Hond vaak misselijk na herstel van Giardia: wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Hond vaak misselijk na herstel van Giardia: wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 19:07

Ja, daar heb ik het ook laten doen. :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 19:50

Hannanas schreef:
Er is helaas geen allergietest (of een intolerantie) om het uit te sluiten. Aldus internist (meerdere) van zowel Wagenrenk als UKG als Vught. Daar zou ik je geld niet aan besteden. Geen betrouwbare in ieder geval.

Alleen via dieettesten gaat dat (alles uitbannen en puur elk ingrediënt 1 voor 1 voeren) uiteindelijk uitwijzen.

En mocht je bijv over een tijd iets hebben waar ze tegen kan, als voeding een issue is, kan dat ook in de toekomst wel wijzigen. Iets wat uiteindelijk goed gaat is niet voor altijd soms.

Dit wou ik ook aankaarten. Voor omgevings allergieën bestaan er inderdaad fijne testen, voor voedsel allergieën zijn deze helaas niet bepaald waterdicht. Resultaten die uit de test komen, geven geen garanties of je hond ergens wel of niet op reageert. Ik vind het top dat je alles wil proberen, maar deze testen zijn vrij prijzig, ik zou dus goed met je dierenarts bespreken of dit wel relevant is. Een niet-betrouwbare uitslag, heb je weinig aan.

De Vet-Concept brokken zijn wel fijne brokken bij intoleranties en gevoeligheden, deze worden ook aangeraden door o.a Nextmune.