Een kalkoen die aanvalt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:03

Pietje zadelmak maken, Koentje als zadeltasje?
De epische western muziek en zonsondergang moet je er alleen zelf even bij bedenken :+

Maar wat goed dat het tot nu toe werkt, ik duim dat dat zo blijft!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:26

Telpeva schreef:
De epische western muziek en zonsondergang moet je er alleen zelf even bij bedenken :+

Ik zie dit helemaal voor me _O-

troi

Re: Een kalkoen die aanvalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:30

Misschien is Koen gewoon niet zo'n fijne kalkoen?

Wij selecteerden bij onze kippenhaantjes vrij streng op vriendelijk gedrag. Ook omdat we vriendelijk nageslacht wilden. Koen's kiddo's kunnen dat agressieve goed erven en dan blijf je bezig

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:30

Telpeva schreef:

Ja, bedankt, meteen de tune van Lucky Luke in mijn hoofd! :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:31

Ik volg alleen maar omdat ik dit te grappig vind om niet te volgen :D ik heb brave hanen ik heb ze verteld dat we elkaar geen pijn doen en als ze mijn of andere kids pijn doen ze op wintersport gaan. Lijkt mij wel lastig als hij er inderdaad gewoon maar 1 pakt en voor de rest lief is. :=

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 21:58

Nou hier ben ik weer…vandaag was hij alles vergeten. Ik was weer het doelwit -:(-

Onder de arm werkt jammer genoeg niet.
Ben wel met een bezem achter hem aangegaan. En dan loopt hij ook wel weg maar zodra ik mij omdraai, hangt hij in mijn kuit.

Aaaarrgggh gek wordt ik van hem!
En op wintersport sturen, wil ik liever nog niet.
Ik ga nu toch maar een skippybal scoren 8)7

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:10

Sorry maar ik moet echt te hard lachen om dit topic …
Hanen op wintersport en kalkoenen als handtas.
Hilarisch

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:13

Zet je de ontmoeting met de skippybal wel op film?
Want dat wil ik zien :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:14

Mer1980 schreef:
Ik volg alleen maar omdat ik dit te grappig vind om niet te volgen :D ik heb brave hanen ik heb ze verteld dat we elkaar geen pijn doen en als ze mijn of andere kids pijn doen ze op wintersport gaan. Lijkt mij wel lastig als hij er inderdaad gewoon maar 1 pakt en voor de rest lief is. :=

En dat dreigement van een ski-juf gaat goed?

Ts, knap waardeloos dat zijn korte termijn geheugen zo euhm kort is

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:17

Rocamor schreef:
Mer1980 schreef:

En dat dreigement van een ski-juf gaat goed?

Ts, knap waardeloos dat zijn korte termijn geheugen zo euhm kort is

:j ja Jerommeke is alweer 6 en Henk is 1 gaat prima :D

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:18

Geen ervaring met kalkoenen, wel met ganzen :Y)
Op de kinderboerderij waar ik werk hebben we 3 Chinese knobbelganzen. 1 man en 2 vrouwen.
Het waren eerst 2 mannen, maar die ene hebben we verkocht, godzijdank. Wat een klier was dat zeg.

Deze meneer is nu erg lief, maar in het begin heb ik hem een backhand verkocht met mijn afwasborsteltje :') en nu kan ik er eigenlijk alles mee.
Die backhand kwam natuurlijk niet uit de lucht vallen, hij had de dag daarvoor mijn hele benen bont en blauw geslagen, de fysio dacht dat ik getrapt was door een paard :')

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:22

Op de stal waar ik als puber mijn bijrijdpaarden had staan liepen vier kalkoenen rond en die hadden allemaal een Koen in zich.
Niet dat ik een oplossing voor je heb. Ik bleef bang voor ze, tot ik op een dag aankwam en een slagveld aantrof. Een of meerdere vossen had ze allemaal op wintersport gestuurd.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:44

Dan toch ballonnen aan je been binden. Laat em maar komen, die schrikt zich rot van zn eigen aanval.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:54

Laten we voorop stellen dat ik helemaal niks weet van Kalkoenen. Of kippen. Of iets wat daar op lijkt.

Kan je Koen niet een zelf keer aanvallen? Voordat hij achter jou aan komt, eens flink achter hem aan zitten? ~~}>
Een koekje van eigen deeg, zegmaar.

Of hij word nog veel kwader, dat kan ook. Maar dan kan je altijd nog de rotschop-tactiek proberen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:56

Klinkt misschien zielig maar gewoon even vliegles geven met een goede schop :')

M’n ouders hadden een grote haan die je ook pakte maar m’n vader die schopte hem weg met z’n klompen en sindsdien was m’n vader veilig of iedereen die zijn klompen aan had :+

Verder hilarisch verhaal en topic

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:07

Pareltjes schreef:
Dan toch ballonnen aan je been binden. Laat em maar komen, die schrikt zich rot van zn eigen aanval.

