Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Doef schreef:Bedankt voor de troostende reacties. Ik voel me ontzettend alleen in deze periode van rouw, juist omdat ik zijn baasje was, degene die voor hem moest zorgen, degene die alle beslissingen nam en ook de knoop heeft moeten doorhakken. Het voelt alsof ik hem tekort heb gedaan, er blijven maar “wat als” vragen in mijn hoofd spoken.
Ik heb vandaag weer voor het eerst gewerkt, huilbui tussendoor maar was gelukkig begrip voor… Ben nog steeds niet mijn eigen huisje in geweest, ook weer confronterend, normaal ging ik vanuit mijn werk natuurlijk naar huis, nu rechtstreeks naar mijn vriend, ik ga van het weekend samen met mijn moeder voor het eerst weer naar mijn eigen huis. Ik voel me ontheemd, mijn vertrouwde omgeving is er niet meer, mijn kleine vriendje is er niet meer. Ik merk dat ik gewoon geen enkele vorm van blijdschap of geluk in mijn lichaam heb, alleen maar verdriet en gedachten wat maar niet stoppen wil. Ik kan niet eten, niet praten of lachen, kan me nergens op verheugen, ik vind alles en iedereen “stom”, zelfs van mijn vriend wil ik even geen aandacht hebben terwijl ik normaliter niet wist hóe snel ik altijd naar zijn huis wilde rijden, continu de kaken op elkaar om maar niet te huilen, een hart dat op hol slaat, nachtmerries en alles er op en eraan. Wat een rot gevoel is dit... Nog nooit in de rouw gezeten en zeker niet in mijn eentje, ik heb geen idee hoe dit werkt maar leuk is anders, ik hoop dat ik me wel snel weer een beetje “normaal” kan voelen, dat ik weer kan lachen om dingen en wat rust krijg in mijn hoofd en lichaam. Voor nu lijkt het allemaal een grote nachtmerrie waarvan ik gewoon wil ontwaken en dat morgen alles weer normaal is. Wellicht dat hier lezers zijn die hetzelfde hebben doorgemaakt? Ik weet me de weg hier niet doorheen te vinden.
Voor sommigen zal dit vast raar klinken, zo ondersteboven van een kat. Maar goed, dit is toch echt hoe ik me erbij voel… Ik zou willen dat ik nuchterder zou zijn met dit soort dingen, helaas.