Wat doen met overleden kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Wat doen met overleden kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 08:35

Heel veel sterkte :knuffel:

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 08:58

Ik heb recent mijn kat laten inslapen en daarna individuele crematie. Wij begraven alles altijd in de tuin maar ivm 30 cm sneeuw ging dat even niet. Zijn as ga ik alsnog in de tuin begraven bij de andere dieren. Zo ligt hij toch bij de rest. Misschien is dat ook wel wat voor jou, dan is je lieve kat alsnog op 1 van zijn favoriete plekjes maar hoef je niet bang te zijn voor opgraven oid.

Heel veel sterkte met de komende periode.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 09:04

Wij hadden de eerste individueel laten cremeren. Was eigenlijk de bedoeling uit te strooien, maar mijn man kon het niet en had een speciale urn laten maken die er niet uit ziet als een urn...
Eindstand is nu vele jaren later dat we 4 van die kunststukjes hebben staan :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 09:48

Ik denk dat je al heel veel voor haar gedaan hebt. Mijn dierenarts zei: “een kat weet niet hoe oud hij is, alleen hoe zijn leven nu is”. Voor Woezel was het ook gewoon einde oefening en hij is ook heel rustig, en bijzonder snel, ingeslapen. Als het op is, is het op.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:48

Heel veel sterkte!

Ik heb vorig jaar binnen 8 weken afscheid moeten nemen van allebei mijn katten. De eerste was gepland en is thuis ingeslapen en heb ik zelf, met een vriendin, naar het crematorium gebracht.
De tweede vond ik half verlamd op zaterdagochtend en is door de spoedarts in de kliniek ingeslapen. Deze is via de Dierenambulance de daaropvolgende week naar hetzelfde crematorium gebracht.
Beide zijn individueel gecremeerd.
Ik heb dus voor beiden exact dezelfde "urn" als Foaly. Maar dan gekocht via Temu en een blauwe (voor de blauwe poes) en een oranje (voor de oranje kater). Ik heb ze daar besteld als zijn opbergpot voor theebladeren.
Ze staan nu naast elkaar in een kast. Ik heb nog een beetje as van beiden in de strooibus overgehouden. Ze waren altijd 8 pootjes op 1 buik, dus als de tuin op orde is wil ik sowieso deze as mengen en samen begraven.
Foaly schreef:
Ik heb mijn katje die in december overleden laten cremeren en zij zit nu in deze urn:

https://www.bol.com/nl/nl/p/zwarte-poez ... 066685097/

[ Afbeelding ]

Ik vind hem heel schattig, en niet zo opvallend ook.

Heel veel sterkte :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 13:17

Dit is trouwens mijn urntje Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 13:33

Heel veel sterkte!

Wij hebben de honden individueel laten cremeren.
Gaan bij een dierencrematorium waar we de hond zelf mogen brengen en wachten op de as.
Mijn honden gaan dus in principe meteen weer mee naar huis (eerst in een asblik).

Later kiezen we dan een kleine urn en verstrooien later nog een deel van de as.
Onze Easy bijvoorbeeld was gek op de zee, dus die hebben we terug naar zee gebracht...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 14:08

Sterkte.

Ik heb voor al mijn katten gekozen voor gezamenlijke crematie. Van elk kreeg ik heel lief een kaartje van de dierenarts en ook van het crematorium. Voor mij was dit goed zo.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 14:09

Heel veel sterkte!

Als je haar niet in de tuin wilt begraven zou ik gaan voor cremeren.
Wij hebben onze kat wel in de tuin begraven, hij kwam zo graag buiten.

Je zou eventueel ook nog een stuk bos of weiland in de buurt kunnen zoeken maar als ze daar nooit echt kwam zou ik dat ook niet doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:03

Heel veel sterkte TS!! Nee je bent niet egoïstisch bezig geweest. Je hebt grondig en uit liefde gezicht naar de oplossing om langer van elkaar te genieten. Helaas blijkt deze er niet te zijn en kies je uit liefde voor los laten!
Sterkte

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 20:17

Sorry ik heb niet alles gelezen.
Ben kapot, gebroken, leeg en geen idee wat nog meer.
Heb voor nu de opdracht gegeven individueel cremeren en wat ik ermee ga doen heb ik nog geen idee van.
En dan te bedenken dat ik 15 jaar geleden dit topic plaatste

[BB] Maine Coontje Fientje en Birmanenprinsesje Layla

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:33

Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:12

Heel veel sterkte!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:23

fransje23 schreef:
Misschien iets om te overwegen, je kunt je kat ook thuis laten inslapen ipv bij de dierenarts.
Vond ik voor mij, en de kat, erg fijn.

Ik heb het de laatste keer ook zo gedaan. Dat was inderdaad de minst erge optie voor iedereen.

De keer ervoor wel naar de kliniek gebracht, en de overleden kat mee naar huis genomen.

En bij beide de volgende dag het lijkje naar de dierenarts gebracht.

