Gedumpt in het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:36

Wat fijn voor de katjes .

Er zijn ook chip en castratie dagen. Misschien wil je da ook meedenken met jou verhaal en krijg je 1 plus 1 korting

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:40

Of zwerverstarief voor de castraties. Al zal dat wat lastig te rijmen zijn met meteen ook maar laten chippen :Y)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:42

Wat ontzettend sneu voor de katjes ;( bizar dat zulke dingen nog steeds gebeuren... gelukkig zag je ze, en wat ben jij een topper dat je ze mee hebt genomen en een warm plekje biedt om bij te komen! En mogelijk zelfs een thuis!

Ze zijn prachtig, wat een knappe broertjes!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:45

Garfield en Simba :D (voor de namen)

En om er nog aan toe te voegen: tja, voor mij ook onbegrijpelijk dat mensen dit kunnen. Kan mij in veel dingen inleven, maar dit niet. Ongelofelijk.

Verder: ze hadden een geluks engeltje gevonden en dat was jij TS <3

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:48

Ach wat een sneu verhaal. Bijzonder dat ze zo rustig en knuffelig zijn en dan toch achtergelaten.

Mocht je toch twijfelen om ze te herplaatsen, dan zou je eens kunnen overleggen met Marieke, van Kattenherplaatsing.nl
Zij is geen asiel maar herplaatst katten als tussenpersoon. Bespaart ze de stress van een asiel, en je kunt een overnamebedrag overleggen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:01

Het zijn wel schatjes zeg! Ik zou wel serieus nadenken of je ze echt wil, ze worden zomaar 15 jaar. Dierenarts is niet goedkoop, zeker niet voor 2. Ze moeten denk ik ook nog ingeënt worden. Afstaan aan asiel kan ook, jonge katjes en zeker met dit kleurtje zitten nooit heel lang in het asiel. Misschien wil je ze wel houden en dat snap ik ook heel goed. Alleen je moet het niet doen omdat je niet gedacht hebt aan de dierenambulance. Deze zou ze ook naar het asiel brengen en het is een taak van de gemeente om zwerfkatten op te nemen en er dan weer een goed huisje voor te vinden. Dan worden ze ook nagekeken door een dierenarts en via het asiel gecastreerd. Goed dat je ze ook op Amivedi hebt gezet. Alleen ik zou wel even wachten tot 2 weken voordat je ze gaat castreren omdat dit de wettelijke bewaartermijn is voor geval een eigenaar zich meld. Eventueel kun je ook contact opnemen met het asiel en het voorleggen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 03-06-25 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

OneLiner

Re: Gedumpt in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:03

Agh goshie. Wat fijn dat jij ze vond en nu (tijdelijk) verzorgd.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:09

Dikkie & Dik :+

Ik wil het chippen van 1 van de katten wel op me nemen. Super fijn en goed dat je ze hebt meegenomen. Heel gebeurt het dumpen van katten (zeker als het kitten eraf is) heel vaak, met een flinke stijging na corona. Bizar hoe mensen met dieren omgaan.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 03:35

Wat goed dat je deze 2 mooie mannen hebt meegenomen. Maar jeetje, wie doet nou zo iets?? Wel heel toevallig dat je de dag ervoor nog had gezegd dat je eigenlijk wel weer katten zou willen... Hopelijk kun en wil je ze aanhouden en anders krijgen ze vast en zeker een fijn nieuw huisje :)

Voor naam suggesties: Paules en Plop (Beide kabouters -> kabouters leven in het bos <<) )

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 07:40

Wat super lief van je dat je ze meegenomen hebt! Hulde hoor! Ze zien er zo lief en vriendelijk uit <3

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:27

Ach wat sneu. Ik snap echt niet dat mensen hun dieren zomaar kunnen dumpen.

Ik kan mijn poezels wel eens achter het behang plakken, maar daar houd het toch wel mee op.

Wat fijn dat jij ze gevonden hebt en op wil vangen.
Want wat een scheetjes zijn het. <3 Het is dat ik al 3 katsels heb lopen en ik er niet meer bij mag hebben O:)

En castratie is denk ik op dit moment het belangrijkste.
Als ze hun ballen niet achterna meer lopen, is de kans op ontsnappen en sproeien ook een stuk kleiner.
Er zijn massa's mensen die niet enten. En chippen kan altijd nog.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:31

Lost en Found _O-

Wat goed van je ts! En inderdaad, dat dit nog gebeurt. Dat soort mensen zouden geen dieren meer mogen houden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:36

Wat goed dat jij ze hebt gevonden en meegenomen. Want in dat mandje zouden ze anders zijn doodgegaan. :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:48

Mijn hart huilt als ik dit lees wie doet dat nou ;( . Gelukkig heb je ze goed opgevangen en misschien kan je via hier wel een fijn nieuw baasje vinden. Want de verdienen gewoon echt een gouden mandje.
Je hebt echt een hart van goud dat je je zo over deze leukerds hebt ontfermt <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:52

Wat sneu weer..

