Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Ik ben erg verbaasd dat er nog steeds zo veel Bravecto wordt gegeven, ik lees zoveel schrijnende verhalen. Zelf de dierenarts verkoopt het nog, totaal onbegrijpelijk.
BeFunny schreef:Poosje81 schreef:Ik volg even, ze bieden het hier nu ook aan bij de dierenarts. Formaatje Aussie - 187 euro per hond.
Mijn honden lopen veel buiten en teken zijn hier in overschot met allerlei enge ziektes. Elke dode teek is er 1, dat motto, maar issue is dat ik wel twijfel bij deze injectie.
Dus zoals gezegd, ik volg.
Honden worden veel minder ziek van teken.
Ik behandel niet preventief. Weiger troep te geven.
Ik maak zelf een goedje als ze een vlo hebben gehad of als er veel teken zijn omdat de chihuahuas last hebben van de teken en dat goedje werkt als een tierelier.
En 1 keer per jaar in het hoogseizoen ook vectra pipet want hier ook een teken paradijs. Werkt ook goed.

Leo schreef:Kralenkettingen zijn levensgevaarlijk

Princesj schreef:Want niet vaccineren is veilig? Ik hoop dat je je honden dan alleen in de tuin houdt?
En daarnaast dus bewuste ondersteuning voor en na en nooit samen met andere vaccinaties. En een bewuste timing (vroeg voorjaar). 
Leo schreef:Ik raad een extern middel aan, dus pipet of band maar enkel in hoogseizoen en evt bij daadwerkelijk een vlooienbesmetting.
L4 heb ik me vanbinnen en buiten over ingelezen, over laten adviseren door diverse deskundigen, en ik ken ieder artikel en bezwaar. Toch een bewuste keuze om dat wel te doen en dat mag ook.En daarnaast dus bewuste ondersteuning voor en na en nooit samen met andere vaccinaties. En een bewuste timing (vroeg voorjaar).