Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 14:56

Op zondag ben jij er bij, en dat is extra gezellig :)

Wat een leuk kussen ook, geeft een beetje maiskolfvibes.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:24

Ooooh wat leuk dit! Ik meld mij graag met mijn 2 rode tijgers. Pas op, foto spam haha!

Chuck en Norris heten ze, 2 katers uit augustus dus deze zomer worden ze 1 jaar! Ze zijn rood, terror, raar en slopen graag veel met hun overtollige energie. Gelukkig blijft de tv nu wel staan (ja die hebben ze een keer omgesmeten….). Ze zijn zooo lief en aanhankelijk! Chuck is de bredere en mega slim: kastjes, deuren alles maakt hij met gemak open. Hij kijkt hoe ik iets doe en gaat het dan na doen. Apporteren doet hij ook! Norris is de smalle van het stel en een beetje een slungel. Onhandig, gekke acties en vooral niet nadenken. Ze maken mij elke dag wel aan het lachen en liggen allebei wel even op schoot.

Chuck:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Norris:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog fotootjes samen:

Afbeelding
Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:02

Net terug van een show uit Duitsland. Te moe om bij te lezen maar deze wilde ik ik jullie niet onthouden :D :D

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:18

Jeeeej een nieuw topic *\o/*
Dankjewel Xoranlover voor het maken van de mooie beginpost!

Welkom iedereen met alle lieve leuke mooie katten <3

Leandra al een hele leeftijd je knappe oude dame!

Melvin wat een leukerd is Sully, een knappe oude dame en een pittige dame, leuk stel zo bij elkaar <3

Jojoleinee wat leuk dat je je katten zo overal mee naartoe neemt <3 Lijkt me echt geweldig!

Roodvos nog heel veel sterkte met het verlies van je Noorman :(:) Hij heeft een mooie leeftijd bereikt.

xYaartje welkom ook! Lastig altijd die beslissing van wanneer is het genoeg :(:) Ik hoop dat ze nog lang relatief gezond bij je kan blijven.

Soloro wat een schatje is Baco <3

Eefsel2109 jaaa daar zijn je knapperds weer <3 Post vooral die mooie foto's!

LuciLusitano aahhh wat een schatjes <3 Gaat alles goed met ze, en met mama? Die onderste <3

Robinxfellow jaaaaa daar is Moos weer <3 Ik miste hem al! Hoe gaat het inmiddels met hem?

Vientje jij hebt ook echt een leuk stel!

Lukasje wat een leukerds heb jij ook, die blik van Goofy <3
Inte kijkt echt heel schattig en lief, is ze ook zo? En Fientje ziet eruit alsof ze een behoorlijke (k)attitude heeft, klopt dat? Geweldig!

Desty jij hebt ook een knap stel <3 Ik vind Saffraan echt heel leuk!

Biancatjuh jij ook nog heel veel sterkte met het verlies :(:)
En jij hebt ook zo'n trap ligger hihi, dat is herkenbaar!

Berdien jaaa blijf vooral foto's spammen van Cookie en Fudge hoor <3

Marleen_88 jij hebt ook al zo'n mooi stel!

Azmay wat een knapperd is Hiro! Leuk dat je met hem aan de wandel kan.

Koper ook welkom met Maj, knappe dame.

Siggislief wat leuk dat Nero zo gek is van het boek van Joek <3 Gaat hij Nero al voorlezen?

Oskarrino wat heb je een heerlijke namen voor je katten! Love it!
En nooit saai met 2 rooien in huis denk ik :')

Yom volgens mij mag ik je feliciteren, leuk! *\o/* Fantastische foto ook! :D Wat wordt hij al groot :wow:

Ik zal ons ook nog even voorstellen voor alle nieuwe kletsers.
Er lopen hier 2 maine coon terroristen rond van ruim 2 jaar, Donya en Dolce.
Nadat mijn oude dame van bijna 17 was overleden, was het veel te stil in huis. Ik vond maine coons en noorse boskatten altijd geweldig en wilde langzaam eens kijken naar fokkers etc. Toen kwam ik een topic op bokt tegen van een nest kittens en was verkocht <3 Lang verhaal kort, Donya en Dolce wonen inmiddels hier :D Beide enorm eigenwijs en brutaal, maar ook heel mensgericht en echte knuffels.

Afbeelding

Afbeelding

jojoleinee

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:24

Hahaha wat een grappig duo Muppetmayo!

