Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
 maar 'nee' kent ze supergoed en luistert ze naar, ook gewoon op praatniveau zonder enige stemverheffing. Heel handig 

), maar in dat geval geeft hij netjes luidkeels antwoord. 

meestal als ik er eten achteraan plak komt ze wel. Maar met warme zomer avonden meld ze dr eigen pas als het haar uitkomt en kan ik roepen wat ik wil 
. Ze is wel heel praat graag miauwt veel tegen je.                                                         
 . Als het is om even een rondje door de tuin te lopen, of om, als ze nadien weer naar binnen moet, een heeeerlijk liquid snackje te krijgen komt ze in volle galop naar me toe gerend hoor 
.                                                         
 De meeste katten komen niet verder dan een straal van 50m rond het huis. Alleen Panda is de hele dag op stap en heeft een tracker. Als ik de tracker een geluidssignaal laat afspelen dan komt hij ook gelijk                                                         Krtek schreef:Wat een grappige foto’s van Felix![]()
Mijn kat luistert ook echt naar haar naam. De kat van mijn vriend luistert nog beter naar zijn naam. Die hoef je maar een keer te roepen en hij is er.

De andere twee reageren ook op Lio overigens. Cheetah luistert ook naar Cheetah of Cheeeeet en Tijger reageert eigenlijk altijd al op de andere twee namen 

Dat is een typisch voorbeeld van "kat".  Ze reageert alleen wanneer het haar uitkomt. 

"

Koper schreef:Okee, gisteren bij mij thuis, rond etenstijd:
Poes ligt vredig op de bank te slapen.
Ik loop zachtjes naar haar toe en ga naast de bank zitten.
"Poetie?"
Kat zachtjes aaien. "Majtje. Poetietoetie. Lief grijsjemeisje"
Nog steeds slaapstand.
Weer voorzichtig aaien.
"Wil je al brokjes?"
PLOINNGG oren in luisterstand. Er gaat één oogje open. Ze strekt een voorpootje, gaapt en rekt zich dan verder uit.
"Wil je brokjes, poetie?"
Toen kwam ze overeind om mij te laten zien waar ook alweer de kast met blikjes is
 Ik zie het helemaal voor me. 

Net alsof maar een deel van zijn brein actief was, als een soort dolfijn ofzo.
 Ze komt dan kopjes geven en als ik dan naar haar kijk of haar aai rent ze gauw naar een doos die hier in de keuken op de grond staat. Dat is de eet-doos. Mijn kat is namelijk een poes met een doos. Wanneer ze in die doos gaat zitten betekent dat dat het etenstijd is. Vandaag heeft ze kip met tonijn en kaas.