anjali schreef:rien10 schreef:Daarom zeg ik ook; niet mijn keuze.
De dierentuin die hem wilde hebben is geen EAZA dierentuin, (dus dat kan Beekse Bergen niet zijn geweest) dat ging niet door. Hij is voor de ogen van het publiek ontleed, niet geschoten.
De Beekse Bergen heeft dit indertijd gezegd in een krantenartikel, dat hij bij hen terecht zou hebben gekund.
Nee. Geloof de feiten.
Anjali stelt dat Beekse Bergen het dier wilde. Beekse Bergen is lid van EAZA. De uitruil ging niet door omdat er een niet EAZA dierentuin het dier wel wilde hebben. Dus; dat kan BB niet geweest zijn.
Nergens zeg ik met welke methode het dier om het leven gebracht is. Met een dodelijk middel kan niet als je hem wilt voeren.
Stamboekhouder zijn van dierentuin dieren is rete-ingewikkeld. Mijn man heeft 40 jaar in een Nederlandse dierentuin gewerkt, is jaren wereldwijd stamboekhouder van Kroonduiven geweest en kent het verhaal van de Giraffe.
Het is een naar verhaal. Met veel verliezers en geen winnaars. Maar het is gegaan zoals het gegaan is. En daar kunnen wij niets aan veranderen.
Denemarken heeft ervoor gekozen om het te doen zoals ze het gedaan hebben. Dat maakt ze geen moordenaars zoals Anjali stelt.
Het zou mijn beslissing ook niet geweest zijn, maar mijn keuze doet er helemaal niet toe. Die van Anjali ook niet. Temeer omdat dit als jaren geleden gebeurd is. Het is allang voorbij.
Nog wat info van de toen directeur Marc Damen.
https://www.bnnvara.nl/videos/258469
Iedereen mag hier van vinden wat hij vind. De ene mening sluit de andere niet uit.