Die van jou zijn echt partners in crime, zo te lezen Oskarrino :+

Gefeliciteerd Yom! Interessant, shows, echt een totaal onbekende wereld voor mij. Hopelijk wil je er een keer meer over delen!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:13

Heerlijk topic!
lekker al die kattenbeestjes <3

Wij hebben thuis ook 2 rooie zitten.
Helemaal gek met die beestjes. Het zijn beide straatkatten.

Dit is onze Pip, Pip is geschat op 2 jaar.
Afbeelding

Dit is onze Moos, Moos is geschat op 5 jaar.
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 12:13

Ik krijg heel vaak te horen oh wat gaaf een rode poes maar Nishi is helemaal niet rood. Al snap ik de reactie wel.
Ze lag gisteren zo lekker te slapen.
Afbeelding

Afbeelding

En Elani had het weer eens koud of zo:
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:26

Wat prachtig, al die rode en rood uitziende katten. Ik heb er toch wel een zwak voor <3

Dit is het katertje (die rode dus) waar ik destijds voor ging kijken. Naast hem staat zijn halfzusje Maj als baby

Afbeelding

Omdat ik niet zo thuis ben in de foreign kleuren zal ik het maar vragen: hoe heet de kleur die Nishi heeft?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:10

jojoleinee schreef:
Hahaha wat een grappig duo Muppetmayo!

Die van jou zijn echt partners in crime, zo te lezen Oskarrino :+

Gefeliciteerd Yom! Interessant, shows, echt een totaal onbekende wereld voor mij. Hopelijk wil je er een keer meer over delen!

Ja hoor vraag maar raak. Wil er niemand mee vervelen daarom vertel ik niet al te veel maar je mag alles vragen hoor

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:14

Muppetmayo: respect voor je bijleespost!
Die beslissing is zeker lastig! Lola lijkt nu weer wat goede dagen te hebben. Ligt nu ook naast mij, maar bij elke beweging van mij kijkt ze gelijk op :knuffel: .
Lastige van dementie. Zeker in het begin stadium waar Lola in zit is dat het elke dag anders kan zijn. Ze kan een goede of slechte dag hebben.
Gekke is wel dat sinds de diagnose er is ze niet meer 's ochtends vroeg mauwt. Ze kon namelijk gerust om 6uur 's ochtends al beginnen :') . Terwijl ik dan nog 1.5uur kon slapen.
Ze eet ook nog goed, drinkt en gaat naar de kattenbak.

Gelukkig heb ik nauw contact met mijn DA (ze krijgt regelmatig updates) en heeft Lola elke 3 maanden controle bij de dierenarts zodat we haar goed kunnen monitoren.

Afbeelding

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:18

@xoranlover, is Nishi officieel bruin dan? Echt rood vind ik het ook niet, maar er zit wel een bepaalde gloed in.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:43

Ik wacht even met foto's plaatsen tot uk nummer 2 er over 2 weekjes ook is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:20

Citaat:
Muppetmayo: respect voor je bijleespost!
Dit! _/-\o_

Sterkte Biancatjuh met het verlies :(:) , afscheid nemen van je dier is vreselijk ;( .

En allemaal bedankt voor jullie sterkte-wensen <3.

Yom schreef:
Net terug van een show uit Duitsland. Te moe om bij te lezen maar deze wilde ik ik jullie niet onthouden :D :D

[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd Yom! **\O/**
Moe maar voldaan, zo te zien.

Volgens mij hebben Abessijnen een voor het ras kenmerkende variatie op agouti/tabby* wat ticked genoemd wordt. En dat zorgt voor de speciale kleur. Maar XoranLover zal het ongetwijfeld beter kunnen uitleggen :D .
*Normaal heb je
- mackerel (gestreept), de bekende cyperse kat
- de cyperse waarbij de strepen onderbroken worden waardoor vlekken ontstaan (spotted)
- gemarmerd, een soort rond lopend/vlekken patroon (blotched)

Gaan er ook fokkers/Bokkers uit dit topic 14 juni naar Gorinchem? Ik heb in de planning om daar heen te gaan om mij eens te verdiepen in de diversiteit van rassen. En wat, naast een Noorse Boskat ;) , verder nog bij mij past.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:23

Is dat een FIFE show? Ik show alleen onafhankelijk

De poes van Xoranlover noemen we een sorrel.
Er bestaat wel “genetisch rood” bij de Aby maar is amper te vinden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:30

Dag allemaal,

Mijn dochter heeft weer een nieuwe flessekitten. Ze was 2 weken oud toen ze kwam en nu 4,5 week oud. Ze heet Tux.
Afbeelding
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:35

Toepasselijke naam, Tux.

