Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MaraYvette schreef:Neonlight schreef:Mijn DA heeft het niet over een injectie gehad, me wel nog verzekerd om een week te wachten met het geven van de pil.
Bravecto en ontworming mag nooit tegelijk gegeven worden, beide ook niet tegelijk met entingen.
Volgens mij is bij mjjn kennis de gewone entingen en de beavecto prik gewoon tegelijk gegeven bij een zeer goed aangeschreven dierenarts
Zonnetje81 schreef:Je kan stronghold niet online bestellen.
bloementje3 schreef:Een injectie zou ik ook eng vinden. Wij gebruikte eerst advantix spot on. Maar ons hondje heeft een vlooien allergie dus ook al loopt er maar 1 vlo op hem dan krijgt hij vreselijke jeuk. Toen zijn we begonnen met stronghold maar hij bleef jeuk houden. De dierenarts (AniCura) raadde toen bravecto aan en ondanks dat hij deze bij de vorige eigenaar ook kreeg durfde ik het niet aan. Toen kwam ze met simparica. Vond ik ook dood en dood eng maar hij heeft er tot nu toe geen bijwerkingen van gehad. Nu zal hij weer zijn volgende pil moeten hebben maar twijfel een beetje om stronghold online te bestellen en het nog een keer te proberen of toch weer simparica te geven.
onpaard schreef:Zonnetje81 schreef:Je kan stronghold niet online bestellen.
Klopt, alleen via de dierenarts. Het werkt fantastisch maar niet tegen teken. En er is niks los te koop tegen teken. De Bravecto injectie bevat minder werkzame stof dan de tabletten. Als je hond er niks aan over houdt dan is het een ideale oplossing tegen vlooien en teken. Maar ik durf niet zo goed. Ze zou maar een van de pech gevallen zijn die er aan overlijdt.
Zonnetje81 schreef:Ik was bij mn dierenarts en daar lag een doosje bravecto. Ik zeg daar hebben we het spul. Hij zegt het volgende:
- het spul breekt niet af.
- mensen geven teveel dus doordat het niet afbreekt krijg je overdosering. En dus problemen.
- degene die het kwam halen had ook het teken probleem.
- hij adviseert het om 1x pj te geven en dit waren die tabletten/brokjes.
De opmerking van iemand dat het anders niet op de markt is als het gevaarlijk was daarbij schudde hij nee. Zo werkt dat niet.
Hopelijk kan je er iets mee.
Bloempotje schreef:Zonnetje81 schreef:Ik was bij mn dierenarts en daar lag een doosje bravecto. Ik zeg daar hebben we het spul. Hij zegt het volgende:
- het spul breekt niet af.
- mensen geven teveel dus doordat het niet afbreekt krijg je overdosering. En dus problemen.
- degene die het kwam halen had ook het teken probleem.
- hij adviseert het om 1x pj te geven en dit waren die tabletten/brokjes.
De opmerking van iemand dat het anders niet op de markt is als het gevaarlijk was daarbij schudde hij nee. Zo werkt dat niet.
Hopelijk kan je er iets mee.
En heeft deze dierenarts daar wetenschappelijk bewijs van? Want anders kun je op deze manier makkelijk misstanden de wereld in helpen