Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Herplaatsers hebben vaak een rugzakje. Als je een brave lab wil die herplaatst wordt is een hond die via de kngf komt ideaal. Of neem een moederhond van de kngf in huis. Dan heb je een perfect opgevoede hond en krijg je ook goede begeleiding erbij. De pups die de hond moet krijgen kun je ook voor kiezen dat deze niet bij je thuis geboren worden. Als de pups dan bij hun gastgezin geplaatst zijn komt de hond weer terug.
Zoolgangster schreef:SusanH schreef:Herplaatsers hebben vaak een rugzakje. Als je een brave lab wil die herplaatst wordt is een hond die via de kngf komt ideaal. Of neem een moederhond van de kngf in huis. Dan heb je een perfect opgevoede hond en krijg je ook goede begeleiding erbij. De pups die de hond moet krijgen kun je ook voor kiezen dat deze niet bij je thuis geboren worden. Als de pups dan bij hun gastgezin geplaatst zijn komt de hond weer terug.
Had een labxstabij uit een werklijn van hulphonden te logeren gehad. Hij zou zelf als hulphond in opleiding gaan. Leuk dier, erg attent op zijn mensen, maar hoge energie, ook al paste hij zich thuis braaf aan. Ging je 25 minuten wandelen naar het park, keek hij me aan: Leuk, gaan we nog iets doen? Oftewel: half uurtje wandelen was echt niet genoeg voor dat type hond. En toen hij 10 maanden was, hield hij zijn oren dicht, en ging als een echte eigenwijze puber op avontuur, niet luisteren als je riep. Leuk als je alle tijd hebt, maar als een hond zoiets doet als je straks naar je werk gaat, erg onhandig...
Laat staan als je die hond zelf hebt, plus rugzakje en de kinderen moeten naar school en je moet naar je werk...
Swift schreef:Wat leuk dat jullie zo'n fijn nieuw gezinslid erbij hebben!
Ik schrik ook van de onderste foto, de lichaamstaal van de hond laat al zien dat dit gedrag van je dochter spanning/onduidelijkheid oplevert. Het is heel belangrijk om je hond goed te kunnen lezen als je een hond wil combineren met jonge kinderen. Dit was een moment om je dochter te leren waaraan je kunt zien dat de hond zich niet prettig voelt en wat manieren zijn om de hond te laten merken dat je hem lief vindt zonder dat het spannend is voor de hond. Honden en kinderen zijn een hele leuke maar ook hele uitdagende situatie, je moet altijd allert zijn want van zowel hond als kind kun je niet verwachten dat zij de juiste keuzes/inschattingen kunnen maken.
Ik ben opgegroeid met honden en wij hebben nu twee honden. Eén uit Roemenië en één als pub geadopteerd via het asiel. Onze jongste was een baby toen ons oude hondje (op volwassen leeftijd geadopteerd uit Polen) overleed en ongeveer anderhalf toen er weer een hond in huis kwam. Dat was ook best een gok maar omdat we veel ervaring met honden hadden, onze oudste twee kinderen al ouder waren en op waren gegroeid met honden durfden we het toch aan. Het is heel goed gegaan en de honden zijn echt de beste maatjes van onze jongste (ze is nu zes) maar het koste heel veel tijd en energie om zowel kind als honden te leren hoe zich tot elkaar te verhouden. Onze honden zijn echt schatten en onze jongste al heel wijs maar ik laat ze nog steeds niet zonder toezicht omdat de verantwoordelijkheid altijd bij mij ligt.
Ik begrijp dat dit weer niet leuk is om te lezen nu je zo leuk een blije update deelt maar ik denk dat deze reacties voortkomen uit oprechte bezorgdheid en betrokkenheid. Ik hoop dat je ze ook zo kunt lezen en er iets mee kunt doen.