Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lonniejj schreef:De mri van Flynn destijds voor zijn hernia is in Utrecht gemaakt, ik heb het even voor je opgezocht; de mri zelf was ongeveer 1300 euro, daarnaast kwamen nog extra kosten voor consult/bloedafname (ook om hersenvliesontsteking uit te sluiten) en sedatie
De hele factuur van die dag bedroeg 1670 euro.
Met de kanttekening dat zijn hernia in zijn nek zat, ik geloof wel hoe verder ze het lijf moeten scannen wordt hij duurder.
Swift schreef:Dat ze angst heeft door alle onderzoeken kan inderdaad ook pateeke het is sowieso heel veel voor haar allemaal. Ik biedt haar inderdaad zoveel mogelijk steun en veiligheid maar het blijft natuurlijk wel naar.
SMRA ken ik inderdaad omdat we ook een Toller hebben Hennos (bij dat ras komt dat veel voor helaas) maar de symptomen passen niet echt. Ze heeft geen koorts, geen enorm stijve nek en zowel prednison als antibiotica hebben geen verbetering gegeven.
Bedankt, het is inderdaad een hele lastige periode...
Jeetje wat heftig dat jij je hond hebt moeten laten gaan, heel veel sterkte! Als het gedrag zo veranderd en het niet veilig meer is heb je ook geen keus.
Nala blijft tot nu toe wel lief en meewerkend maar ze voelt wel anders aan, ze kijkt vreemd uit haar ogen, reageert anders en ze heeft ook een hele andere geur heel gek. Ze heeft nu ook steeds vaker episodes waarin ze heel erg moet trillen en hijgen. Vanmorgen vroeg werd ik gewoon wakker omdat ze zo lag te trillen tegen me aan.
We hebben toen alles begon zo'n helling/trapje voor bij de bank gekocht maar zelfs daarmee komt ze de bank niet meer op en af. Ze gaat dus nog steeds achteruit en ik wil haar zo graag helpen maar heb ook geen idee hoe.
Heeft iemand hier een idee waar in noord Nederland een MRI te maken is? Wij komen zelf uit Drachten. Ik kan op Google niet echt iets vinden. En voor de mensen die een MRI hebben laten maken bij hun hond, kunnen jullie een globale indicatie van de kosten geven? De CT-scan komt uit op zo'n 1600 euro en als ik Google mag geloven scheelt dat niet gek veel met een MRI...
Meert schreef:Heb je het idee dat ze bij die episodes ook (meer) pijn heeft?
Mijn hond heeft een paar jaar geleden een nekhernia gehad. Omdat ze niet een heel duidelijk beeld liet zien, wist de dierenarts niet zo goed waar de pijn vandaan kwam. Het vermoeden was eerst dat het uit haar rug kwam (ze had een paar jaar daarvoor een rughernia gehad), omdat ze met een wat bolle rug liep. Ze had duidelijk veel pijn en op momenten hele erg pijn waarbij ze soms ineens een gil gaf en ook hijgde en trilde. Het leek er soms ineens in te schieten de pijn terwijl ze geen rare bewegingen maakte op die momenten. Pijnstilling hielp niet en rust ook niet. We zijn toen doorverwezen naar Utrecht. Daar wist de neurochirurg het ook niet zo goed. Met lichamelijk onderzoek reageerde ze nergens pijnlijk, ze liep goed, de reflexen waren goed enz. Ik kwam voor een CT-scan maar hij raadde een MRI aan omdat daar in ons geval waarschijnlijk meer informatie uit te halen was dan bij een CT-scan. Er is toen een MRI van de nek en rug gemaakt, en daar kwam een flinke nekhernia uit waar ze aan is geopereerd.
Myfairytale schreef:Den Ham inderdaad en ook Dierenziekenhuis in Oldenzaal. Is ook ver rijden, maar daar hebben ze er wel eentje die beter is (high field) dan in Den Ham (low field).
Swift schreef:Inmiddels zijn de uitslagen van het bloedonderzoek binnen daar is niks uitgekomen, we moeten nog wel wachten op de uitslagen van het onderzoek naar de parasieten.
Swift schreef:Ik ben ook blij dat er nu een beetje schot in komt maar ik vindt het allemaal ook heel spannend, want dat je een doorverwijzing krijgt naar Utrecht is niet perse een goed teken natuurlijk![]()
Dank je wel Myfairytale, we doen ons best!
Swift schreef:Ik ben ook blij dat er nu een beetje schot in komt maar ik vindt het allemaal ook heel spannend, want dat je een doorverwijzing krijgt naar Utrecht is niet perse een goed teken natuurlijk![]()
Dank je wel Myfairytale, we doen ons best!