Wat is een fijn kattentuigje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 11:33

Wow wat een geweldige foto's. Wildkleur komt wel heel mooi uit op die kleuren.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:10

Ben benieuwd wat jullie van het tuigje vinden. Bij mij heeft het iets meer dan een week geduurd voordat ik hem in huis had.

Kat begint het buiten de tuin (die was hij al gewend) steeds interessanter te vinden. Mensen, fietsen en kinderwagens vindt hij ook niet eng. Wil alleen wel overal rollen, dus ik moet hem wel echt goed afkloppen voor hij mee naar binnen kan :+

Afbeelding

xoranlover

Re: Wat is een fijn kattentuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:32

Tuigje zit hem goed. En dat rollen ja herkenbaar... _O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:17

Chester is blij met zijn Beroni. Afbeelding
Nova lijkt door haar pels wat ongemakkelijk te zijn. :=

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 16:10

Het is alweer even geleden dat ik dit topic opende, maar de katten hebben in de tussentijd in alle vrijheid zonder tuigje (onder toezicht) van de tuin kunnen genieten. Nu wil in toch de beroni tuigjes gaan bestellen voor ze, alleen zitten ze beide net op het randje kwa maatvoering. Of de s/m op z'n grootst of de m/l op z'n kleinst. Voor wie ervaring heeft met de tuigjes, wat zou het verstandigste zijn?

Zo op jullie foto's ziet het er als een heel prettig tuigje uit!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:23

ViveChopin07 schreef:
Het is alweer even geleden dat ik dit topic opende, maar de katten hebben in de tussentijd in alle vrijheid zonder tuigje (onder toezicht) van de tuin kunnen genieten. Nu wil in toch de beroni tuigjes gaan bestellen voor ze, alleen zitten ze beide net op het randje kwa maatvoering. Of de s/m op z'n grootst of de m/l op z'n kleinst. Voor wie ervaring heeft met de tuigjes, wat zou het verstandigste zijn?

Ik had hetzelfde met mijn kat, en ben voor de kleinere maat gegaan. Die zit prima bij hem. Bij de maat groter was ik bang dat hij zich eruit zou gaan wurmen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:19

ViveChopin07 schreef:

Ik zou de kleinere doen. Wij hebben de grote besteld. Met de maatvoering van andere tuigjes zou die halverwege de maat moeten zitten, maar ze had eigenlijk wel de kleinere kunnen hebben.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:36

Kleinere pakken dan.

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 17:49

Oke dan ga ik de s/m bestellen voor ze. Dankjewel voor het meedenken allemaal :D ik ben heel benieuwd naar de tuigjes, en wat de katten er van vinden :o

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:00

Wij hebben ook zo ongeveer alle tuigjes geprobeerd en nu hebben we eindelijk een tuigje die hem niet zo belemmerd.
Mijn kat heeft moeite met dingen op z'n schouders zoals treponti of die vestjes. H-tuigjes schuiven elke keer op z'n schouderblad waardoor hij scheef gaat lopen maar sindskort hebben we de Petsafe Easy Walk.
Het is even aanpassen maar hij loopt hier vrijwel zonder problemen mee!

https://www.bol.com/nl/p/petsafe-easy-w ... androidapp

2 snelle fotos want hij wilt niet graag stilstaan tijdens z'n grapjes snuffelen en happen :+

Afbeelding
Afbeelding

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 18:06

De Beroni tuigjes zijn binnen, en natuurlijk gelijk even getest bij de poezels :):) de pasvorm van de tuigjes vind ik erg goed, en heel fijn dat ze aan de bovenkant ook te verstellen zijn/meer ruimte geven. De maat s/m is ook goed voor ze, dus nogmaals bedankt voor het meedenken :D de poezels zijn nog niet echt overtuigd, vinden het nog wel 'erg veel materiaal' vergeleken met de h-harnasjes die ze wel eens om hebben gehad. :+ Maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn. Of ze escape-proof zijn moeten we nog achter komen, maar voor nu erg enthousiast!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:24

Hier is ie ook binnen! Ik ben elke dag even aan’t opbouwen in huis ook aangezien ze opeens weer doet alsof ze nooit tuigjes om heeft gehad hahaha; wanneer ze buiten is, vind ze alles nog wat spannend met het tuig om, dus maar weer van voor af aan beginnen.