Ik snap dat niet iedereen dat prettig vindt. Aan de andere kant: als je je dierenarts je dier bij leven toevertrouwt, waarom dan niet daarna. Terwijl het dan alleen nog om een lijfje gaat. De ziel zit er niet meer in.

Als je kiest voor cremeren dan lijkt het mij verstandig om van tevoren eerst bij het crematorium te gaan kijken. En als je nu nog niet weet wat je daarna met de as wil doen: zet het in een kast. En op het moment dat je weet wat je wil dan pak je de as en doe je ermee wat je bedacht hebt. Het hoeft niet allemaal binnen een week.

Heel veel sterkte, TS.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:02

Ik heb mijn kat laten resomeren in Nieuwkuijk. Hele lieve mensen.
Ik heb ervoor gekozen om hem in een groep te doen en dan wordt de "as" uitgestrooid in de zee. Het kan ook individueel. Ik vond het wel een mooi idee dat hij nu de wereld rond gaat via het water.
Veel sterkte!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:06

Heel veel sterke TS!

Ik heb een beeldje laten schilderen. Kostte wel €170, maar ze staat nu mooi op een plank boven de tv. Ik vind het subtiel.

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:32

Selina schreef:
Heel veel sterke TS!

Ik heb een beeldje laten schilderen. Kostte wel €170, maar ze staat nu mooi op een plank boven de tv. Ik vind het subtiel.

[ Afbeelding ]

Ik heb via Selina destijds de link gekregen naar de maker van deze urnen en deze ook besteld! Wel net iets anders laten maken.

Afbeelding

Veel sterkte TS!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:40

Dat is altijd heel naar. Veel sterkte met de moeilijke keuze en komende tijd. Ik heb mijn honden thuis laten inslapen. De eerste hond is meegenomen door de dierenarts en toen naar het crematorium gebracht. De andere hond en de katten heb ik zelf gebracht.

De honden en 2 katten heb ik laten cremeren. Ik vond het fijn om ze weer thuis te hebben. Ik heb een brons kleurig beeld ( urn ) van een Border collie voor mijn hond en een beeld van een kat voor mijn katten. Deze staan in een vitrinekast. Misschien strooi ik ooit wel uit, maar voor nu vind ik het zo wel goed.

Afbeelding

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

De meilandjes hebben hun hond laten opzetten. Kun je ook nog overwegen al zullen de meningen daarover niet altijd positief zijn gok ik.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:37

LadyDaily schreef:
De meilandjes hebben hun hond laten opzetten. Kun je ook nog overwegen al zullen de meningen daarover niet altijd positief zijn gok ik.

Dat vind ik zo luguber! Zou zoiets nooit doen.
Ik wil juist iets wat niet opvallend is, maar waarbij ze wel bij ons is :(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

Heel veel sterkte TS! Wat ontzettend verdrietig :(:)

Ik blijf het ook lastig vinden om te ervaren wat goed voelt. Ik heb een konijn achter gelaten bij de dierenarts en voelde me daar onzettend rot over. Ik heb daarna later mijn kip en een ander konijn mee naar huis genomen en zelf begraven. Voor het konijn ook zodat haar maatje afscheid kon nemen. Dat zelf begraven vond ik ook vreselijk. Om je dier dan zo in dat gat te leggen. Ik heb de heilige graal nog niet gevonden :n Ik denk dat ik individueel cremeren bij een volgende toch de fijnste optie zou vinden. In ieder geval voor mijn eigen gemoedsrust en dat is toch waar je het uiteindelijk voor doet.

Voor degenen met dieren met maatjes, hoe doen jullie het dan met afscheid nemen? Komt je dier dan gewoon niet meer thuis of heb je nog een manier gevonden om aan de maatjes te laten zien dat het dier in kwestie niet meer leeft?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Ik heb de overleden katten altijd eerst nog weer mee naar huis genomen :j

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Verschillende situaties gehad hier.
1e kat thuis in laten slapen. Achtergebleven kat begon te blazen en de DA zei" die heeft het al door en is er al klaar mee". Niet het idee gehad dat de achtergebleven kat bleef zoeken.
2e kat op de praktijk in laten slapen en mee naar huis genomen. Achtergebleven kat kwam wat snuffelen maar had er ook snel geen interesse meer in.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Ik vind het zelf een fijne gedachte dat mijn dieren (van kip tot kat) bij ons in de tuin liggen. Van de vorige bewoners ligt er ook nog ergens een hond en een kat. Nu lees ik jouw beweegreden waarom je het niet in jouw tuin wilt/kunt doen, TS, maar wellicht kun je een potje met as onder een tuintegel in een hoekje van de tuin (bijvoorbeeld zo dicht mogelijk bij het huis) ingraven? Mocht er dan in de toekomst toch iets gedaan moeten worden, dan kun je het potje er tijdelijk uithalen en later - als de werkzaamheden gedaan zijn - weer onder een tegel op dezelfde plek plaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Heel veel sterkte TS :(:)
Er zijn ook asbeeldjes waar je echt niet aan af ziet dat het een urn is.
Ik denk dat ik voor zoiets zou gaan.