Alfie ons Rescue hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:39

Ohhh hij is zo leuk he!! Geniet ervan en idd iedereen doet het op z'n eigen manier. Ik doe ook alles met rollijnen en doe in begin gerust werken met vaste lijn en rollijn en leer ze als de rollijn eens valt dat er bij mij een giga beloning te halen is. Als het nu mij eens overkomt dan weten ze niet hoe vlot ze naar me toe moeten komen voor spel, uitgebreide knuffel of heel veel lekkers haha. Vorig jaar de pup van een vriendin dat ook geleerd en zo is het enge vlot erg leuk. De husky's had ik vroeger wel aan heupgordel met hun rollijnen. Niet omdat ze in paniek zouden schieten maar wel omdat ze los een stel dodelijke criminelen waren die alles deden behalve luisteren en ik vermoed dat ze ook gerust weg zouden lopen. Ze waren bij hun vorige eigenaar vaak succesvol geweest met katten, kippen enz vermoorden.

Alfie lijkt me geen doodsbang pupje uit het buitenland maar een ondernemende puber pup die de wereld ontdekt met jullie als zijn vertrouwenspersonen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 21:43

dierenfan schreef:
Ohhh hij is zo leuk he!! Geniet ervan en idd iedereen doet het op z'n eigen manier. Ik doe ook alles met rollijnen en doe in begin gerust werken met vaste lijn en rollijn en leer ze als de rollijn eens valt dat er bij mij een giga beloning te halen is. Als het nu mij eens overkomt dan weten ze niet hoe vlot ze naar me toe moeten komen voor spel, uitgebreide knuffel of heel veel lekkers haha. Vorig jaar de pup van een vriendin dat ook geleerd en zo is het enge vlot erg leuk. De husky's had ik vroeger wel aan heupgordel met hun rollijnen. Niet omdat ze in paniek zouden schieten maar wel omdat ze los een stel dodelijke criminelen waren die alles deden behalve luisteren en ik vermoed dat ze ook gerust weg zouden lopen. Ze waren bij hun vorige eigenaar vaak succesvol geweest met katten, kippen enz vermoorden.

Alfie lijkt me geen doodsbang pupje uit het buitenland maar een ondernemende puber pup die de wereld ontdekt met jullie als zijn vertrouwenspersonen

Alfie is idd niet een puppy die heel angstig is. Tuurlijk vindt hij dingen spannend buiten die hij niet kent en hij is natuurlijk bijna 5 maanden dus ook angst fase maar dat is niet te vergelijken met een hond die heel veel narigheid heeft meegemaakt en geen vertrouwen in de mens en wereld heeft. Hij is eigenlijk een heel enthousiast hondje.

En hij weegt 6 kilo dus ook niet een rukje en je laat hem los. Tot nu toe is het lopen ook gewoon op relaxed tempo en als hij het spannend vindt gaat hij even om zich heen kijken of zitten en bouwen we het wandelen op rustige plekken gewoon op.

Ieder idd zijn eigen methodes.

Moet wel lachen om "dodelijke criminelen" haha.

Guus doe ik niet snel aan een flex lijn die schrikt niet en loopt niet weg maar is trekkerig en veel te druk en sterk daarvoor. Die heb ik liever aan de heupgordel als we aangelijnd wandelen.

Ook doe ik ze bewust apart alle rondjes nog. Wil niet dat die leert buiten volop op Guus te steunen, rondjes samen komen vanzelf. In de wijk zoiezo voorlopig alleen, in het rustige bos beginnen we dan met samen.

Maar hij is echt onwijs leuk. En doet het echt super goed alsof hij nooit ergens anders geweest is.

Vanavond wel ongelukje in huis toen ik weg was, mn vriend werkt door de weeks begin vd middag tot in de nacht dus dan ben ik altijd thuis, dan merk je dat ik hem beter kan lezen qua behoeften moeten doen. Maar is de eerste x ongelukje in huis dus voor een buitenlandse hond en puppy natuurlijk super goed.