Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Katyatje schreef:Hier ook een blauwe Rus. Één keer per jaar heeft ze een periode dat ze verhaart, maar verder merk ik er echt bijna niks van.
En met op schoot en aaien ook geen kleine losse prikhaartjes?
IndianSu schreef:Gewoon een leuke wat oudere kat uit het asiel, en dan van het bespaarde bedrag een robotstofzuiger aanschaffenAsielen zitten vol met oudere katten die niemand wil, ze weten het karakter van deze katten en kunnen je dus perfect matchen. En een kortharige HTK verhaart echt niet zo erg, zeker niet zo erg als de birmanen en maine coons die hier worden aangeraden
Foaly schreef:De eisen van TS zijn toch niet zo gek? Weinig vachtonderhoud (niet zozeer weinig verharend, maar een kat die niet elke dag gekamd hoeft te worden) en een rustig karakter. Daar kun je allerlei kanten mee op, zeker omdat haar moeder wel ervaring heeft met katten.
De topictitel is wat verwarrend, maar als je alleen de berichten van TS leest dan lijkt me dat ze niets geks vraagt.
Lukasje schreef:Voor mijn lieve, bejaarde mama ben ik op zoek naar een raskat die geen tot weinig haar verliest en ook weinig vachtonderhoud vraagt.
Zelf hebben we een cornish rex en wij vinden dit een geweldig ras en dit ras zou perfect aan bovenstaande beantwoorden, maar mama vindt haar een beetje té aanwezigen ook qua uiterlijk niet mooi. Als we die lijn doortrekken vallen naaktkatten en oosterse types ook af.
Vroeger had mama een Perzische kat waar ze helemaal gek van was, maar dat zou qua vachtonderhoud nu iets té zijn omwille van artrose in haar handen. En, tegenwoordig zijn die neusjes ook zo kort.
Uiteraard heeft elke kat zijn karakter maar een aanhankelijk, rustig type heeft wel de voorkeur.
Verder wil ik toelichten dat mama fysisch en geestelijk tiptop is, ervaring met katten heeft, wij back-up zijn en wanneer mama iets zou overkomen, de kat bij ons komt wonen.
Hebben jullie een idee en ev ook een tip voor een betrouwbare fokker die gezondheid voorop stelt?