Fokker vraagt aanbetaling overleden kitten te houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:42

Er is niks mis met een aanbetaling, want ze haken bij bosjes af als ze ergens anders iets sneller of mooier kunnen krijgen. Of ze bedenken zichzelf om de vreemdste redenen. Het voorkomt juist impuls aankopen.

Dus ik vraag wel een aanbetaling maar zo snel een kitten ziek wordt, niet oke lijkt of zelfs overlijdt dan gaat de aanbetaling meteen terug naar de koper. Ik heb ook wel eens dat ze dan gaan doorduwen dat ze willen meebetalen aan medische kosten en kost wat kost het kitten wel willen kopen. Ik geef dan aan dat ik er ben om ze te beschermen tegen emotionele impulsieve acties waar ze spijt van krijgen en waar gedoe van komt. Ik annuleer dus ooit uit eigen beweging een kitten als ik het gevoel heb dat het kitten niet oke is. Dan gaat ook de aanbetaling meteen terug.

Je kan niet een defect product verkopen of helemaal niet leveren en zeggen: Och pech want ik heb kosten gehad. Ook niet als je het kitten bij wijze van nog 10 weken langer laat zitten.

Je koopt ook geen auto die bij de dealer op de plaats affikt en dat ze zeggen: Och pech want jij ging nog op vakantie dus de auto staat hier 2 weken langer. :+

Ik heb ook wel eens 1x gehad dat ik een poes had verkocht en bleek het een kater. Dan hebben ze de keuze om te annuleren, dat is toch mijn fout?

xoranlover

Re: Fokker vraagt aanbetaling overleden kitten te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:45

Ja dat moet iedereen zelf weten. Maar ik heb echt zoveel meer mensen dan dat ik kittens heb. Ik breng ook altijd zelf de kittens weg en er zijn redenen van mijn kant uit om een kitten weer mee naar huis te nemen. Maar dat is een andere discussie. Kater hoort terug betaald te worden. Poes valt over te twisten. Maar ik persoonlijk zou het wel doen.

Jessix

Re: Fokker vraagt aanbetaling overleden kitten te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:51

Ik zou ook altijd terugbetalen want een kitten leveren die niet meer gewenst is, is sowieso een slecht plan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

imaudy schreef:
Volgens mij is het probleem dat de fokker zegt " als ik de aanbetaling van het katertje mag houden dan krijg je als tegenprestatie de eerste keus bij het nestje is het najaar. Als ik de aanbetaling niet mag houden dan weet ik dat nog niet"

Maar dat is een imaginair nestje. Bovendien wil ts niet zo lang wachten i.v.m. een alleenstaande kat die ze thuis heeft en heeft ze al elders geshopt als ik het goed heb begrepen.Het geld voor het overleden katertje heeft ze zowiezo recht op; als je dit zou zien als een pakketkoop (2 uit 1 nest) dan kan de fokster dat in feite nu ook niet meer leveren en wordt daarmee de koopovereenkomst ontbonden en moet de aanbetaling voor het poesje ook terug.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:06

Zonnetje81 schreef:
Kabayo schreef:
Maar hetgene wat fokker niet kan leveren (kater) wil ze terug betalen . Wat ze wel kan leveren (poes) zou je misschien (?) de aanbetaling van kunnen houden. Ik vraag mij alleen af of het zwart op wit staat dat fokker 2 dieren levert (en anders koop niet door gaat) of dat ze 2 koopcontracten heeft (per kat)
Vind het wel een interessante vraag van ts. Ben benieuwd wat ‘je rechten’ zijn in zo’n zaak

Nee ze wilde juist de kater NIET betalen....

Ow jeetje, helemaal overheen gelezen. Nee dat snap ik ook niet. Andersom zou ik het iets meer snappen maar dan nogsteeds discutabel omdat de afspraak natuurlijk 2 katten waren

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:03

Die kater is risico voor de fokker.
Ja mensen rekenen zich wel eens rijk met fokken en met geluk zul je er vast wel wat op verdienen.
Maar met pech sta je hoogstens quiet en met meer pech ga je er bij in betreft kosten.

De poes is voor rekening van ts als je het mij vraagt.

Maar... een fokker met hart voor de dieren. Die een goede naam wil houden.
En toch al mensen heeft die het poesje graag willen, zou ik zeggen, dat krijg je ook terug.

Bovenstaande geen idee of het zo ook echt zit, maar zo zie ik het.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:33

Zonnetje81 schreef:
Als ik zoiets heb dan krijg je sowieso de kosten terug van het overleden diertje. Als je akkoord gaat met het poesje houden dan die natuurlijk niet. Ik zou als fokker je de keus geven om alles te annuleren en terug te storten. Je kan de gemaakte overeenkomst niet waarmaken....

