Brevecto inenting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Brevecto inenting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:04

Ik lees graag mee, ik zoek ook iets voor mijn hond. Ik wil alleen geen extra halsband omdoen en bravecto wil ik ook niet geven. Zijn er pipetten of andere tabletten die geschikt zijn voor een hond van 66-70 kg?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:06

MaraYvette schreef:
Neonlight schreef:
Mijn DA heeft het niet over een injectie gehad, me wel nog verzekerd om een week te wachten met het geven van de pil.
Bravecto en ontworming mag nooit tegelijk gegeven worden, beide ook niet tegelijk met entingen.

Volgens mij is bij mjjn kennis de gewone entingen en de beavecto prik gewoon tegelijk gegeven bij een zeer goed aangeschreven dierenarts

Niet aan te raden.
Niet alleen met Bravecto maar met geen enkel ontworming of ontvlooiing. Die niet tegelijkertijd geven en al helemaal niet samen met een vaccinatie.

Ik heb even in die anti Bravecto groep gezeten. Maar krijg er error van dat ze vervolgens wel vanalles voeren / op hun dier smeren wat bewezen toxisch is.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:43

ik gebruik Seresto en juist dit jaar doet die echt op zijn werk! ik koop wel de echte via de apotheek :j Seresto vind ik de minst van de kwaden zeg maar. Ik vind het gewoon niet prettig om iets in te spuiten/pil.

Uiteindelijk wil je het beste voor je dier en moet je kiezen tussen 2 kwaden, geld voor mijzelf ook TBE komt veel voor dus heb de entingen maar gehad elk jaar word ik toch nog wel een paar keer gebeten door teken

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:46

Mijn vorige hond, een Sheltie, MDR1 vrij kreeg uitvalverschijnselen van bravecto en simparica. Die was dus wel gevoelig voor die stofgroep maar deed het prima op Advantix druppels.
In weze is 't allemaal chemische meuk, maar jammer genoeg gaan vlooien en teken alleen dood van diezelfde "meuk". En er zullen honden gevoelig zijn voor bepaalde stoffen of er reacties van krijgen maar ik denk dan wellicht heel nuchter: dat is met alle medicatie soorten. Net zo goed bij mensen ook. Het enige lastige is dat een brave to pil 3 maand werkzaam is en je dat er niet uit 't lichaam kan halen als je het erin stopt dat houd mij tegen om het bij m'n huidige hond te proberen (hollandse herder die graag zwemt) die heeft gewoon een seresto band om en dat werkt prima. Die werkte echter op m'n sheltie niet vanwege enorm dikke ondervacht op z'n kraag.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:33

@villneusjes zie dat Je jarig bent gefeliciteerd

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:35

[/quote]

Volgens mij is bij mjjn kennis de gewone entingen en de beavecto prik gewoon tegelijk gegeven bij een zeer goed aangeschreven dierenarts[/quote]

Niet aan te raden.
Niet alleen met Bravecto maar met geen enkel ontworming of ontvlooiing. Die niet tegelijkertijd geven en al helemaal niet samen met een vaccinatie.

Ik heb even in die anti Bravecto groep gezeten. Maar krijg er error van dat ze vervolgens wel vanalles voeren / op hun dier smeren wat bewezen toxisch is.[/quote]

Apart dat t dan wel gebeurt is eigenlijk

Edit sorry verknipte quote haha

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 07:13

Een injectie zou ik ook eng vinden. Wij gebruikte eerst advantix spot on. Maar ons hondje heeft een vlooien allergie dus ook al loopt er maar 1 vlo op hem dan krijgt hij vreselijke jeuk. Toen zijn we begonnen met stronghold maar hij bleef jeuk houden. De dierenarts (AniCura) raadde toen bravecto aan en ondanks dat hij deze bij de vorige eigenaar ook kreeg durfde ik het niet aan. Toen kwam ze met simparica. Vond ik ook dood en dood eng maar hij heeft er tot nu toe geen bijwerkingen van gehad. Nu zal hij weer zijn volgende pil moeten hebben maar twijfel een beetje om stronghold online te bestellen en het nog een keer te proberen of toch weer simparica te geven.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 08:39

Je kan stronghold niet online bestellen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 11:22

Zonnetje81 schreef:

Klopt, alleen via de dierenarts. Het werkt fantastisch maar niet tegen teken. En er is niks los te koop tegen teken. De Bravecto injectie bevat minder werkzame stof dan de tabletten. Als je hond er niks aan over houdt dan is het een ideale oplossing tegen vlooien en teken. Maar ik durf niet zo goed. Ze zou maar een van de pech gevallen zijn die er aan overlijdt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 12:00

Voor teken werkt kokosnootolie prima. Preventief beetje uitsmeren op poten , achter de oren en beetje door de vacht. Nog nooit een teek gevonden na het aanbrengen hiervan.

Met bravecto helaas geen goede ervaringen.

