Waar zijn de tuinvogels gebleven? Alles is weg lijkt het.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Waar zijn de tuinvogels gebleven? Alles is weg lijkt het.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:53

Hier ook veel minder vogeltjes al het hele jaar. Ik denk dat dat door een eksterpaar en een zooitje kerkuilen komt die rond mijn huis nestelen (buitengebied).
Er zitten wel vleermuizen tussen mijn dak want die keutelen mijn vuilcontainers onder die tegen het huis staan.
Dat kan nooit van normale muizen zijn zo hoog op de deksels.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:11

Maar dan nog. Andere jaren werd alle fruit waar vogels bij konden, aangevreten. Dit jaar niet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 09:02

Ik heb hier nu (noord frankrijk) het gekwetter van mussen, gepiep van meesjes vinken rondom. Ja ze zijn stiller en rustiger maar duidelijk wel aanwezig. Ook op hun slaapplekken en overal poepjes en veren :j maar ze zijn er hoorbaar en zichtbaar.

En zojuist een naar buiten gewerkt. Een ietwat onhandig jong (ik vermoed een meesje) die ondanks de horren volledig in paniek binnen in de woonkamer zat. :knuffel: Met wat zachte dwang, gordijnen voor de deur dicht zodat een nieuwe vlucht door de woonkamer geblokkeerd werd, hor open en gelukkig snel naar buiten waar een ouder ongerust zat te wachten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:22

Ik had hier laatst ook een jong meesje binnen. Die was ook door de hordeur naar binnengevlogen. Ik kon hem goed benaderen en hij kwam op mijn vinger zitten waardoor ik hem buiten kon zetten. Hij is nog even blijven zitten om daarna wat zaadjes te gaan eten. Sinds dat moment komt hij bij me zitten als ik buiten ben. Echt veel te schattig zo'n kleine kruimel.

Afbeelding
Zo komt hij dan bij je zitten, laat zich even aaien en vertrekt weer nadat hij zijn hapje en drankje gehad heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 10:23

Deze was vooral helemaal over de zeik :knuffel: blinde paniek. Zo sneu.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:24

Wat mooi, zo'n tam pimpeltje :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:31

karuna schreef:
Deze was vooral helemaal over de zeik :knuffel: blinde paniek. Zo sneu.

Dat is altijd zo sneu. Die hebben we ook wel binnen gehad. Zo zielig om te zien. Deze kleine kruimel vond het allemaal wel okay. Terwijl ik dit typ zit hij hier op het balkon hevig te fluiten. <3

prompter schreef:
Wat mooi, zo'n tam pimpeltje :j

Ja, wat een schatje hè. <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:57

cissy schreef:
Hier ook veel minder vogeltjes al het hele jaar. Ik denk dat dat door een eksterpaar en een zooitje kerkuilen komt die rond mijn huis nestelen (buitengebied).
Er zitten wel vleermuizen tussen mijn dak want die keutelen mijn vuilcontainers onder die tegen het huis staan.
Dat kan nooit van normale muizen zijn zo hoog op de deksels.

Vleermuis keutels verpulveren en vallen in poeder uit elkaar. Muizen keutels "smeren uit". Dus makkelijk te testen :D

Onze kolonie kauwen is ook al een tijdje stil nu de kuikens groot zijn. En de gierzwaluwen zijn ook alweer vertrokken. Ik snap wel dat het nu stil voelt, maar het is gewoon het einde van de zomer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:50

#gaat keutels testen #

Met satéprikker op de keutels gedrukt en ze vallen helemaal uit elkaar. Dan zijn ze van vleermuizen? Of verdroogd door de zon en toch van muizen?

Afbeelding

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 15:09

Dat is muizenstront.
vogels hebben we genoeg,alleen sinds een paar jaar geen mussen en dit jaar minder vleermuizen. Maar wel spechten,vinken allerlei soorten mezen.En duiven ,hele massa,s waar de honden ruzie mee hebben want ipv in de bomen heeft er 1 zijn nest naast mijn deur gebouwd die altijd open staat en de honden vinden daar wat van..

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:28

cissy schreef:
#gaat keutels testen #

Met satéprikker op de keutels gedrukt en ze vallen helemaal uit elkaar. Dan zijn ze van vleermuizen? Of verdroogd door de zon en toch van muizen?

[ Afbeelding ]

Vleermuizen :D muizen keutels vallen niet uit elkaar.
Leuk! *\o/*