Maar heel eerlijk veel fokkers hebben geen cent te makken en proberen je een oor aan te naaien.

Je verhaal vind ik warrig, wat wilde je doen?
- Poesje wel nemen en dan uit een ander nest iets nemen?

Dat er iets dood gaat is haar probleem, risico van het vak.

Wauw wat een aanname zeg!! Bedankt...

Ze vraagt het he?! Ws omdat je dus van plan bent om weer 2 kittens uit het volgende nest te nemen en dan alsnog moet betalen. NEE is ook een antwoord he ;) al geprobeerd?
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op Vandaag, 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:35

girlyggirl schreef:
Zonnetje81 schreef:
Als ik zoiets heb dan krijg je sowieso de kosten terug van het overleden diertje. Als je akkoord gaat met het poesje houden dan die natuurlijk niet. Ik zou als fokker je de keus geven om alles te annuleren en terug te storten. Je kan de gemaakte overeenkomst niet waarmaken....

Maar heel eerlijk veel fokkers hebben geen cent te makken en proberen je een oor aan te naaien.

Wauw wat een aanname zeg!! Bedankt...

Mag jij vinden, ik draai lang genoeg mee om dat te kunnen constateren.

Algemeen:
Waarom zou je tegen een klant gaan lopen piepen dat je zoveel kosten hebt gemaakt en daarom de aanbetaling nodig hebt. Zegt mij meer dan genoeg! Onprofessioneel is dat.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:37

Zonnetje81 schreef:

Wauw wat een aanname zeg!! Bedankt...[/quote]

Mag jij vinden, ik draai lang genoeg mee om dat te kunnen constateren.

Algemeen:
Waarom zou je tegen een klant gaan lopen piepen dat je zoveel kosten hebt gemaakt en daarom de aanbetaling nodig hebt. Zegt mij meer dan genoeg! Onprofessioneel is dat.[/quote]

Fijn dat mannen altijd zo lekker emotioneel kunnen reageren... mijn ervaring :knuffel: o en ik draai gelukkig nóg langer mee om te kunnen oordelen dat de meeste fokkers fantastische mensen zijn met hart op de juiste plek

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:38

girlyggirl schreef:
Fijn dat mannen altijd zo lekker emotioneel kunnen reageren... mijn ervaring :knuffel:

En dat is geen aanname? :')

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:40

Inmiddels bericht van de fokker terug en ook het volledige bedrag. Ze gaf aan dat ze achteraf ook vond dat ze het niet had moeten vragen en dat het haar eigen risico was dus even goede vrienden.

In ons eerste contact had ik mijn situatie uitgelegd en alleen gevraagd naar het katertje. Zij heeft zelf voorgesteld om er een tweede kitten uit het nest bij te nemen en laat sowieso nooit één kitten gaan naar een huis waar niet al een kat aanwezig is. Dit was met het oog op de toekomst een logische keuze.

Het poesje gaat nu dus naar een stel die ik toevallig bij één van de kittenvisites had ontmoet en waar dus een zusje ook heen gaat. Ook daar zijn al 2 oude katten dus het is goed zo.

Oh en ik ben geen vrouw. En Zonnetje81 geen man voor zover ik me kan herinneren. :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:40

Zonnetje81 schreef:
girlyggirl schreef:
Fijn dat mannen altijd zo lekker emotioneel kunnen reageren... mijn ervaring :knuffel:

En dat is geen aanname? :')

Goh je snapt m hahaha zeg er zelfs nog bij " dat is mijn ervaring" iets met sarcasme? :')

Als zonnetje geen man is moet ZE even haar profiel aanpassen :D
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op Vandaag, 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:42

Rawr schreef:
Inmiddels bericht van de fokker terug en ook het volledige bedrag. Ze gaf aan dat ze achteraf ook vond dat ze het niet had moeten vragen en dat het haar eigen risico was dus even goede vrienden.

In ons eerste contact had ik mijn situatie uitgelegd en alleen gevraagd naar het katertje. Zij heeft zelf voorgesteld om er een tweede kitten uit het nest bij te nemen en laat sowieso nooit één kitten gaan naar een huis waar niet al een kat aanwezig is. Dit was met het oog op de toekomst een logische keuze.

Het poesje gaat nu dus naar een stel die ik toevallig bij één van de kittenvisites had ontmoet en waar dus een zusje ook heen gaat. Ook daar zijn al 2 oude katten dus het is goed zo.

Oh en ik ben geen vrouw. En Zonnetje81 geen man voor zover ik me kan herinneren. :)

Oh wat fijn!!
Kan je nu weer uitkijken naar 2 nieuwe schatjes!
Het is zo @#^&** als je iemand moet teleurstellen dat een kleintje ziek is of dood is. En je had al ellende van de overleden kat.

;-)