Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tabby123 schreef:Ik weet niet hoe jouw honden met voer zijn maar die van mij heeft gewoon 24/7 brokken staan. Dus als we een keer wat langer weg zijn dan is er gewoon voer voor hem. Waarom laat je ze niet in je huis als je weg bent? Lijkt me voor beide honden meer comfort dan een schuur. Gezien de wagenziekte van 1 van de honden zal ik ze niet meenemen en lekker thuis laten. Onze buren laten de hond ook thuis als ze op vakantie gaan dan komt er iemand de hond een aantal keer per dag uitlaten.
De schuur is natuurlijk ook een prima optie als het maar comfortabel is ook voor de oude hond. Dan zal dat vast goedkomen een dag alleen thuis. Wij hebben het ook wel eens gehad dat ik met spoed naar een ziekenhuis moest 1,5 uur verderop en we niks meer voor hem konden regelen. Dan is het maar even zo dat hij een dag alleen thuis is.

TinkerTreas schreef:Tabby123 schreef:Ik weet niet hoe jouw honden met voer zijn maar die van mij heeft gewoon 24/7 brokken staan. Dus als we een keer wat langer weg zijn dan is er gewoon voer voor hem. Waarom laat je ze niet in je huis als je weg bent? Lijkt me voor beide honden meer comfort dan een schuur. Gezien de wagenziekte van 1 van de honden zal ik ze niet meenemen en lekker thuis laten. Onze buren laten de hond ook thuis als ze op vakantie gaan dan komt er iemand de hond een aantal keer per dag uitlaten.
De schuur is natuurlijk ook een prima optie als het maar comfortabel is ook voor de oude hond. Dan zal dat vast goedkomen een dag alleen thuis. Wij hebben het ook wel eens gehad dat ik met spoed naar een ziekenhuis moest 1,5 uur verderop en we niks meer voor hem konden regelen. Dan is het maar even zo dat hij een dag alleen thuis is.
Brokken laten staan kan niet omdat ze allebei erg beschermend zijn naar hun eten.
In huis van 9 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds, dan is het hele huis onder gepiest en gepoept. Dan voelen de honden zich ook niet fijn omdat ze dan zo nodig moeten dat ze het uiteindelijk maar in huis moeten doen omdat ze het niet op kunnen houden.
Inmiddels zijn we naar Nederland geweest en zijn de honden thuis gebleven. We hebben een holletje gemaakt in het hoekje van de schuur met de bench 2 oude dekbedden, stro op de bodem en de bench een stukje van de grond af. En ze had haar jas aan.
Onze oude hond waardeerde dit duidelijk. De jonge hond is veel buiten geweest, die zat veel op de tuinbank onder de overkapping. Daar heeft ze goed overzicht en ligt ze toch droog.
Ze heeft niet overmatig geblaft gelukkig.
Toen we thuis kwamen sprong de oude hond wel gelijk op de bank en ging daar opgekruld liggen. En volgens mij is ze er niet meer af geweest tot de volgende ochtend![]()
Het is dus prima gegaan. Maar voor de oude hond is het niet ideaal. Hopelijk is het nu niet meer nodig dat zij thuis blijft. Alleen kan ze prima overal mee naartoe. En als de pup straks groot genoeg is kunnen de Maremma's samen thuis blijven.
Iedereen bedankt voor de reacties en de tips.
Met kerst gaan we onze jonge hond wel reis pillen geven, hopelijk gaat het autorijden dan beter voor haar.
Keldeo schreef:Kan iemand ingrijpen als de Maremma de oude hond iets aan doet? Of is de oude hond dan aan zichzelf overgeleverd?
Ik zou er wel echt zaak van gaan maken dat je tenminste iemand hebt waar de hond aan went. Ze is ook vriendelijk en veilig voor jullie begrijp ik, dat kan je ook met een buitenstaander trainen. Want ook als jullie straks de pup hebben wil je dat er ingegrepen kan worden als er iets gebeurd. Niet eens dat ze perse elkaar wat aan doen, maar honden zijn soms ook achterlijk wild in hun spel en kunnen zich bezeren. Ook als een van de twee gewoon een smerige misstap maakt en kreupel is wil je dat er iemand is die dan wat zou kunnen betekenen.
Wat zijn Maremma’s trouwens prachtige honden
.