Bij vlooien is het wel belangrijk om snel te handelen. Je hele huis wordt anders een vlooiennest.
Preventief kun je hondenkussens en dekens wassen met lavendel essentiële olie. Het heeft ook een positief effect op de geur van de wasmachine zelf.

Eens vlooien aanwezig zijn kun je bijna niet anders als chemische troep gebruiken. Die zijn zo hardnekkig.
Ondanks er essentiële oliën werkzaam zijn zou ik buiten lavendel geen aanraden. Een hond kan meestal zelf niet tegen de geur en sommige oliën kunnen ook epileptische aanvallen triggeren.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 00:45

bloementje3 schreef:
Een injectie zou ik ook eng vinden. Wij gebruikte eerst advantix spot on. Maar ons hondje heeft een vlooien allergie dus ook al loopt er maar 1 vlo op hem dan krijgt hij vreselijke jeuk. Toen zijn we begonnen met stronghold maar hij bleef jeuk houden. De dierenarts (AniCura) raadde toen bravecto aan en ondanks dat hij deze bij de vorige eigenaar ook kreeg durfde ik het niet aan. Toen kwam ze met simparica. Vond ik ook dood en dood eng maar hij heeft er tot nu toe geen bijwerkingen van gehad. Nu zal hij weer zijn volgende pil moeten hebben maar twijfel een beetje om stronghold online te bestellen en het nog een keer te proberen of toch weer simparica te geven.

Waar ben je zo bang voor met de tabletten? Of is het specifiek op de bravecto / simparica? Dan zou je nog nexgard of credelio kunnen proberen.

Als je hond jeuk had op Stronghold, is het natuurlijk niet logisch om dit weer te gebruiken.
Als je hond vlooien allergie heeft moet je nou eenmaal goed behandelen, en dan komt toch echt wel eens om de hoek kijken dat niet elk middel even goed werkzaam is op elk dier.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:51

onpaard schreef:
Zonnetje81 schreef:

Klopt, alleen via de dierenarts. Het werkt fantastisch maar niet tegen teken. En er is niks los te koop tegen teken. De Bravecto injectie bevat minder werkzame stof dan de tabletten. Als je hond er niks aan over houdt dan is het een ideale oplossing tegen vlooien en teken. Maar ik durf niet zo goed. Ze zou maar een van de pech gevallen zijn die er aan overlijdt.

Ik was bij mn dierenarts en daar lag een doosje bravecto. Ik zeg daar hebben we het spul. Hij zegt het volgende:

- het spul breekt niet af.
- mensen geven teveel dus doordat het niet afbreekt krijg je overdosering. En dus problemen.
- degene die het kwam halen had ook het teken probleem.
- hij adviseert het om 1x pj te geven en dit waren die tabletten/brokjes.

De opmerking van iemand dat het anders niet op de markt is als het gevaarlijk was daarbij schudde hij nee. Zo werkt dat niet.

Hopelijk kan je er iets mee.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:59

Zonnetje81 schreef:
Ik was bij mn dierenarts en daar lag een doosje bravecto. Ik zeg daar hebben we het spul. Hij zegt het volgende:

- mensen geven teveel dus doordat het niet afbreekt krijg je overdosering. En dus problemen.

De opmerking van iemand dat het anders niet op de markt is als het gevaarlijk was daarbij schudde hij nee. Zo werkt dat niet.

En heeft deze dierenarts daar wetenschappelijk bewijs van? Want anders kun je op deze manier makkelijk misstanden de wereld in helpen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:03

Bloempotje schreef:
Zonnetje81 schreef:

En heeft deze dierenarts daar wetenschappelijk bewijs van? Want anders kun je op deze manier makkelijk misstanden de wereld in helpen

Google het zelf. De werkzame stof blijkt niet af te breken. Zal vast makkelijk te vinden zijn.

Ik geef dat spul niet en heb het voor ts gevraagd. Je hond heeft weinig aan wetenschappelijke bewijzen als is niet in orde is.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:04

@ Zonnetje
Dat is gewoon een persoonlijk mening van een DA. Net als mensen hebben zij ook gewoon een eigen mening en die kan anders zijn dan die van een andere DA.
Er zijn DA's die geen bravecto willen verkopen. En er zijn er die geen problemen hebben met bravecto.

@bloemetje: bij een vlooienallergie moet je idd rigoureus vlooien vermijden. Het kan wel zijn dat necgard etc niet afdoende zijn. Die middelen zijn zeer effectief in vlooien doden, maar ze verhinderen niet een eerste beet.
Als je hond echt flink allergisch is en 1 beet al reactie kan geven heb je eerder een repulsief middel nodig. Seresto werkt eerder op die manier, maar dood dus ook minder snel vlooien. En sommige honden verdragen de band niet goed.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:15

Het is een afweging die je moet maken, wat je wil geven en in welke dosis. Maar, je moet je ook wel realiseren dat een tekenbeet ook dodelijk kan zijn en dat er ook met anaplasmose en babesiose besmette teken in Nederland en Belgie zijn. Dat het gevaar enkel in ML-gebieden voorkomt is jammer genoeg niet meer waar.