :+ Die hangen aan de voet in zo'n laarzenrek, dus met de zolen naar boven. Héél handig. Gelukkig heb ik meerdere paren.

Haha geweldig, dat moet ook een leuk zicht geweest zijn <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:07

Floko schreef:
Subtieler maatje dan een emoe wel haha.

_O-

Dat zeker hahaha. Ik mis mijn grote loopkippen nog elke dag. Maar zeker fijn dat er dan elk jaar wel wat wilde vogeltjes voor afleiding zorgen (zoals vorig jaar de eenden-babyboom in de tuin).

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

noviceh schreef:
jeetje77 schreef:
Tot er fanatiek door 2 koolmezen nestmateriaal werd aangevoerd. Werd gewoon een briefje opgehangen, tijdelijke andere aanval gebruiken, deze is bezet.
Ik wist niet dat koolmezen zo agressief nesten bouwen, maar goed dat jullie een briefje voor ze hebben opgehangen :))

Ik vind het echt supertof dat vogels ergens gaan nesten, hoewel de halsters in dit geval wat ongelukkig zijn uitgekozen :D Hier in de buurt veel huiszwaluwen ivm nieuwbouw in waterrijk gebied. De meeste mensen laten de nesten weg halen. Wij hebben juist nestkasten opgehangen waar elk jaar wel 2x nestjes worden uitgebroed, zó leuk!

Oeps tiepfaudt, zou ie de quotes van deze maand gaan halen _O-

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:43

Oh wat ontzettend schattig!
Dat vogeltje speelt onder één hoedje met de paarden! Paarden hebben vrij af bij gebrek aan halsters. :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:47

Wat leuk ook dat ze elk jaar die plek uitkiezen, terwijl de halsters er misschien wel elke keer anders bijhangen. Winterkoninkjes zijn zo schattig!

Wij hebben verschillende huisjes hangen en elk jaar wel enkele nesten roodborst, kool/pimpelmees, merel, spreeuw, duif. Ook vaak nestjes op een niet zo handig plekje. Een roodborstje in de schuur die elke keer flink boos piept als we in de schuur zijn. Een merel op een heel wiebelig randje bij de schuurdeur, dus die heeft nu een plankje gekregen aan de andere kant en maakt daar dankbaar gebruik van. Maar ook spreeuwen die nestelen in een boomkruiperkast (ze hebben zelf de ingang groter gemaakt). En duiven in de uilenkasten. Tsja, ze laten zich blijkbaar niet sturen :')

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Rije schreef:
Oooh wat een creatief bedacht plekje! En winterkoninkjes zijn zelf al zo klein, hoe klein zijn baby-winterkoninkjes dan...?! :Y) := Ik volg graag!!!

Klein. Met een grote snavel. :P

(winterkoning, een paar jaar geleden hier in de tuin)

De grap was dat ik dat ding had opgehangen, juist doordat dat bordje "gone golfing" eraan hing, zodat het logisch was dat er niets iets inzat als je er naar keek. Maar dat plan ging dus niet door _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Supergrappig dat huisje mèt vogels :')

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:09

Hier kraakt een winterkoninkje ook de nu nog lege zwaluwnestjes en bouwt die helemaal dicht.
Vorig jaar zat er een winterkoninkje in de bundel stroomdraad te nestelen... Dat was wel lastig en ik heb maar een nieuwe rol aangebroken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:13

APCIII schreef:
Rije schreef:
Oooh wat een creatief bedacht plekje! En winterkoninkjes zijn zelf al zo klein, hoe klein zijn baby-winterkoninkjes dan...?! :Y) := Ik volg graag!!!

Klein. Met een grote snavel. :P

(winterkoning, een paar jaar geleden hier in de tuin)

De grap was dat ik dat ding had opgehangen, juist doordat dat bordje "gone golfing" eraan hing, zodat het logisch was dat er niets iets inzat als je er naar keek. Maar dat plan ging dus niet door _O-

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe snoezig is dat dan!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

Wat een geweldig topic! Hier ook gekke nestplaatsen gezien in het verleden: een koolmees in zo'n stenen brievenbus, zo'n verticale open gleuf zeg maar (er werd een bordje door ons bijgehangen om er tijdelijk geen post in te doen, was op een privéterrein dus geen gevaar voor postbodes), en een pimpelmees die in een ijzeren hek een nestje had gemaakt, via zo'n opening waar normaal een slot mee dicht gaat. Hek werd gelukkig niet meer gebruikt.

Ik kijk al uit naar de foto's van de kleine winterkoninkjes!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Super leuk. Hier ooit een nestje in een hark. Die hing opde kop onder een overkapping.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Wat een onhandige plek, maar wat super leuk om te zien zo <3 echt benieuwd hoe nu verder! Je snapt dat wij graag updates willen he :D