Tractive ervaringen en of werkwijze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:44

Oh, goed om te weten dat Weenact het beter doet kwa verbinding. Zo ver ik wist was er amper verschil. (Ja 2 gram lichter maar niet aanzienlijk. Of is er een update bij Weenact?)

Hier zijn we nu bijna omringd door maisvelden. Dat staat heel hoog nu en daar pakt ie dus slecht verbinding, heel irritant omdat ze daar veel uithangen.

Hier heeft ie vandaag flink gewandeld. Hij zit gemiddeld wel rond de 5-6km per dag. Dat rode is dus eigenlijk waar ze niet mogen komen, dan zet ik het geluidje aan maar daar hadden ze vandaag beide flink schijt aan :+ (zit ik hier gisteren nog trots te verkondigen dat ze luisteren)
Afbeelding

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:03

Ho ho, ik heb eerst ook een weenect gehad. De ene hond een Weenect om, de andere Tractive om op vakantie.
Onze ene hond was meerdere keren nog meer dan 100 km. achter ons, meestal bleef hij netjes op de parkeerplaats daar weer de tracker wennen uit een aan hebben gezet in te resetten. Nouja, volgens Weenect dan.
De hond zat echter met tracker ook in de auto.

Oftewel, mijn ervaring is dat weenect niet te vertrouwen is. Of wij hebben pech gehad.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:20

Nyaleti schreef:
Ik heb het om een klein katje van nog geen 3kg hangen en soms ziet het er wat lomp uit maar heb niet het idee dat ze er last van heeft. Ze kent nu natuurlijk niet anders maar ze was er, toen ik het net gekocht had, ook zo aan gewend terwijl het echt wel een truttig prinsesje is.

Scheelt misschien ook wel dat ze het niet 24uur om hebben, dat zou ik wel vervelend vinden. Bij een grote hond laat je het makkelijker 24/7 aan de halsband zitten denk ik.

Dat wilde ik net vragen: Hoe zit een tracker bij een kat van net 3 kg? Nog meer Bokkers daar ervaring mee?
En ik neem aan dat ik dezelfde Tractive voor zowel een hond als kat kan gebruiken? Mijn hond weegt 5 kg.

Horsa schreef:
mijn Pa van 90 heeft er ook een. je moet even kijken of ie compatibel is met je device.

Heeft hij een Tractive of een One2track? :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:31

Joep is 2.7 kilo en heeft de kleinste tractive. Daar heeft ie geen last van, groter lijkt mij wel echt groot.

Afbeelding

Silvia

Re: Tractive ervaringen en of werkwijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:02

@Gaucho oh dat valt me mee. Dank je wel voor het maken van de foto!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:13

Bij een klein hondje zou ik ook voor de katten / mini versie gaan.

Afbeelding
Dit is de kleine prul van nog geen 3kg. Soms heb ik het idee dat het wat in de weg zit maar dat denk ik bij de grote kat van 6kg ook wel eens. Maarja, ze kennen niet anders en zo hebben ze veeeel meer vrijheid dan zonder.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:21

Mijn hond (45kg) had m ook 24/7 om.
Maar hij vond m op een gegeven moment wel vervelend worden merkte ik.
Dus regelmatig af is wel aan te raden.
Nou heeft hij wel de Dog XL om.
Dus hij heeft m nu alleen om als we gaan wandelen en hij van de lijn gaat

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:29

Dat moet toch een stuk kleiner en compacter kunnen, ik snap niet dat een bedrijf zoals tractive daar niet volop op in zet.

Ik heb een hondje van amper 2 kg, bij haar zo'n bak om doen is echt onmogelijk, dat nekje is dunner dan de ganse bak.

Smartwatches etc bevatten evenveel electronica en inhoud en toch zijn die tig keer kleiner en compacter.

Een gemiste kans van tractive want anders was ik al lang klant en ik vermoed dat er nog veel klanten te winnen zijn als de bakjes kleiner en compacter worden

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:05

Zal met de batterij te maken hebben, die moet goed zijn want elke dag opladen dan is het nut er vanaf. En 24/7 Gps vraagt nu eenmaal veel.

Hooguit die mini chihuahua's komen er niet mee weg. Of een kat van 2kg maar die zijn er maar weinig.

Die kleine kat van mij is echt een prinses en trutje eerst klas. Als ze de tracker vervelend had gevonden had ze dat echt wel heel duidelijk laten merken. Maar omdoen geeft echt geen enkel probleem en ze blijft er netjes voor staan.

Scheelt ook wel dat ze hier 'savonds en snachts af zijn en ze dan lekker gekriebeld worden op de plek van het halsbandje.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:09

Jokonootje schreef:
Mijn hond (45kg) had m ook 24/7 om.
Maar hij vond m op een gegeven moment wel vervelend worden merkte ik.
Dus regelmatig af is wel aan te raden.
Nou heeft hij wel de Dog XL om.
Dus hij heeft m nu alleen om als we gaan wandelen en hij van de lijn gaat

Mijn 10 kg hond al 3 jaar 24/7

Kan echt gewoon prima.

Normale versie, niet dogxl

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:10

Little_Gift schreef:
Dat moet toch een stuk kleiner en compacter kunnen, ik snap niet dat een bedrijf zoals tractive daar niet volop op in zet.

Ik heb een hondje van amper 2 kg, bij haar zo'n bak om doen is echt onmogelijk, dat nekje is dunner dan de ganse bak.

Smartwatches etc bevatten evenveel electronica en inhoud en toch zijn die tig keer kleiner en compacter.

Een gemiste kans van tractive want anders was ik al lang klant en ik vermoed dat er nog veel klanten te winnen zijn als de bakjes kleiner en compacter worden

Dat en batterijduur verbeteren zijn voor mij de twee grootste verbeterpunten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 16:30

Nyaleti schreef:
Zal met de batterij te maken hebben, die moet goed zijn want elke dag opladen dan is het nut er vanaf. En 24/7 Gps vraagt nu eenmaal veel.

Hooguit die mini chihuahua's komen er niet mee weg. Of een kat van 2kg maar die zijn er maar weinig.

Die kleine kat van mij is echt een prinses en trutje eerst klas. Als ze de tracker vervelend had gevonden had ze dat echt wel heel duidelijk laten merken. Maar omdoen geeft echt geen enkel probleem en ze blijft er netjes voor staan.

Scheelt ook wel dat ze hier 'savonds en snachts af zijn en ze dan lekker gekriebeld worden op de plek van het halsbandje.

Euhhhh ja dus :j

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 21:35

pmarena schreef:
Aha waterdicht is dan het grootste verschil ja. Nu zal de gemiddelde kat niet echt gaan zwemmen denk ik, en hij kan prima tegen een regenbui. Maar iets waarmee je ook kan bellen zal niet snel helemaal waterdicht zijn inderdaad.

De horloges zijn natuurlijk ook tweedehands te vinden en ze hebben ook regelmatig aanbiedingen volgens mij.

Over 2e hands gesproken. De Tractives staan ook wel 2e hands op marktplaats (met en zonder lopend abonnement)