Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anna79 schreef:De kat is echt niet ziekig hoor, op de foto knipoogde ze naar me omdat ze zo genoeglijk lag te spinnen. Ze heeft een goede eetlust en speelt veel, het is een hele actieve dame.
Ik ga volgende week met de dierenarts bellen om wat dingen te bespreken.
[ Afbeelding ]

Maaaarije schreef:Ik ben met onze kat in Marum geweest, Het Dierenartsencentrum bij Valerie de Melker, zij is tandheelkundig dierenarts.
Mogelijk is dat nog een optie voor je als je wel ergens ander heen zou willen afhankelijk waar in Friesland je woont.
Anna79 schreef:Ik zit zelf toch meer op een opvlamming van chronische niesziekte dan op het gebit eigenlijk. Ze dit nu bij mij op schoot en ik zie een gelig stukje in haar neus. Ze heeft ook iets vochtige oogjes, ze kunnen ook last van hun bekje hebben daarbij en kwijlen.
Ik ga volgende week even bellen en overleggen hierover.
[ Afbeelding ]
Iemand ervaring met chronische niesziekte?
BeFunny schreef:Ik zou idd ook aan iets onderliggends denken.
Hartklachten zorgen ook voor gebitsproblemen.
Tumor in de keel/neus streek?
Nierfalen? Ivm de stinkende druppels.
Ontsteking in de kaak?
Anna79 schreef:Pfff, jullie gaan wel ver hoor met bang praten![]()
Haar hart is goed. Bloedwaarden kunnen we inderdaad wel even prikken. Het snot lijkt wat af te nemen, verder is ze echt 100 procent zoals wij haar kennen, vrolijk, blij, opdringerig en druk.
We houden haar goed in de gaten, we zijn veel te gek op dit boefje.
BeFunny schreef:Ik zou idd ook aan iets onderliggends denken.
Ontsteking in de kaak?
Anna79 schreef:Ik ben ook heel blij met alle tips en ervaringen, ik neem alles in overweging.
Vandaag zat ze bij mij op schoot en zag ik kwijl. Dit had ik nog niet eerder gezien, vandaar dat ik aannam dat het vocht uit haar neusje kwam. Echter zijn van tijd tot tijd haar pootjes nattig en dat lijkt me dan weer niet logisch als dat allemaal door haar neus komt. Ik zie ook niet voortdurend snot, eerder af en toe een druppel.
Ook nog even in haar bekje gekeken, ik vond het tandvlees m.n. bij de hoektanden wat gezwollen.
Morgen bel ik de dierenarts hierover.
janderegelaa schreef:Anna79 schreef:Ik ben ook heel blij met alle tips en ervaringen, ik neem alles in overweging.
Vandaag zat ze bij mij op schoot en zag ik kwijl. Dit had ik nog niet eerder gezien, vandaar dat ik aannam dat het vocht uit haar neusje kwam. Echter zijn van tijd tot tijd haar pootjes nattig en dat lijkt me dan weer niet logisch als dat allemaal door haar neus komt. Ik zie ook niet voortdurend snot, eerder af en toe een druppel.
Ook nog even in haar bekje gekeken, ik vond het tandvlees m.n. bij de hoektanden wat gezwollen.
Morgen bel ik de dierenarts hierover.
Als ze niesziekte hebben en ontstoken tandvlees met pus moeten ze er gewoon allemaal uit.
MissyNr1 schreef:BeFunny schreef:Ik zou idd ook aan iets onderliggends denken.
Ontsteking in de kaak?
Naar mijn weten komen hartklachten mogelijk door gebitsproblemen en niet andersom. Bacteriën vanuit de infectie in de bek kunnen via de bloedsomloop een infectie van de hartkleppen veroorzaken.
TS: ik denk dat iedereen probeert mee te denken en probeert te delen vanuit eigen ervaring. Wij kunnen je dier natuurlijk niet beoordelen van achter een scherm. Als je je zorgen maakt is het goed om je diertje na te laten kijken en hopelijk valt het mee