Gem schreef:Ik ben opvanger van puppy's in Sicilië en weet inmiddels wat het allemaal kost om een rescuepup uiteindelijk in goede gezondheid en legaal in Nederland te krijgen.
De gemiddelde situatie bij ons:
Een nestje wordt in een doos aan de kant van de weg gedropt en als ze 'geluk' hebben binnen 24 uur gevonden.
- Onderkoeld en hongerig komen ze, vol wormen en ongedierte, bij de dierenarts aan (lees: bezoek, soms infuus, medicijnen![]()
) .
Daarna komt het nest bij mij. Ik vraag geen geld, ook geen compensatie voor brandstofkosten naar dierenarts etc. Bij mij kosten ze
- voeding: eerste dagen recovery blikvoer (mousse), daarna puppybrok![]()
![]()
- ontworming :![]()
- anti-parasitario tegen (altijd!) vlooien, schurft (soms)![]()
- maagbeschermers![]()
- medicijnen tegen diarree (altijd!)
Daarna vaccinaties (twee keer) en vaccinatieboekjes![]()
![]()
Daarna chippen
Daarna anti-rabiës vaccinaties
Daarna traces en Europees paspoort regelen![]()
Daarna gezondheidsverklaring van dierenarts
Daarna transportkosten naar Nederland![]()
![]()
En hopelijk blijft er dan nog iets aan geld in de pot voor onvoorziene omstandigheden, want een pup kan ook in Nederland ziekjes aankomen van stress, tocht of (ver)kou(dheid)![]()
Oftewel, ja het kost echt geld.
(Op dit moment komt er een nestje Maremmani honden uit Sicilië beschikbaar in Nederland voor mensen met veel ruimte. Ik ga ze zelf met het vliegtuig brengen met een goedkoop vliegticket. Pb voor meer info)
En over welke totaalprijs aan kosten spreek je dan en welk adoptiebedrag staat daar tegenover?
Dat was immers de vraag in dit topic en je geeft een mooie overzichtelijke uitleg maar geen antwoord op die vraag helaas.
)
.