Sorrel had ik nog nooit van gehoord. Het ziet er roder uit dan cinnamon, klopt dat?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 19:23

Mr. Cheesecake. Vol trots op zijn nieuwe ligplek naast het aquarium.

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 19:38

Yes Nishi is sorrel.

Een abessijn of somali heeft ticking dit houd in dat als je een haar trekt er ringen om die haar zit. Die ringen zijn bij een sorrel donkerbruin en lichtbruin afwisselend. Engelse noemen het ook wel eens cinnamon.
Bij een wildkleur zoals Lanah en Cheesecake hierboven zijn die ringen zwart, bruin afwisselend. Je kunt ook een omgekeerde ticking hebben. Dan zijn die ringen precies andersom.
Nishi lijkt in de zon dus best wel rood maar ze is genetisch bruin.
Altijd gemakkelijk te zien bij kittens als er 2 kleuren uit kunnen komen (sorrel en wildkleur) dan heeft een sorrel roze voetkussentjes en wildkleur heeft zwarte voetkussentjes.

Hieronder zie je de ticking op Lanah. Bruine en zwarte ringen afwissellend.
Afbeelding
Afbeelding

@roodvos ik ga niet.
En ja dat is een FiFe show. In oktober is er een somali abessijn special in Rotterdam. Daar ga ik wel heen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:20

heel leuk zoveel nieuwe mensen en katten in dit topic, maar nu kan ik als leeghoofd het niet allemaal meer bijhouden :o
Dat flessen mini'tje is wel een heel leuk ding en mooie langere haartjes <3

Ik ga wel naar Gorinchem

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:47

Dank je wel voor de uitleg en foto's xoranlover +:)+

Mr Cheesecake is knap!

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:18

muppetmayo schreef:
Jeeeej een nieuw topic *\o/*
Dankjewel Xoranlover voor het maken van de mooie beginpost!

Welkom iedereen met alle lieve leuke mooie katten <3

Leandra al een hele leeftijd je knappe oude dame!

Melvin wat een leukerd is Sully, een knappe oude dame en een pittige dame, leuk stel zo bij elkaar <3

Jojoleinee wat leuk dat je je katten zo overal mee naartoe neemt <3 Lijkt me echt geweldig!

Roodvos nog heel veel sterkte met het verlies van je Noorman :(:) Hij heeft een mooie leeftijd bereikt.

xYaartje welkom ook! Lastig altijd die beslissing van wanneer is het genoeg :(:) Ik hoop dat ze nog lang relatief gezond bij je kan blijven.

Soloro wat een schatje is Baco <3

Eefsel2109 jaaa daar zijn je knapperds weer <3 Post vooral die mooie foto's!

LuciLusitano aahhh wat een schatjes <3 Gaat alles goed met ze, en met mama? Die onderste <3

Robinxfellow jaaaaa daar is Moos weer <3 Ik miste hem al! Hoe gaat het inmiddels met hem?

Vientje jij hebt ook echt een leuk stel!

Lukasje wat een leukerds heb jij ook, die blik van Goofy <3
Inte kijkt echt heel schattig en lief, is ze ook zo? En Fientje ziet eruit alsof ze een behoorlijke (k)attitude heeft, klopt dat? Geweldig!

Desty jij hebt ook een knap stel <3 Ik vind Saffraan echt heel leuk!

Biancatjuh jij ook nog heel veel sterkte met het verlies :(:)
En jij hebt ook zo'n trap ligger hihi, dat is herkenbaar!

Berdien jaaa blijf vooral foto's spammen van Cookie en Fudge hoor <3

Marleen_88 jij hebt ook al zo'n mooi stel!

Azmay wat een knapperd is Hiro! Leuk dat je met hem aan de wandel kan.

Koper ook welkom met Maj, knappe dame.

Siggislief wat leuk dat Nero zo gek is van het boek van Joek <3 Gaat hij Nero al voorlezen?

