StalNollie schreef:Geloof niet zo dat je vader ze alleen gebruikte om dat te testen ze zijn gemiddeld per stuk 150€ er zijn gewoon strips waar je dit mee kan testeneen veel goedkopere oplossing.
Was precies hetzelfde wat ik dacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cchanny schreef:Het blijkt enorm lastig te zijn.
Mijn vader gebruikte ze om te testen of er bepaalde bacteriën in het water zat. Als ze bleven leven was de bak mooi 'schoon'. Als ze dood gingen wist hij genoeg. Ze zijn zo gevoelig.
Wel vind ik ze prachtig.
_San87_ schreef:Cchanny schreef:Het blijkt enorm lastig te zijn.
Mijn vader gebruikte ze om te testen of er bepaalde bacteriën in het water zat. Als ze bleven leven was de bak mooi 'schoon'. Als ze dood gingen wist hij genoeg. Ze zijn zo gevoelig.
Wel vind ik ze prachtig.
Dat is echt vreselijk, sorry dat ik het zeg. Gelukkig veranderen tijden.
Banjer schreef:Ik ben beginnend zoutwaterhouder... ik heb wel een aantal jaren ervaring met zoetwateraquariums, maar daar ben ik ook alweer een paar jaar tussenuit
Fijn, dat jullie zo ongeveer hetzelfde advies geven allemaal... ik ga me het komende jaar eerst eens concentreren op een 'gewoon' zoutwateraquarium, en langzaam aan werken naar een aquarium met zeepaardjesDank jullie wel!
Germie: duiken doe ik niet.. ik ben bang voor water(open/natuurlijk water... water in een (zwem)bad, of douche, vind ik wel heel fijn
)
germie schreef:Nu hoef je voor zeepaardjes niet altijd een tropisch zoutwateraquarium te houden, dat ligt wel aan de soort. In Nederland komen ook zeepaardjes voor in de Oosterschelde.
Maar het blijft gewoon een lastig iets zo'n zoutwateraquarium.
_San87_ schreef:Voor (zee)aquaria geldt ook vaak dat de sump net zo groot is als het aquarium zelf. Het water voor zeepaarden gaat minimaal 6 tot 8 keer per uur volledig door de sump. Dat zit een flinke pomp achter. Die moet namelijk minimaal 600-800 liter per uur verplaatsen.
anjali schreef:Doe zoiets nou niet. Het is niet goed of leuk voor die dieren en vandaar ook niet voor de houder. Als je graag huisdieren wilt neem dan dieren voor wie het ook goed en leuk is, zoals een hond of kat uit een asiel, die er dus op vooruitgaan als jij ze in huis neemt en geschikt zijn voor het samenleven met mensen.Als ik perse een aquarium zou willen dan zou ik er een nemen met alleen diverse waterplanten erin.
BeFunny schreef:dierenfan schreef:
Waarom de wolf niet en een directe aanverwant, de hond, wel?
Ik heb een aquarium, al jaren. Soms geniet ik enorm van deze hobby en soms minder. Zo heb ik gisteren vissen (Keizertetra's) herplaatst waarvan ik vond dat mijn 80 cm lengte aquarium toch te klein was. Ik heb er een grote school vuurtetra's in. Die zijn 2 a 3 cm per stuk. Ik zie die echt actief door de bak gaan enz. Voor hun wordt gezegd dat veel kleiner aquarium oke is maar ik vind het prima zo. Ik vermoed dat ze niet een opgehokt idee hebben omdat ze echt lekker kunnen zwemmen.
Honden horen ook niet opgehokt
Maar ik benoem de wolf en de haai omdat mensen dat extreme nou eenmaal leuk lijken te vinden.
Een chihuahua is in niks aanverwant met de wolf maar hebben de ruimte en alles wat ze maar wensen wij kunnen honden dat bieden (katten wordt al lastiger tegenwoordig binnenkatten vind ik zielig) heb er zelf 1 gehad die door verkeer niet naar buiten kon en het ook niet gewend was dat wil ik nooit meer want ze zijn minder vrij)
Dieren die je alles kunt bieden wat ze nodig hebben die kun je dus prima houden. Dieren bij wie je dat niet kunt moeten we niet aan beginnen dat is mijn mening.
Eelmo schreef:Wat ik ook in de overweging mee zou nemen is, als zeepaardjes zo moeilijk te houden zijn, waar de te koop aangeboden dieren dan vandaan komen. Is er mee te kweken in gevangenschap of is het allemaal per definitie wildvangst?
Iedereen maakt daarin natuurlijk een eigen afweging, maar voor mij persoonlijk zou wildvangst an sich al voldoende argument zijn om er niet aan te beginnen. Misschien is het ook wel soort-afhankelijk. Maar als je dan toch op onderzoek uit gaat...
anjali schreef:Dat soort aparte vissen zijn heel vaak wildvang.En die doe je er dus geen plezier mee, veelal sterven ze trouwens voordat ze bij jou zijn.En als er vraag naar komt ,dus geld aan te verdienen valt, dan gaat de illegale vangst en illegale handel daar meteen op inspelen.Kies anders voor vissen die al generaties in gevangenschap zijn gekweekt zoals goudvissen of koikarpers.
_San87_ schreef:anjali schreef:Natuurlijk is een aquarium mooi om te zien. Maar alleen zolang het de bewoners goed gaat. Mijn broer had ooit een (zoetwater)aquarium en die vissen kregen "stip". Een ziekte.
Ja, dat kan. Honden en katten worden ook wel eens ziek.