Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Telpeva schreef:Ik kan niet meer afwassen vandaar de vraagmijn polsen zijn te ver heen, een vaatwasser vullen gaat wel.
Maar inmiddels zie ik toch meerdere fokkers reageren met dat het eigenlijk niet gewenst is om een kat alleen te houden, hoe zit dat? Meerdere mensen die ik ken hebben maar 1 kat, maar dat hoeft natuurlijk niet per se iets te zeggen. Er zijn ook nog altijd mensen die een paard alleen houden, die goudvissen in een kom hebben, enzovoorts.
Hoe sterk telt het hebben van een soortgenoot voor een binnenkat die niet buiten komt? Als dat zielig is dan begin ik er niet aan
Telpeva schreef:Ik kan niet meer afwassen vandaar de vraagmijn polsen zijn te ver heen, een vaatwasser vullen gaat wel.
Maar inmiddels zie ik toch meerdere fokkers reageren met dat het eigenlijk niet gewenst is om een kat alleen te houden, hoe zit dat? Meerdere mensen die ik ken hebben maar 1 kat, maar dat hoeft natuurlijk niet per se iets te zeggen. Er zijn ook nog altijd mensen die een paard alleen houden, die goudvissen in een kom hebben, enzovoorts.
Hoe sterk telt het hebben van een soortgenoot voor een binnenkat die niet buiten komt? Als dat zielig is dan begin ik er niet aan
Jessix schreef:Ik vind katten alleen binnen houden net zoiets als paarden alleen houden, om eerlijk te zijn. Uiteraard zijn er net als bij paarden uitzonderingen die liever alleen zijn. Of die hebben gewoon nog nooit de juiste combinatie of omstandigheden getroffen. Ik zou dus wel gaan voor 2. Zeker voor een binnenkat.
Verder worden dierenartskosten steeds duurder. Dat is ook wel iets om rekening mee te houden.
Wat werk betreft is natuurlijk net wat je er zelf van wil maken en welke behoefte jouw kat uiteindelijk heeft. Ik vind het wel heel leuke dieren! Ben nooit zonder katten geweest en heb daar ook nooit een dag spijt van gehad.
mika11 schreef:Ik heb zelf katten gehad, vroeger hadden we thuis katten, ik ken katten bij familie en vrienden.
Waar je rekening mee moet houden, is dat katten buiten de bak kunnen plassen. Op je wasgoed, op een kussentje, naast de bak, in een mandje etc.
Lang niet alle katten doen dit, maar komt toch best regelmatig voor.
Ondanks schone kattenbakken en wat mensen allemaal nog proberen om het te stoppen.
Voor mij een reden, plus de kattenharen altijd en overal in huis en op je kleren, om nooit geen kat meer te nemen.
Hoewel ik ze verder super leuk vind haha, maar bij een ander.
Dit is echt niet bedoeld om te proberen te weerhouden een kat te nemen.
Maar je vroeg waar je rekening mee moet houden, en dit hoort er soms ook bij.
Benzz schreef:mika11 schreef:Ik heb zelf katten gehad, vroeger hadden we thuis katten, ik ken katten bij familie en vrienden.
Waar je rekening mee moet houden, is dat katten buiten de bak kunnen plassen. Op je wasgoed, op een kussentje, naast de bak, in een mandje etc.
Lang niet alle katten doen dit, maar komt toch best regelmatig voor.
Ondanks schone kattenbakken en wat mensen allemaal nog proberen om het te stoppen.
Voor mij een reden, plus de kattenharen altijd en overal in huis en op je kleren, om nooit geen kat meer te nemen.
Hoewel ik ze verder super leuk vind haha, maar bij een ander.
Dit is echt niet bedoeld om te proberen te weerhouden een kat te nemen.
Maar je vroeg waar je rekening mee moet houden, en dit hoort er soms ook bij.
Ik heb mijn hele leven al katten en herken dit echt niet. Sterker nog, was vorig jaar een nachtje ergens blijven logeren en de deur naar de kattenbak was dichtgewaaid. Toen ik thuis kwam rende ze als een dolle naar de bak, maar had niets in huis gedaan.
Voel me daar nog steeds schuldig over, dus uit logeren doe ik niet meer.