Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lukasje schreef:Zou ik hier een vraag mogen stellen? Hoop dat je het niet vervelend vindt TS dat ik je topic even kaap.
Als tip wordt hier vaak vetbed gegeven. Tot heden heb ik steeds Action badmatten gebruikt. Nu verwacht ik -hopelijk- deze zomer ook een pup, dus mijn interesse in vetbedden is gewekt. Echter, ik zie door de bomen het bos niet meer. Is er verschil in kwaliteit? Ik zie puur synthetische, maar ook mixen met 50% wol … Welke vinden jullie top ?
Antislip, witte achterkant.7September schreef:Heb je tips voor welke borstel(s) fijn zijn om zelf te gebruiken?
KimD schreef:Lukasje schreef:Zou ik hier een vraag mogen stellen? Hoop dat je het niet vervelend vindt TS dat ik je topic even kaap.
Als tip wordt hier vaak vetbed gegeven. Tot heden heb ik steeds Action badmatten gebruikt. Nu verwacht ik -hopelijk- deze zomer ook een pup, dus mijn interesse in vetbedden is gewekt. Echter, ik zie door de bomen het bos niet meer. Is er verschil in kwaliteit? Ik zie puur synthetische, maar ook mixen met 50% wol … Welke vinden jullie top ?
Dit, en niks anders, laat het je niet wijs maken.Antislip, witte achterkant.
https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... slip-effen
https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... lip-2kleur
https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... lip-3kleur
.
Lukasje schreef:Zou ik hier een vraag mogen stellen? Hoop dat je het niet vervelend vindt TS dat ik je topic even kaap.
haha1995 schreef:Onze Da doet ook altijd even een kennismaakrondje voor je pup...Dan hoeft ze niks komt ze binnen ,word ze geaaid en krijgt een knuffel en een snoepje....kost trouwens niks...dan is de volgende keer de enting halen of titeren minder eng....
https://www.anicura.be/onze-diensten/hond/titeren/ sowieso is titeren aangeraden ook al heb je geent...Zo hadden wij een pup waarvan de enting niet gepakt had en opnieuw geent moest worden ...en we hebben er 1 lopen die al 10 is en waarvan de titer nog steeds goed is na zijn pup enting...
Ik heb langhaar honden en borstel en knip de voetjes altijd zelf...we hebben wel een waterblazer die is heel fijn met langharige honden..
Wiesje schreef:7September schreef:Heb je tips voor welke borstel(s) fijn zijn om zelf te gebruiken?
Kammen, of een borstel met lange tanden zonder bolletjes aan de puntjes.
Een kam werkt het beste. Daarmee kun je zien of je helemaal tot op de huid gekamd hebt. Een borstel werkt vaak alleen in de bovenste laag.
Verder bestaan ee ontwolkammen een kam met lange en korte tanden, afwisselend achter elkaar geplaatst. De helpen mee de loszittende onderworpen uit de vacht te kammen.
En kam je hond ook vooral niet TE vaak omdat je daar bij een hond met een dubbele vacht (jouw hond dus) alleen maar het verharen stimuleert. Dus je hond gaat meer verharen dan nodig is op het moment dat je te vaak kamt.
In het begin moet je pup er aan wennen, maar als hij het eenmaal kent niet meer te vaak doen.
Punten van aandacht: de broek (lange haren op de billen), achter en onder de oren, de staart, lange haren aan de buik, lange haren op de boeg van de hond, af en toe de lange haren aan de achterkant van de voorpoten. De rest zal niet snel gaan klitten.
Schuur_ schreef:Als tuigjes tip wil ik de Hunter London Vario meegeven. Lekker goedkoop dus dan houdt het je ook niet tegen om meerdere tuigjes te kopen zodat je altijd een passend tuigje hebt.
Verder heeft pup hier eerst een tijd in een doos geslapen. De fruitdozen van de action met een fleecedeken voldeden de eerste weken als mand. Ook niet erg als er keer de tanden in gaan want je haalt zo nieuwe.
Qua trainers/kleine snoepjes is goedkoop kipfilet halen, koken en klein snijden een voordelige en gezonde optie.
Deri schreef:Ik zag het nog niet staan. Maar een kong vond ik ook onmisbaar. Vooral tijdens de vroege benchtraining tijdens het opbouwen. Die vulde ik dan met iets lekkers als ik iets moest doen voor 5-10min, en dat was perfecte timing voor het langzaam opbouwen.
. Fair schreef:Wat voor mij onmisbaar is/was in de puppytijd (7 maand oude puber nu) was een likmat, bench/puppyren en ook hekjes voor in huis voor waar hij niet mag komen. Ik heb de achterkamer afgezet, zodat de katten daar een rustplekje hebben.
En vergeet niet hoeveel kosten je kwijt gaat zijn aan oppas en training! Dat kost best wat! En ook natuurlijke kauwnacks zijn bij ons een grote uitgave.
). Lukasje schreef:Ik had voor pups altijd de pup Kong (zachter) om dan nadien over te schakelen op de zwarte variant. Echter mijn huidige hond vindt een Kong maar niks, ook als pup niet . Zij heeft liever de Sodapup Flower Pot.

Vieze oren duiden meestal op een disbalans van binnen of een reactie op iets (bijvoorbeeld vuil water in de oren) en preventief schoon houden is in principe niet nodig.
wel belangrijk om je hond te leren dat je in de oortjes mag kijken en bijvoorbeeld een droog doekje door halen. Net als leren tandjes kijken (en later tandenpoetsen, in het begin verwacht ik eerder dat je tandenborstel wordt opgevreten
).

7September schreef:Wat doen jullie m.b.t. verzorging en EHBO?
Ik las ergens dat het goed is om een EHBO honden set aan te schaffen en dat honingzalf (voor op een wondje) ook altijd goed is om in huis te hebben.
Verder zag ik online dat een thermometer werd aangeraden en een tandenborstel en dat het reinigen van oren wordt aangeraden.