Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charaz schreef:Wat bedoelen jullie met Mesitran werkt van binnenuit? Ik neem aan dat je het erop smeert en niet voert.
Als de wond zo week blijft zou ik stoppen met het spoelen en badjes, Mesitran heb ik al veel goede resultasten mee gezien en lijkt me zeker de overweging waard.
8nnemiek schreef:Ik heb de mesitran zalf nergens gevonden helaas. Kruidvat had em niet, dierenwinkels ook niet, en als ik google zie ik hem alleen bij online drogisten te koop, en dan heb ik hem dinsdag pas binnen. Dus dat is wel vervelend.
Dan moet ik nu toch de vetramil gebruiken tot dinsdag.
8nnemiek schreef:Ik zie een paar keer Mesitran voorbij komen, maar ik heb de honingzalf van Vetramil in huis. Zou die even goed zijn?
Dan ga ik de honingzalf nog eens proberen. Gemengd met groene leem klinkt ook goed.
8nnemiek schreef:Ik heb de mesitran zalf nergens gevonden helaas. Kruidvat had em niet, dierenwinkels ook niet, en als ik google zie ik hem alleen bij online drogisten te koop, en dan heb ik hem dinsdag pas binnen. Dus dat is wel vervelend.
Dan moet ik nu toch de vetramil gebruiken tot dinsdag.
8nnemiek schreef:Groene leem is echt bedoeld om op open wonden te smeren (ik heb de kant-en-klare van vertargil) dus ik ben niet heel bang voor nieuwe ontstekingen door de leem.
Ik ken het zelf eigenlijk alleen van de paarden, wel eens gebruikt op de open CPL wonden van ons vroegere trekpaard.. maar via een paar hondenforums kwam ik dus ook veel positieve ervaringen tegen bij honden, zoals een hond met een gat ter grootte van een tennisbal in de hals, wat door de DA gevuld werd met groene leem omdat hechten niet kon.. en dat heelde ook super snel.
Ik ontsmet tussendoor wel zo nu en dan met betadine inderdaad![]()
Ik ben benieuwd hoe het er over een paar dagen uit ziet.