check je chip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:16

Die van Minthe is sowieso openbaar te vinden
https://angloeuropeanstudbook.nl/databa ... he-hanna-e

Als je de chip invult op Google komt ze ook op deze website naar boven. Daar staat m’n naam openbaar en zou de politie in hun systeem moeten kunnen vinden

Bij m’n Fries komt ze op haar chipnummer op Google naar boven bij verschillende catalogussen van de keuringen waar ook mijn naam bij staat. Ik verwacht wel dat ze mij dan terug vinden.

Maar inderdaad wel iets om over na te denken

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 14:22

Bellatrix schreef:
Mijn 2 kittens worden gechipt bij de sterilisatie in januari. Ze komen niet buiten. Natuurlijk ga ik de chip dan goed registreren, ik neem aan dat je alle info daarvoor bij de DA krijgt?

Ik heb mijn kittens 2 weken terug laten chippen. Kreeg inderdaad een blaadje mee waar opstond waar juist te registreren kost wel 8 euro per registratie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: check je chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 15:28

Ok de kosten maakt mij niet uit maar fijn te weten dat ik een blaadje mee krijg. :)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 20:41

Bellatrix schreef:
Ok de kosten maakt mij niet uit maar fijn te weten dat ik een blaadje mee krijg. :)

Ja ging eigenlijk heel makkelijk (via nog)

Dedikley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 20:53

Saranghea schreef:
Tip van een paraveterinair: zorg dat je dieren ook internationaal geregistreerd staan. Vooral als je met dier op vakantie gaat maar ook als ze niet mee op vakantie gaan schaadt het niet.
Verder heb ik nog een vraag gezien betreft de gegevens. Vaak als je als dierenartsenpraktijk aangeeft dat er een dier gebracht is geworden worden de contact gegevens van de ndg/tasso sneller vrijgegeven dan wanneer privé wordt gebeld.
Mocht je een dier ook laten chippen bij een praktijk kun je hun ook vragen of hun de registratie overnemen. Meeste programma's hebben een button die dieren automatisch kunnen registreren, dan hoef je als eigenaar alleen nog te controleren of het correct is.
En wat paarden betreft, ik weet actueel niet hoe het bij de ndg is, maar bij tasso(DE) en europetnet kunnen alle dieren geregistreerd worden. Gok erop dat dat bij ndg ook kan

Bestaat al iets langer, die internationale signalering. Kan je ze meenemen. Hoef je je geen zorgen te maken, als je huisdier kwijt raakt, al kan het altijd iets overkomen. Chip is internationaal geregistreerd.