Ik heb in het bos gewoond en destijds ook veel gedumpte katten opgevangen..:-(, ik snap ook echt niet dat mensen dat doen. Omdat ik ook niet alles kon houden heb ik er dan weer goede adressen voor gezocht.

Deze twee hebben geluk dat jij ze gevonden en meegenomen hebt, ze zien er hartstikke leuk uit! Respect voor jou ook dat je ze gelijk laat helpen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:56

Qua namen Lost and Found zou hem moeten worden dat is echt goud :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:05

Onbegrijpelijk dat iemand zijn dieren gewoon zo dumpt, ongeacht de reden.
Zet dan een capuchon over je hoofd en zet ze bij het asiel, de brandweer o.i.d. neer.

Je bent een topper dat je ze mee naar huis hebt genomen :j
Wij hebben een Guus en Gijs rondlopen, helaas vind ik 4 katten te veel (de katten denk ik ook) anders had ik het wel geweten met die rode katers <3

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:10

Ach wat een poppies. Wie dumpt nou zulke leukerds!!! Wat een geluk dat jij ze vond..

Heb zo ook eens 3 kittens gevonden en groot gebracht.. snap echt niet waarom mensen dat doen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:13

Ik denk trouwens omdat je moet betalen als je je kat naar het asiel wilt brengen..dan kiezen mensen maar voor de "makkelijke" weg door ze in het bos te dumpen en kennelijk hebben ze ook geen idee hoeveel katten tegenwoordig waard zijn op marktplaats.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:29

Wow
Wat mogen die katers blij zijn met jou
Wat geweldig dat je ze zo opvangt en direct van alles voor ze regel. ,in huis haalt en voor ze zorgt

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:21

_suus19_ schreef:
Weet ik nog niet… enten, chippen, castreren kost €400 bij elkaar. Dit stond niet echt op mn planning zegmaar, het is dat ik ertegenaan liep dus wil ik ook m’n verantwoordelijkheid nemen :') maar vind het wel een flinke smak geld.

Ik denk dat ik eerst ga bedenken of ik ze ga houden en of ze naar buiten mogen. En aan de hand daarvan neem ik de beslissing. Wij hadden vroeger ook katten die alleen in een goed afgesloten tuin kwamen, die waren niet gechipt en niet geënt…

Binnenkort actie in Alphen aan den Rijn bij Dierenkliniek Rijnoever via Dierenambulance Alphen aan den Rijn chipactie, wel aanmelden van te voren.

De chipactie zal plaatsvinden op 21 juni 2025 bij ons op de opvang aan de Produktieweg 12, 2404 CC te Alphen aan den Rijn.
Let op: De actiedag duurt van 09:30 tot 16:00. €15,- per kat. Ook geldig voor katten woonachtig buiten de Gemeente Alphen aan den Rijn.

Dus maak snel uw afspraak via de QR-code of de link: https://widget.onlineafspraken.nl/.../0 ... put/html...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:24

Och! Wat een dotjes. Wat lief dat je ze opvangt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:36

Steppe schreef:
_suus19_ schreef:
Weet ik nog niet… enten, chippen, castreren kost €400 bij elkaar. Dit stond niet echt op mn planning zegmaar, het is dat ik ertegenaan liep dus wil ik ook m’n verantwoordelijkheid nemen :') maar vind het wel een flinke smak geld.

Ik denk dat ik eerst ga bedenken of ik ze ga houden en of ze naar buiten mogen. En aan de hand daarvan neem ik de beslissing. Wij hadden vroeger ook katten die alleen in een goed afgesloten tuin kwamen, die waren niet gechipt en niet geënt…

Binnenkort actie in Alphen aan den Rijn bij Dierenkliniek Rijnoever via Dierenambulance Alphen aan den Rijn chipactie, wel aanmelden van te voren.

De chipactie zal plaatsvinden op 21 juni 2025 bij ons op de opvang aan de Produktieweg 12, 2404 CC te Alphen aan den Rijn.
Let op: De actiedag duurt van 09:30 tot 16:00. €15,- per kat. Ook geldig voor katten woonachtig buiten de Gemeente Alphen aan den Rijn.

Dus maak snel uw afspraak via de QR-code of de link: https://widget.onlineafspraken.nl/.../0 ... put/html...

Dat spaart dan 10 euro per kat uit voor chippen. Daarvoor moet iemand naar de slechtste kliniek van Alphen komen wat ook geld kost.

Dus zou ik niet doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:38

Ik heb ooit gevonden kittens op het werk Puk en Muk genoemd!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:41

Ach gompie die eerste bange foto's :knuffel: Gelukkig lijken ze al wat bij te trekken!

Qua enten en chippen, chippen is verplicht tegenwoordig. Als je ze alleen binnen wilt houden of in een afgesloten tuin, dan kun je enten idd overslaan. Castreren zou ik dan juist wel weer doen, twee open katers in huis wordt niemand gelukkig van :=

Qua namen, het zijn twee rooien dus ik ga voor Crimi en Neel :+