Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Angs1989 schreef:Het blijft een lastig verhaal. Ook deze dierenarts kan niks vinden, ze ziet er goed uit, gebit is goed. Ze is helemaal nagekeken en gevoeld. Voor nu is het plan vanuit hun om een hogere dosering pijnstillers te geven om te kijken hoe ze het daarop doet en of ze dan wel weer gaat eten. Maandag 29dec is er weer contact, tenzij ze in de tussentijd zou verslechteren.

Angs1989 schreef:De dierenarts waar ik vandaag was gaf aan dat de vorige dierenarts haar eigenlijk op een te lage dosering had voor een konijn, dus ze wil aankijken wat ze op deze dosering doet.
Er hebben nu ondertussen 3 dierenartsen naar gekeken, dus ik vertrouw voor nu even op hun oordeel.

Wintu schreef:Thats_Me schreef:Klinkt logisch. Als er toch iets van pijn of ongemak in het lijf zit dan zou ze door meer pijnstilling wel weer meer moeten gaan eten. Hopelijk valt het mee en gaat je konijn weer snel lekker eten.
Dat is symptoombestrijding
Thats_Me schreef:Nee, dat zie je verkeerd. Het is nodig om dingen uit te sluiten. Als ze door meer pijnmedicatie wel gaat eten dan weet je dus dat er ergens pijn zit in het lijfje. Dan kun je daarna gerichter verder zoeken. Het gaat immers om een konijn wat op dit moment gezond oogt en verder niks lijkt te mankeren, behalve het niet willen eten. De dierenartsen kunnen bij hun controles nog niks standaards vinden dus de pijnmedicatie verhogen is een logische stap. Er is ook een controlemoment ingepland om te bespreken hoe nu verder en de mededeling bij verslechtering direct bellen. Allemaal signalen dat de dierenarts echt wel weet wat die doet.
TS, ik hoop dat je konijn zelf weer lekker gaat eten. Je bent goed bezig.

Angs1989 schreef:Ik merk dat ik het lastiger vind om hier te reageren, omdat ik echt alles doe wat binnen mijn mogelijkheden ligt voor het konijn. Ik sta in nauw overleg met meerdere dierenartsen en volg hun adviezen zorgvuldig op. Omdat drie dierenartsen hebben aangegeven dat ik dit eerst een paar dagen moet aankijken, voelt dat voor nu als een juiste aanpak. Ze huppelt door haar hok en is actief, het oogt niet als een ziek konijn, ook zonder pijnstillers niet. De termijn van tien dagen is gekozen omdat de dierenarts in die periode op vakantie gaat en ik haar daarna graag weer bij dezelfde dierenarts op controle wil laten komen, zodat ik niet opnieuw het hele traject hoef te doorlopen.
Hopelijk wat begrip voor deze keuze.