Geniaal idee!! _/-\o_ :')

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:22

Misschien een filmpje van een kalkoen die de oven in gaat laten zien? _O- bij mij had de beste plumeau de komende kerst niet gehaald in ieder geval :evaw:

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:35

vliegles helpt lang niet altijd, tenminste, niet bij de 2 boze hanen die wij hebben gehad. 1 maakte het zo gek, die heb ik vol met de mestvork een oplawaai verkocht.....hielp niks helaas

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 06:58

Misschien is een riot shield nog een optie? :+
Afbeelding

Ik vind kalkoenen erg leuk maar als ze aanvallen zijn ze toch wel erg indrukwekkend :=
Misschien heb ik eroverheen gelezen maar hoe reageer je op Koen? Het is niet gek als je voorzichtig bent geworden, misschien dat je dat uitstraalt in je houding en dat hij denkt 'ha, die kan ik hebben'? Ik denk dat de suggestie van beschermende kleding aantrekken en hoe dan ook in het hok blijven staan totdat hij stopt met aanvallen zo gek nog niet is. Nu heeft hij steeds succes met zijn gedrag (hij valt aan, jij gaat zijn hok uit), zolang dat niet doorbroken wordt zal het gedrag zich blijven herhalen.
Als je maar kort in het hok hoeft te zijn, misschien kun je aan de de andere kant van waar je binnenkomt een automatische voerbak zetten waar je voer in kunt laten vallen zodra je binnenkomt zodat hij even afgeleid is? Hoe reageert hij als je naar binnen loopt samen met iemand die hij normaal gesproken niet aanvalt? Sterkte met Koen, ik hoop dat je iets kunt vinden wat werkt :(:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:31

Het eerste wat ik dacht bij de foto en de tekst, lekker voor op de BBQ. :9

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:35

Hem eens met zijn poep in een emmer koud water steken voor enkele minuutjes?

Geen idee of het helpt…. Het helpt kippen om niet meer broeds te zijn, mss helpt het hem ook om zijn libido naar beneden te krijgen, want zijn testosteron is hier de oorzaak van…. :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:45

Kun je hem niet laten castreren?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:08

Ts, ik heb niet alles gelezen maar ik neem aan dat jij het hoofd persoon bent die de verzorging doet?

Ik lees dat je het raar vind dat hij jou eruit pikt, maar dat is natuurlijk helemaal niet raar eigenlijk. Hij is niet persee agressief maar doet zijn werk als beschermer van zijn dame heel goed en ergens heb jij een keer een machtsstrijd met hem gehad waardoor hij jou nu ook gewoon als een mannetje ziet en jij bent nu dus gewoon concurrentie voor hem. Dat is iets wat je nooit niet meer goed krijgt want je kan hem niet vertellen dat je zijn dame niet af pakt en je kan hem op de grond drukken wat je wilt, daarmee maak je alleen maar dat hij jou meer en meer als een felle tegenstander ziet die hij zo snel mogelijk moet aan vallen. Je kan een kalkoen niet vertellen dat jij de baas bent, want dat ben je simpelweg ook gewoon niet. Tenzij dat je hem zijn dame af pakt, hem er niet meer bij laat enz. En dan alsnog als jij naar de hen loopt en hij paradeert langs haar hek, zal hij jou aan vallen om te vechten voor zijn dame.

Hierdoor heb ik met mijn hanen altijd een aantal omgangsregels en selecteer ik streng op gedrag want hier heb ik geen haan nodig met een super geweldig oer instinct maar een goedzak van een haan die mij niet gaat zien als concurrentie.

Overigens kan ik mij herinneren dat kalkoenen nu paar seizoen hebben en dat de hanen daarna weer wat chiller worden, misschien is er dus nog wat hoop voor jou dat hij wat minder heftig word, maar helemaal stoppen zal hij niet doen zo lang hij leeft.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:09

Ik zou toch maar eens voor die schop gaan…. Zacht heelmeesters maken stinkende wonden. Beter even 1 keer goed duidelijk zijn.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:23

Ik vind een behoorlijk aantal berichten in dit topic echt stuitend. Sommigen hebben geen enkele moeite om dierenmishandeling openlijk te promoten (schoppen, slaan met objecten). Ik word er gewoon naar van.

Ik snap dat het een ingewikkeld probleem is en ik heb zelf niet genoeg verstand van kalkoenengedrag om hier in te raden, maar het is mij heel duidelijk dat vrijwel niemand in dit topic dat heeft. Er wordt een hoop gelachen en dierenmishandeling gepromoot, maar ondertussen wordt over het hoofd gezien dat dier veel stress heeft (of in mijn ogen in elk geval lijkt te hebben). Zoek dan gewoon iemand die écht verstand heeft van gedrag en hoe je dat kunt bijsturen (en ook welke onmogelijkheden er zijn, misschien is het wel niet meer te veranderen zoals Liesjuh zegt) ipv allerlei rare/mishandelende fratsen te opperen of uit te voeren.