Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ViveChopin07 schreef:Ik had hetzelfde met mijn kat, en ben voor de kleinere maat gegaan. Die zit prima bij hem. Bij de maat groter was ik bang dat hij zich eruit zou gaan wurmen.Het is alweer even geleden dat ik dit topic opende, maar de katten hebben in de tussentijd in alle vrijheid zonder tuigje (onder toezicht) van de tuin kunnen genieten. Nu wil in toch de beroni tuigjes gaan bestellen voor ze, alleen zitten ze beide net op het randje kwa maatvoering. Of de s/m op z'n grootst of de m/l op z'n kleinst. Voor wie ervaring heeft met de tuigjes, wat zou het verstandigste zijn?
Zo op jullie foto's ziet het er als een heel prettig tuigje uit!
ViveChopin07 schreef:Het is alweer even geleden dat ik dit topic opende, maar de katten hebben in de tussentijd in alle vrijheid zonder tuigje (onder toezicht) van de tuin kunnen genieten. Nu wil in toch de beroni tuigjes gaan bestellen voor ze, alleen zitten ze beide net op het randje kwa maatvoering. Of de s/m op z'n grootst of de m/l op z'n kleinst. Voor wie ervaring heeft met de tuigjes, wat zou het verstandigste zijn?
Zo op jullie foto's ziet het er als een heel prettig tuigje uit!
cursebreaker schreef:Hier is het vooralsnog vooral de bedoeling dat het gewoon voor buiten in de tuin is maar wie weet in de toekomst ook nog wel eens wandelen in de natuur. Maar voor hier buiten denk ik dat een lange lijn die ik kan laten liggen wat handiger is tov een flex ‘waar druk op komt te staan/strak staat’ (om het zo maar even te noemen) telkens als ze stil zou zitten/liggen maar kan wel beiden eens proberen. Ik heb wel van de hond nog een dunne lichtgewicht ronde sleeplijn liggen welke ik niet standaard gebruik dus die kan ook nog wel anders (met haar 8kg als wat grotere kat zijnde, kan ze dat ook wel handelen met een kleine musketon eraan). Ik heb nu gewoon meerdere van die katten lijntjes aan elkaar gemaakt, wat ook wel werkt maar heb liever iets wat 1 geheel is haha.
ViveChopin07 schreef:cursebreaker schreef:Hier is het vooralsnog vooral de bedoeling dat het gewoon voor buiten in de tuin is maar wie weet in de toekomst ook nog wel eens wandelen in de natuur. Maar voor hier buiten denk ik dat een lange lijn die ik kan laten liggen wat handiger is tov een flex ‘waar druk op komt te staan/strak staat’ (om het zo maar even te noemen) telkens als ze stil zou zitten/liggen maar kan wel beiden eens proberen. Ik heb wel van de hond nog een dunne lichtgewicht ronde sleeplijn liggen welke ik niet standaard gebruik dus die kan ook nog wel anders (met haar 8kg als wat grotere kat zijnde, kan ze dat ook wel handelen met een kleine musketon eraan). Ik heb nu gewoon meerdere van die katten lijntjes aan elkaar gemaakt, wat ook wel werkt maar heb liever iets wat 1 geheel is haha.
Ik heb voor die van ons 2 sleeplijnen besteld bij zooplus voor een paar euro. Dit zijn platte lijn van 10mm breed, ronde lijnen raken ze snel in de knoop
cursebreaker schreef:Ja normaliter heb ik idd ook alles plat, ook de huidige lijntjes. Toevallig dat ik idd die ronde van de hond heb liggen dus dacht kan het eens proberen ^maar die gebruik ik ook eigenlijk niet voor de hond dus hij hangt maar te hangen haha. Ook daar gebruik ik normaal platte lijnen mee maar ooit eens gekocht en erna erachter komen dat het toch minder handig is haha. Ik ga eens neuzen bij zooplus. Toen m’n hond pup was heb ik vandaar wel een smalle biothane lijn gekocht die echt ideaal was maar die is ondertussen naar een ander huisje al omdat ik hem niet meer gebruikte, lol. Heb je toevallig een linkje van die van jou?