Maar ik ben zo wel zeer positief al erover. Mooie pasvorm, en ik vind het ook heel prettig dat het deel bij de borst en onder de buik onderlegd is met padding. Zeker met de langere haren wel echt prettig. In ieder geval wat ik hoopte te krijgen vooraf! Geeft ook een ‘veilig’ gevoel qua hoe goed hij blijft zitten. Het zal niet 100% anti-ontsnapping zijn, maar zit wel echt als een huis zo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet alleen nog een keer een echt lange lijn hebben. Nu heb ik elke keer lijntjes in gebruik welke ik gewoon zelf aan elkaar heb gemaakt hahah. Dus als iemand tips heeft voor lichtgewicht dunne lange lijntjes, houd ik me aanbevolen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:59

Ik gebruik een maatje s flex lijn voor honden.

Fijn dat mensen blij zijn met dit tuigje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:45

Hier is het vooralsnog vooral de bedoeling dat het gewoon voor buiten in de tuin is maar wie weet in de toekomst ook nog wel eens wandelen in de natuur. Maar voor hier buiten denk ik dat een lange lijn die ik kan laten liggen wat handiger is tov een flex ‘waar druk op komt te staan/strak staat’ (om het zo maar even te noemen) telkens als ze stil zou zitten/liggen maar kan wel beiden eens proberen. Ik heb wel van de hond nog een dunne lichtgewicht ronde sleeplijn liggen welke ik niet standaard gebruik dus die kan ook nog wel anders (met haar 8kg als wat grotere kat zijnde, kan ze dat ook wel handelen met een kleine musketon eraan). Ik heb nu gewoon meerdere van die katten lijntjes aan elkaar gemaakt, wat ook wel werkt maar heb liever iets wat 1 geheel is haha.

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 20:17

cursebreaker schreef:
Hier is het vooralsnog vooral de bedoeling dat het gewoon voor buiten in de tuin is maar wie weet in de toekomst ook nog wel eens wandelen in de natuur. Maar voor hier buiten denk ik dat een lange lijn die ik kan laten liggen wat handiger is tov een flex ‘waar druk op komt te staan/strak staat’ (om het zo maar even te noemen) telkens als ze stil zou zitten/liggen maar kan wel beiden eens proberen. Ik heb wel van de hond nog een dunne lichtgewicht ronde sleeplijn liggen welke ik niet standaard gebruik dus die kan ook nog wel anders (met haar 8kg als wat grotere kat zijnde, kan ze dat ook wel handelen met een kleine musketon eraan). Ik heb nu gewoon meerdere van die katten lijntjes aan elkaar gemaakt, wat ook wel werkt maar heb liever iets wat 1 geheel is haha.

Ik heb voor die van ons 2 sleeplijnen besteld bij zooplus voor een paar euro. Dit zijn platte lijn van 10mm breed, ronde lijnen raken ze snel in de knoop

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 20:29

ViveChopin07 schreef:
cursebreaker schreef:

Ik heb voor die van ons 2 sleeplijnen besteld bij zooplus voor een paar euro. Dit zijn platte lijn van 10mm breed, ronde lijnen raken ze snel in de knoop

Ja normaliter heb ik idd ook alles plat, ook de huidige lijntjes. Toevallig dat ik idd die ronde van de hond heb liggen dus dacht kan het eens proberen ^maar die gebruik ik ook eigenlijk niet voor de hond dus hij hangt maar te hangen haha. Ook daar gebruik ik normaal platte lijnen mee maar ooit eens gekocht en erna erachter komen dat het toch minder handig is haha. Ik ga eens neuzen bij zooplus. Toen m’n hond pup was heb ik vandaar wel een smalle biothane lijn gekocht die echt ideaal was maar die is ondertussen naar een ander huisje al omdat ik hem niet meer gebruikte, lol. Heb je toevallig een linkje van die van jou?

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 21:04

cursebreaker schreef:
Ja normaliter heb ik idd ook alles plat, ook de huidige lijntjes. Toevallig dat ik idd die ronde van de hond heb liggen dus dacht kan het eens proberen ^maar die gebruik ik ook eigenlijk niet voor de hond dus hij hangt maar te hangen haha. Ook daar gebruik ik normaal platte lijnen mee maar ooit eens gekocht en erna erachter komen dat het toch minder handig is haha. Ik ga eens neuzen bij zooplus. Toen m’n hond pup was heb ik vandaar wel een smalle biothane lijn gekocht die echt ideaal was maar die is ondertussen naar een ander huisje al omdat ik hem niet meer gebruikte, lol. Heb je toevallig een linkje van die van jou?

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hals ... =1181720.2 deze heb ik besteld