Wie heeft er ervaring met stichting dierenbemiddeling Europa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eliana

Re: Wie heeft er ervaring met stichting dierenbemiddeling Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 17:06

Wij zijn gastgezin voor animal in need,dan kun je de hond dus in Nederland bezoeken.
We hadden nu een hondje te logeren maar die is alweer geadopteerd maar die was echt zo mak.
Is al 3 maar was zindelijk, sliep snachts in een mandje netjes door. Ging prima met onze eigen hond katten en kinderen, liep netjes mee aan de lijn
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 17:24

Wij hebben er eentje van verhuisdieren geadopteerd, 5 jr geleden. Heel veel problemen maar voor ons valt er prima mee te leven. Maar wat voor hond zou je willen? Eentje die lief is voor kinderen, waar je veel mee kunt ondernemen, niet te groot, niet tot nauwelijks verhaart?
Denk eens aan een borderterrier, fantastische honden. Maar weinig fokkers in Nederland en wachtlijsten.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 19:13

Wij hebben alleen maar (buitenlandse) herplaatsters gehad en ik zou niet anders willen. Voor zo'n hondje kun jij letterlijk een wereld van verschil maken. Sinds we een gezin hebben gaan we wel voor pups, die hebben gewoon minder bagage bij zich en zijn meer naar eigen had te zetten. Maar we hebben in het verleden ook hele leuke volwassen herplaatsters gehad.
Een hondje uit het buitenland vraagt wel geduld, inzicht en inzet. Je weet nooit zeker hoe ze het in hun nieuwe omstandigheden gaan doen en ze kunnen echt even tijd nodig hebben om te landen.

Bij stichting Câine Rescue kun je ook hondjes bij gastgezinnen in Nederland bezoeken en heb je een optie tot adoptie voor hondjes die rechtstreeks uit Roemenië komen. Dan fungeer je een week als gastgezin en als de match er is kan de hond bij jou blijven. Als het na die week toch niet past zoeken ze een andere adoptant voor de hond. Dat vind ik wel een mooie optie en een stuk minder grote gok dan een hond rechtstreeks uit het busje mee naar huis nemen. Dat hebben wij ook gedaan en dat heeft ons de meest geweldige hond ooit opgeleverd. Daar hebben we dus ook geen seconde spijt van gehad maar je neemt dan wel een gok. Er was over ons hondje al wel heel veel bekend dus dat scheelt wel. Ze is recent overleden aan een enorme hersentumor (domme pech, niet gerelateerd aan haar buitenlandse roots) en was tot op de laatste dag lief, vriendelijke, meewerkend en vol vertrouwen terwijl ze echt extreem veel pijn heeft gehad. Alle tien de dierenartsen die we in haar ziekteproces hebben gezien waren onder de indruk van haar karakter en gedrag, ze was gewoon echt een hele fijne hond.
Ik zou sowieso naar een stichting zoeken met veel beschikbaar beeldmateriaal foto's en filmpjes (dus niet een paar foto's van een hondje op de arm) en die je ook echt wat zinnigs over het karakter van de hond kunnen vertellen. Verder vind ik een prettig contact en normale adoptie contracten belangrijk. Een stichting die zich ook inzet voor castratie projecten en voorlichting en hulp ter plekke vind ik een must.

Het is momenteel echt een totaal onoverzichtelijke chaos qua stichtingen dus ik zou adviseren om een aantal stichtingen waar je een goed gevoel bij hebt te kiezen en daar uit te zoeken wat ee over te vinden is en/of contact op te nemen. Een gevoel bij een hondje is heel belangrijk maar een goede en meedenkende stichting nog veel belangrijker!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 19:44

Vooral niet in een nacht over ijs gaan is het devies ;)
Er zitten helaas nogal malafide stichtingen tussen ook.

Inmiddels ben ik ook van mening dat je niet alles moet willen redden, wij kregen ooit via een Duitse stichting een rescue uit Spanje, hond zou één tumor hebben en was om financiële redenen afgegeven.
Hond is voor transport nog gechipt, geënt, en had een transport van 36 uur achter zich.
Komt die arme hond hier aan, veel ouder en slechter dan de stichting beweerde, op de operatietafel laten inslapen hier, hond zat (bleek na RX) vol met metasasen.
Had het arme dier dan die lijdensweg bespaard en ter plekke ingeslapen.
Enige goeie eraan was dat ze nog 5 goeie weken met veel knuffels en goed eten gehad heeft.

Wat mensen hier ook aangeven, kies liever een hond die al in een gastgezin in Nederland zit, waarvan al een iets betere inschatting te geven is met wat je van doen hebt.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 20:45

Marloez schreef:
Oh trouwens, dierenopvang Koningen in Balkbrug is ook een echte aanrader! Geen idee of dat een beetje in de buurt is voor jou.

Hier wil ik graag een opmerking over plaatsen.
Ik ben ooit bij Koningen kennis gaan maken met een buitenlands hondje en besloot haar te adopteren.
Nadat alle formaliteiten waren afgehandeld werd ik gefeliciteerd, met de opmerking dat ze van mening waren dat het de ideale beginnershond was.
Nu ben ik geen hondengedragskundige maar ik ben ook zeker geen beginner.
Deze hond bleek zwaar getraumatiseerd. Ze heeft veel problemen veroorzaakt en me vaak met mijn handen in mijn haar laten zitten.
We zijn inmiddels 13 jaar verder, ik heb er een fantastische hond door gekregen maar vraag niet hoe.
Dus Koningen betrouwbaar: nee, voor mij niet. Ze kenden deze hond echt niet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 20:50

Maar dat was 13 jaar geleden. Misschien is er ondertussen wel een boel veranderd

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 20:53

Tuurlijk, dat kan, en dat hoop ik ook

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:12

Wat een vervelende ervaring, Bitchy. Heb je contact gehouden met hun toen alles anders ging dan gepland?

Ik hoor tot nu toe alleen positieve ervaringen en ken in de buurt een aantal mensen die met veel plezier en zonder problemen een leuke sociale hond van Koningen hebben geadopteerd. Ze werken sowieso met een proefperiode van minimaal 3 weken dus dat kan dan toch eigenlijk niet mis gaan. Je maakt ook eerst kennis en gaat dan wandelen met de hond. Er zit totaal geen druk achter.

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 18:23

Ja, ik heb ze op de hoogte gehouden.
Ik mocht haar terugbrengen, én ze boden aan om de proefperiode te verlengen.
Haar terugbrengen vond ik geen optie, dat kreeg ik niet over mijn hart.

Vanuit Koningen werd er geen druk op mij gelegd, begrijp me ajb niet verkeerd.
Het ging er me eigenlijk meer om dat ze de indruk hadden dat het een ‘beginnershond’ was maar ze een gefrustreerd, zwaar getraumatiseerd, angstig en onzeker hoopje ellende bleek te zijn.
Vandaar ook mijn opmerking dat de medewerkers van Koningen de hond helemaal niet kenden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:08

Amber_anne schreef:
Maar dat was 13 jaar geleden. Misschien is er ondertussen wel een boel veranderd

Ik heb 6 jaar terug een minder goede ervaring met ze gehad. Zou ze niet aanraden..