Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bellatrix schreef:Mijn 2 kittens worden gechipt bij de sterilisatie in januari. Ze komen niet buiten. Natuurlijk ga ik de chip dan goed registreren, ik neem aan dat je alle info daarvoor bij de DA krijgt?
Saranghea schreef:Tip van een paraveterinair: zorg dat je dieren ook internationaal geregistreerd staan. Vooral als je met dier op vakantie gaat maar ook als ze niet mee op vakantie gaan schaadt het niet.
Verder heb ik nog een vraag gezien betreft de gegevens. Vaak als je als dierenartsenpraktijk aangeeft dat er een dier gebracht is geworden worden de contact gegevens van de ndg/tasso sneller vrijgegeven dan wanneer privé wordt gebeld.
Mocht je een dier ook laten chippen bij een praktijk kun je hun ook vragen of hun de registratie overnemen. Meeste programma's hebben een button die dieren automatisch kunnen registreren, dan hoef je als eigenaar alleen nog te controleren of het correct is.
En wat paarden betreft, ik weet actueel niet hoe het bij de ndg is, maar bij tasso(DE) en europetnet kunnen alle dieren geregistreerd worden. Gok erop dat dat bij ndg ook kan