Wat is nou gewoon goed hondenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Ik gaf voorheen Acana maar doordat mn 2 oudjes na jaren dat gevoerd te hebben beide hart en lever falen kregen durfde ik mn jonge honden dit niet te blijven voeren.
Misschien was het stom toeval maar ik kon het niet loslaten.
Ook was er toen iets veranderd aan de brok waardoor ze vaker geen vaste drollen meer hadden dus toen opzoek gegaan.
Tijdje op Farmina brokken gestaan verschillende soorten een tijd lang maar ook daar deden ze het niet lekker op en toen uiteindelijk over op kvv en daar doen ze het nu al jaren goed op.
Als we op vakantie gaan of ik vergeet wel eens mn vlees uit de vriezer te halen dan krijgen ze wel Acana of farmina.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Mars schreef:
Heb jij verandering gemerkt in kwaliteit van Acana _Nelleke_? Ze zijn een ruim jaar geleden opgekocht door Mars Petfood (ja de Mars van de chocolade) en meer mainstream gegaan. Ik las dat diverse mensen wel verschil merkten qua hoe het voer viel bij hun hond.

Wij geven Farmina N&D Ocean aan onze hond icm kvv. Ik ben ook vegetarier maar heb geen problemen met vlees klaarmaken of voeren. Een hond alleen plantaardig voeren zou ik nooit aan beginnen, er is een verschil tussen leven en overleven imo.

Jep. Dat is de reden dat ik er mee gestopt ben. Ze hadden ook vrijwel direct de samenstelling aangepast. :)

Mars

Re: Wat is nou gewoon goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

Jammer kiwiwitje, ik overwoog Acana of Orijen destijd voor onze hond. Maar op diverse fora las ik dat Mars meteen begon met receptuur aanpassen na de overname. En dat de kwaliteit achteruit ging wat leidde tot dunne ontlasting etc bij veel honden.

Over Farmina zijn wij tevreden, hopelijk geen overname daar :=