Goof schreef:TS, je krijgt allemaal tips met hondenrassen erin, maar volgens mij zat je twijfel in wel of geen hond als eerste, toch?
Ik heb nu ruim 17 jaar honden en heb (samen met mijn man) belosten dat als de huidige 2 er niet meer zijn juist niet meer voor een hond te gaan.
Ik vind het heerlijk, maar ook beperkend en ik merk dat ik mezelf toch ook wel wegcijfer voor de honden omdat ik ze wil bieden wat ze nodig hebben en ik wil dat niet meer.
Ik zou het wel missen en ik denk dat ik een oppas-/ wandelhond dan wel heel leuk zou vinden.
Ja klopt, daar zit de eerste twijfel in.
En dan met name het stukje dat ik bang ben voor een hond met verlatingsangst en niet meer normaal de deur uit kan eventjes.
Mijn vorige honden gingen eigenlijk altijd overal mee naar toe, maar er moeten ook boodschappen gedaan worden en de 2x in de week een uurtje sportschool wil ik ook niet opgeven. Maar hoe vaak komt dan een hond met verlatingsangst voor vraag ik me ook af, op internet kom je het vaak tegen; maar mensen openen natuurlijk geen topic over hun hond die wél alleen thuis kan blijven (om tips te vragen, dit gaat immers al goed).
Ik heb best een rustig leven, op werk en sport na heb ik niet echt hobby’s meer. De dieren waren altijd mijn leven (pony’s en honden) maar nu heb ik dus al een aantal jaar geen dieren meer. Eerst vond ik het heerlijk, ik hield veel geld over, kon doen wat ik wilde. 2x op vliegvakantie geweest. Maar na de tweede keer besloten dat nooit meer te doen, het is zo niet mijn ding.
En nu merk ik dat ik het steeds meer ga missen… Wat ik eerder al schreef, ik kom minder buiten (naast het hardlopen verder wandel ik nooit meer) en kan me er slecht toe zetten.
Qua rekening houden met vakanties denk ik wel dat dat goed komt, wij kamperen alleen nog maar en mijn vriend gaat dan vaak vissen of we wandelen dagtochten, activiteiten waarbij de hond prima mee zou kunnen.
Maar mijn omgeving zegt, doe nou niet, begin er niet aan, je bent nog jong en kan nu doen wat je wilt. Maar ik denk dan alleen maar; met een hond kan dat toch ook? Het trainen was mijn lust en mijn leven, iedere middag na werk liep ik 1,5-2 uur op strand te struinen.
Oppas-/wandelhond heb ik ook naar gekeken, maar vind dit toch wel een dingetje… Je loopt immers met iemand anders zijn hond (waar die gene waarschijnlijk ook heel erg gek op is en van houd), wat nou als er wat gebeurd?