Oskarrino wat heb je een heerlijke namen voor je katten! Love it!
En nooit saai met 2 rooien in huis denk ik :')

Yom volgens mij mag ik je feliciteren, leuk! *\o/* Fantastische foto ook! :D Wat wordt hij al groot :wow:

Ik zal ons ook nog even voorstellen voor alle nieuwe kletsers.
Er lopen hier 2 maine coon terroristen rond van ruim 2 jaar, Donya en Dolce.
Nadat mijn oude dame van bijna 17 was overleden, was het veel te stil in huis. Ik vond maine coons en noorse boskatten altijd geweldig en wilde langzaam eens kijken naar fokkers etc. Toen kwam ik een topic op bokt tegen van een nest kittens en was verkocht <3 Lang verhaal kort, Donya en Dolce wonen inmiddels hier :D Beide enorm eigenwijs en brutaal, maar ook heel mensgericht en echte knuffels.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dikkie was ook een trap ligger
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 09:18

Hanneke137 ook 2 rooien, leuk! Nooit saai in huis denk ik :')

xYaartje fijn dat je zo nauw contact hebt met je dierenarts. Volgens mij let je echt goed op, en maak je hoe dan ook een goede beslissing als het zo ver is. Ik denk maar even positief en hoop dat ze nog heel lang bij je mag zijn :knuffel:

Janderegelaa wat een schatje zeg <3 Bijpassende leuke naam ook!

Crazykat jeetje wat groeit Mr. Cheesecake hard :wow: Hele wijze blik heeft hij ook, leuk! Ik ben heel benieuwd naar je 2e uk straks.

Xoranlover interessant van die vacht, super leerzaam! Ik weet er weinig van, als iemand vraagt welke kleur de mijne zijn moet ik altijd weer even nadenken, ik vind het altijd maar een hele mond vol :')

Biancatjuh super schattig altijd die trap liggers. De mijne doen dat ook. Mijn vriend is al een keer bijna van de trap gestuiterd omdat hij in het donker Dolce niet zag liggen :=

Voor de mensen uit het vorige topic, ook even een positieve Donya update. Ze lijkt nog steeds vooruit te gaan, ik kom haar ineens weer op hogere plekken tegen in huis, ze sjeest weer als een dolle rond en zit weer steeds vaker op haar kont in plaats van dat ze half zit met haar achterpoten onder haar uit geschoven. Een deel zal nog Solensia zijn denk ik (laatste prik half april), maar ik heb wel echt het gevoel dat ze nog altijd vooruit gaat ook. Ik heb toch het idee dat ze uiteindelijk ergens bij mijn ouders gevallen of uitgegleden is ofzo. Als het patella luxatie of hd is zoals men dacht, dan had ze niet zo vooruit gegaan ineens ook nog volgens mij.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:00

LuciLusitano schreef:
Is dat een FIFE show? Ik show alleen onafhankelijk

De poes van Xoranlover noemen we een sorrel.
Er bestaat wel “genetisch rood” bij de Aby maar is amper te vinden.

Ha! Die heb ik *\o/*

Zelfgefokt destijds (2011) uit mijn wildkleur tortie somali poes, gekruist met een abessijn dus kortharige kater. Ziehier RodeRick in al zijn glorie!

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal me ook even voorstellen, Barbara hier. Fokker van somali en abessijn katten, op het moment gezegend met twee nesten in huis.

Eerste nest (nu 8 weken oud): de Ootjes. Mama Ronja (aby blauw) x papa Othan (aby wildkleur). Twee blauwe (poes en kater) en een wildkleur (poes).Ik kan even geen foto vinden waar ze alle drie op staan... Ze zijn zo zelfstandig inmiddels!

Afbeelding

Afbeelding

Tweede nest (nu 4 weken): de Peetjes!
Mama Snoot (somali wildkleur) x papa Bodiir (somali zwart zilver). Vijf zonen, twee zwartzilver en drie sorrelzilver.

Afbeelding

Wij gaan in oktober ook naar de somali abessijn special, lijkt me leuk om elkaar daar te ontmoeten! We nemen in ieder geval Ronja en Snoot mee, mogelijk blijft een van de kittens en die gaat dan ook mee. RodeRick heeft een ongelukje gehad en mist een stuk staart, daarom gaat hij niet mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:45

Blauwe Rus/Nebelung is makkelijk betreffende kleur.

Blauw, wit en zwart.

Point is geen erkende blauwe Rus/Nebelung kleur.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:22

Aah Barbara, wat een scheetjes!