Hondendilemma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:28

Herplaatsers hebben vaak een rugzakje. Als je een brave lab wil die herplaatst wordt is een hond die via de kngf komt ideaal. Of neem een moederhond van de kngf in huis. Dan heb je een perfect opgevoede hond en krijg je ook goede begeleiding erbij. De pups die de hond moet krijgen kun je ook voor kiezen dat deze niet bij je thuis geboren worden. Als de pups dan bij hun gastgezin geplaatst zijn komt de hond weer terug.

kiki1976

Re: Hondendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 23:06

Ik ben echt niet tegen herplaatsers, onze 2e hond was een herplaatser van 2 jaar.
Onze zoon was op dat moment 1.5 jaar.
Ze kwam via de fokker bij ons met een heel eerlijk verhaal.
Hij is eerst half NL doorgereden zodat we bij ons thuis konden zien hoe ze zou reageren. Ondanks we op voorhand hadden afgesproken niet direct zouden beslissen.

De klik was zo enorm goed dat we haar een paar dagen later zijn gaan ophalen bij de fokker.
Ze was de grootste schaduw van ons zoontje, en later ook van onze dochter.

Mijn moeder had 2 herplaatsers uit Spanje.
1 ervan (op straat geleefd) was super betrouwbaar, ook met kinderen. Ze bewaakte ze wel met d'r leven.
De andere (gedumpt bij het asiel ivm verhuizing) was een ander verhaal. Met kinderen moest je opletten, maar die waren op de leeftijd dat ze dat begrepen en haar met rust moesten laten als ze lag. Ging altijd prima.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 23:26

Muppett schreef:
Lieser schreef:
Wat vind de dochter van een nieuwe hond in huis? Zij is degene die gebeten is, misschien zit ze helemaal niet te wachten op weer een hond in huis.

Zij is er ok mee. Ze laat de hond met rust en doet haar eigen ding.

Je dochter moet er happy van worden. Dat wordt ze niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 00:11

SusanH schreef:
Herplaatsers hebben vaak een rugzakje. Als je een brave lab wil die herplaatst wordt is een hond die via de kngf komt ideaal. Of neem een moederhond van de kngf in huis. Dan heb je een perfect opgevoede hond en krijg je ook goede begeleiding erbij. De pups die de hond moet krijgen kun je ook voor kiezen dat deze niet bij je thuis geboren worden. Als de pups dan bij hun gastgezin geplaatst zijn komt de hond weer terug.

Had een labxstabij uit een werklijn van hulphonden te logeren gehad. Hij zou zelf als hulphond in opleiding gaan. Leuk dier, erg attent op zijn mensen, maar hoge energie, ook al paste hij zich thuis braaf aan. Ging je 25 minuten wandelen naar het park, keek hij me aan: Leuk, gaan we nog iets doen? Oftewel: half uurtje wandelen was echt niet genoeg voor dat type hond. En toen hij 10 maanden was, hield hij zijn oren dicht, en ging als een echte eigenwijze puber op avontuur, niet luisteren als je riep. Leuk als je alle tijd hebt, maar als een hond zoiets doet als je straks naar je werk gaat, erg onhandig...
Laat staan als je die hond zelf hebt, plus rugzakje en de kinderen moeten naar school en je moet naar je werk...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 00:38

Ik heb even jouw vorige topic opgezocht en kon me deze nog wel herinneren. Je geeft daarin aan geen ervaring te hebben met honden. Ik zou een 7 maanden oude labrador herplaatser sterk afraden. Zelfs voor een ervaren hondenbezitter kan deze hond al een uitdaging zijn gezien het ras, de leeftijd en de voorgeschiedenis. Labradors zijn energieke honden die uitdaging nodig hebben. In het vorige topic gaf je aan maar 1 uur in totaal met de hond per dag te kunnen wandelen?

Ik zou je aanraden om, als je serieus een hond overweegt, je te gaan verdiepen in verschillende rassen of kruisingen. Belangrijk is dat de hond bij jullie past. Neem de tijd voor een weloverwogen beslissing en misschien treffen jullie wel een wat oudere, vriendelijke hond die aansluit bij jullie gezin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 08:06

Zoolgangster schreef:
SusanH schreef:

Had een labxstabij uit een werklijn van hulphonden te logeren gehad. Hij zou zelf als hulphond in opleiding gaan. Leuk dier, erg attent op zijn mensen, maar hoge energie, ook al paste hij zich thuis braaf aan. Ging je 25 minuten wandelen naar het park, keek hij me aan: Leuk, gaan we nog iets doen? Oftewel: half uurtje wandelen was echt niet genoeg voor dat type hond. En toen hij 10 maanden was, hield hij zijn oren dicht, en ging als een echte eigenwijze puber op avontuur, niet luisteren als je riep. Leuk als je alle tijd hebt, maar als een hond zoiets doet als je straks naar je werk gaat, erg onhandig...
Laat staan als je die hond zelf hebt, plus rugzakje en de kinderen moeten naar school en je moet naar je werk...

Dat is echt niet hetzelfde als een hond van de kngf. En een lab. Stabijs zijn per definitie eeen beetje zenuwachtige honden, hoog in de energie. Een lab is dat niet perse te zij je een uit een jachtlijn hebt. Maar de honden waar kngf mee fokt, dat zijn echt hele rustige, lieve, zachtaardige honden en supergoed opgevoed.

Beemsterkaas

Re: Hondendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:09

Ik beaam alles wat in dit topic gezegd wordt, anderzijds: wie zijn wij om er wat van te vinden TS?
Soms moet je in het leven gewoon je gevoel volgen en kijken waar het schip strandt. Voor ieder probleem bestaat een oplossing, misschien een student in de buurt die tijdens die 3 uur even een kijkje wil komen nemen?